In "mijn" ziekenhuis laten ze je niet over de 38 weken lopen met zwangerschapsdiabetes, het liefst tussen 37 en 38 weken in. Ik word dus volgende week ingeleid, ook al heb ik het dmv een dieet goed op orde.. Maar mijn kindje ligt ook wel erg ver voor op groei (te laat gehandeld door de vk ondanks aandringen van mijn kant waar ik best boos over ben). Ik ben er enorm blij mee, want de laatste weken loop ik het ziekenhuis in en uit, voor onderzoeken die m.i nergens op slaan. Daarbij ook bekkenproblemen en rugproblemen dus ik ben wel weer klaar met zwanger zijn, hoewel ik natuurlijk liever had gehad dat het op de natuurlijke manier zou gaan .
Inleiden gebeurt zoiezo nooit voor 38 weken tenzij medische noodzaak. Hier twee keer ingeleid met 38 weken (medisch) en was beide keren. Een ware nachtmerrie!! Derde keer gestript en natuurlijk bevallen en wat een wereld van verschil. Ze kijken altijd naar de toestand en welzijn van de baby ongeacht hoe de moeder zich voelt. Je kan het natuurlijk altijd bespreken, misschien willen ze je tegen die tijd wel strippen. Succes met de laatste loodjes
Ik werd ingeleid op 38+3 omwille van diabetes met veel insuline en hoge bloeddruk. Als je insuline spuit gaat de placenta achteruit en dat kan gevaarlijk zijn voor de baby. Dan leiden ze ten laatste in op 39w. (Was normaal 39 VR mij maar door bloeddruk 4 dagen eerder) Moet je insuline spuiten? Ik kan je wel zeggen dat het nachtmerrie was, baby was er totaal niet klaar voor en heb er 2 dagen over gedaan. Ontsluiting vorderde niet met weeënOpwekkers. Ze was nog niet ingedaald waardoor ik 2u persweeën moest wegpuffen en als ik mocht persen waren de persweeën voorbij. Haar hartslag is weg gevallen naar 60 waardoor ze nog spoedkeizersnede wilden doen, gelukkig kwam ze toen weer terug. Maar anyway ik kies er niet zelf voor deze keer. Wacht dan liever af. Ahja ze woog 2930 gr en 50 cm terwijl gyn mega baby voorspelde. Ahja ik ben van België en loop in het beste academisch ziekenhuis. Ik woon er toevallig vlakbij en ben wel erg blij met die opvolging.
Ik was bij mn dochter en zoon ook echt helemaal op ! Bekkenklachten , niet kunnen slapen door de pijn daarvan , nare gedachtes dat het allemaal mis zou gaan etc etc . Maar eerder inleiden deden ze echt niet! Bij mn dochter tot 41 weken doorgelopen , en mn zoon bij 40+2 ingeleid omdat ik toen tijdens controle bij gyneacoloog flauwviel van vermoeidheid , en toen zagen ze eindelijk pas echt in dat het niet meer ging ( die zwangerschap met 39 weken verhuist na 5 weken verbouwing) in eerste instantie wilde ze toen nog tot 41 weken wachten , maar 1 dag later was mijn bloeddruk opeens 150/95 en toen kon het meteen .. Mijn ervaring is dus dat ze zonder echt goede medische indicatie niet zomaar inleiden .. Hoe graag je ook wilt zelf! Mischien zijn ze bij jou makkelijker in het ziekenhuis! Suc6 in iedergeval de laatste loodjes!
de gyn heeft besloten dat ik ingeleid word. heb er dus niet eens om hoeven vragen want dat doen ze gewoon door de diabetes. ze laten me dus niet uit mezelf bevallen en het ligt nog aan eventueel insuline gebruik wanneer ze het gaan doen. als ik toch nog insuline krijg gaan ze met 38 weken inleiden en anders rond 39 weken. onze baby word dus nog gewoon deze maand geboren!!
Ik weet dat je hier niets aan hebt, maar misschien voor iemand anders. Ik werd met 38+5 ingeleid omdat ze bij mijn moeder borstkanker hadden ontdekt. Ik was ook al de hele zwangerschap heel angstig en onzeker en de borstkamer maakt het heel erg. Ik was in paniek. Vk heeft me doorwezen en de gyn ging er mee akkoord. Geen medische noodzaak dus.
Ik vroeg me dat dus ook af, voor mij is het helaas ook geen leuke zwangerschap vanaf week 17 al in en uit het ziekenhuis ivm harde buiken, ondertussen ook al longrijping gehad en ben 29 weken zwanger en eindelijk weer thuis, moet ook preventief utrogestan nemen! Maar ik ben het ook strontbeu, mijn lichaam kan niet meer! Door het vele rusten 0,0 conditie... Die pijnlijke harde buiken zucht 😔ik weet ik moet nog even maar het liefst wil ik dat het met week 36 klaar is... Als ik die tijd tenminste volhou, grote kans dat ik eerder beval... Maar ik ken t gevoel, ik wil ook mijn lijf terug me fit voelen!
Hier ben ik ingeleid met 38.2 niet omdat F het niet goed deed maar ik om de dag 6 uur lang weeën had die niet verder wilde en voor totaal geen ontsluiting zorgden. Ik was toen op! ik kon niet meer en toen hebben ze mij op die gronde toch ingeleid. Het kan dus wel dat als je helemaal op bent dat je ingeleid wordt.
Ik heb ook met zwangerschapsdiabetes gelopen, maar ze leiden alleen in als je aan de insuline gaat. Zolang je de diabetes onder controle hebt met een dieet loop je tot max 41 weken. Hier zijn ze begonnen met inleiden op 38w exact omdat ik helaas aan de insuline moest. Verder ook enorm veel andere klachten, maar daar gaan ze niet op inleiden omdat dat verder niet gevaarlijk is voor het kindje.
Dat is dus echt niet waar, het ligt aan het ziekenhuis waar je loopt. Ieder zkh heeft een ander beleid. Jouw ziekenhuis is dus vrij makkelijk zo te horen. Ik had alleen een dieet en ben met 39 weken ingeleid want mocht niet over tijd.
Als je insuline moet wel inderdaad. Ik liep door tot 41+5 met zwangerschapsdiabetes maar niet insuline afhankelijk. En inderdaad afhankelijk van ziekenhuis. Onze zoon was bij geboorte nog geen 3600 gram
Zucht... het ligt dus aan je ziekenhuis. Want in mijn zkh mag je sowieso niet over tijd lopen of je nou insuline gebruikt of niet. Bij insuline halen ze bij 38 weken, zonder insuline is het max 40 weken.
ja zo te lezen scheelt het idd nogal per ziekenhuis hoelang ze je laten lopen. vind het best een beetje raar dat zoiets niet overal hetzelfde is.