verzoeken om vroeg geboorte...

Discussie in 'Prematuur' gestart door Marieken, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Gelukkig maar, ik schrok een beetje van je vraag. Ik hoop voor je dat de pijn nu niet meer zo hevig terugkomt. Zorg in elk geval goed voor jezelf, hoe beter jij je voelt hoe beter het zal gaan. Misschien kun je af en toe iets krijgen om te slapen, als dat niet goed lukt?

Sterkte en ik wens je een fijne zwangerschap met een gezonde, voldragen baby!

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    gister avond weer 2 uur flink pijn gehad, maar het was deze keer wel te doen.. in elk geval doorstaan zonder gillen :S vooral veel puffen en een hele hete douche.. zulke aanvallen overleef ik wel tot het eind. het is vooral de angst nu.. wanneer komt er weer een aanval, en hoe erg word die..

na een week zeeeer rustig te zijn geweest begon mini daarbij gister tijdens de aanval door mn hele buik heen te dansen. en daarna de nacht door. dat wel wel heerlijk :) heb dat erg gemist.

zoals jullie zeggen, elke dag is er een. dus van dag tot dag leven zodat ik mijn 2de zonnestraaltje een gezonde start kan geven.

maar hierna, nooit meer!

3. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je die aanval een beetje doorstaan hebt. Elke dag en elke week is er weer 1. Ik hoop dat je de kleine tenminste t/m de 37 weken binnen kan houden. Mocht je willen weten hoe het op een nicu (IC couffeuse afdeling) eraan toe gaat, dan is er vanavond een programma op sbs6 "kleine baby's grote zorg".

Sterkte en ik hoop dat je ook nog wat kunt genieten van je zwangerschap.

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik kan helaas van beide kanten meepraten. Ik had galsteenaanvallen tijdens ( en na ) de zwangerschap. Gruwelijke pijnaanvallen die niet uit te houden waren. Ik heb soms letterlijk lopen gillen van de pijn. Tip: rustig liggen, ademhaling proberen naar je onderbuik te leiden ( dat ontspant) en jezelf voorhouden, over een paar uur is de pijn weg...

Wegens HELLP hebben ze mijn dochter met 29+2 moeten halen, de situatie werd voor mij EN haar te gevaarlijk. Ze heeft 14 weken in het ziekenhuis gelegen. De zwaarste 14 weken uit mijn leven. Voorgaande reacties zeggen genoeg, dat wens je niemand toe.

De pijnaanvallen ben je volgend jaar waarschijnlijk wel vergeten, een vroeggeboorte niet!

Hou vol, houdt moet, je kan het, echt!

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ontzettend naar meis dat je zoveel pijn hebt. En tja, wij zijn streng maar rechtvaardig zoals je zelf zegt. Ik had zelf HG (overmatig spugen) tijdens zwschap en was zo ziek dat elke dag er eentje teveel was voor mijn gevoel (en dat terwijl ik lang heb moeten wachten op dit oh zo gewenste wondertje).
    Mijn zw schap trof ook nog bloedingen, stuitligging en nog wat andere zaken.

Met 33 wk 4dagen braken spontaan mijn vliezen. Beeb was eruit en ik was meteen niet meer misselijk en kon weer eten.
    Dat was heel erg fijn. En mijn beebje had gelukkig meteen een goede start.
    Maar je wilt je kindje echt niet in het ziekenhuis achterlaten. Bovendien heb ik daar dingen gezien die je liever niet wilt zien, laat staan meemaken bij je eigen kindje.

Ik had ook ondanks de lange dagen ivm zo ziek zijn liever mijn beebje wat langer in mijn buik gehouden, als zij daardoor meteen mee naar huis had gemogen.

Wel hoop ik voor je dat je met medicijnen oid je aanvallen onder controle hebt, zodat het te verdragen is. Jouw beebje moet hoe moeilijk ook echt nog even blijven zitten. sterkte meis! Hou je taai!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    sr07, toevallig had ik dat programme net opgenomen en zojuist gekeken. heb de ogen uit mn kop gejankt en mn mini gezegt hoe blij ik ben dat ze nog in mij zit. het is een mooi programma die ik zeker blijf volgen.

leonike, de eerste gok was ook dat ik gal stenen heb. en die mogelijkheid is er nog steeds. jij weet dus precies waar ik het over heb.. gillende pijn. maar ik ga jou tips onthouden en uitproberen bij de volgende aanval (laten we hopen dat die niet meer komt)

musicalfan, zo te horen mag ik inderdaad niet klagen. het kan allemaal nog veel erger. en gelukkig zijn er genoeg vrouwen die zo sterk zijn om dat te kunnen volhouden. gelukkig ben je beloont met een gezond kindje.

ik heb een gezonde rust vandaag.. hopelijk een voorteken dat alles goed komt en alles rustig blijft. misschien is de kleine door als dat spartelen anders gaan liggen waardoor er nu minder druk staat van binnen. ik hoop het.
    we gaan door, stap voor stap, ik geniet in elk geval weer even :)

thanks girls

7. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    marieken schreef:musicalfan, zo te horen mag ik inderdaad niet klagen. het kan allemaal nog veel erger. en gelukkig zijn er genoeg vrouwen die zo sterk zijn om dat te kunnen volhouden. gelukkig ben je beloont met een gezond kindje.

Lieverd, je mag wel van je af praten hier. Ik bedoel het goed en niemand voelt wat jij voelt. En of iets wel of niet erger kan, daar gaat het in dit geval niet om. Wilde alleen duidelijk maken dat mijn zwschap alles behalve leuk was, maar ik probeerde ondanks alles wel genietmomentjes te hebben hoe moeilijk ook. (en sterke vrouwen, tja,dat ben jij ook, maar ook ik zag het heus niet altijd meer zitten hoor!, vond zwanger zijn echt niet zo leuk, terwijl iedereen vind dat je moet stralen, juist omdat ik er zo lang op heb gewacht).Ik kan niet oordelen over jouw pijn. Maar ik hoop echt dat je het met pijnstilling beetje onder controle kan krijgen en dat je toch nog wat weekjes uit kunt dragen. Elke extra dag in je buik is goed. Sterkte meis en dikke knuffel. En idd, ik heb gelukkig een sterk en gezond kindje gekregen. En dat hoop ik voor jou ook weer, dus echt nog even bikkelen meis!

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    musicalfan, ik bedoelde het ook heel vriendelijk naar jou toe hoor! hoop niet dat het verkeerd over kwam. ik vind het gewoon super knap hoe sommige het toch redden, met een goede instelling terwijl het zooo zwaar is. heb ik echt respect voor.
    en voor mij is het goed om te horen dat het erger kan en dat "wij vrouwen" dat ook overleven.

jou meis is net "uitgerekend" toch, gaat het nu net zo goed met haar als met een gewoon geboren baby?

9. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste Marieken,
    Ik ben blij dat je weer even de moed hebt gevonden om vol te houden. Ik heb ook naar de eerste aflevering gekeken en ook zitten janken, maar dan van herkenning. Er waren veel dingen die ik ook met m'n dochtertje heb meegemaakt. Ik hoop dat je je kleintje nog lang in je buik kunt houden. Sterkte met de rest van de zwangerschap en ik hoop dat je geen aanvallen meer krijgt.
    gr, sr07

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    haha marieken, ik dacht juist dat mijn bericht verkeerd over zou komen.gelukkig maar dat we het beiden alleen maar goed bedoelen.

ik was 29 dec uitgerekend idd. thyrza is lekker thuis en doet het goed.gelukkig wel.

take care meis!knuf

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoe gaat het met je?

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vervelend van je pijnen. Ik heb dat hier ook heel erg gehad (myoom)
    Ben 2 dagen opgenomen geweest met 24 wk en daarna na huis gestuurd met tramadol (geen leuke pijnstilling brrr) ik had vanaf 17 wk al harde buiken en met bijna 36 wk heel veel hardebuiken heb er ook ontluiting van gekregen. Elke dag had ik al die vreselijke buikpijn en dan elke dag de hele dag hardebuiken/weeen. Maar geen haar op mn hoofd dat ik mn kindje eerder wilde laten komen. Toen ik met bijna 36 wk ontsluiting had was ik al bang mn kindje was op elke echo te klein.
    De eerste 10 weken heb ik gebloed.
    Met 12,5 wk ben ik geopereerd onder narcose en daarna nog een paar weken tramadol. Door die laatste 2 was ik bang dat mn kindje te klein was door mij. Gelukkig was ze helemaal niet klein. Ja qua lengte maar gewicht was super mooi.
    Ik snap je dus dat je je soms een slechte moeder voelt terwijl je dat echt niet bent. Succes met de laatste loodjes
    (De pijnen kwamen ook dwars door de tramadol heen en ik was met 29 wk gestopt want als je kindje te vroeg geboren wordt heeft het al een slechte start envdankzij tramadol helemaal want je kind kan in ademnood komen met 8mnd zwangerschap MOET je ook stoppen)

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    over het totaal gezien gaat het wel goed momenteel, ik was erg bang dat de aanvallen nu sneller achter elkaar kwamen maar er zit zeker al 1,5 week tussen de laatste aanval en nu. dus dat is mooi.
    de gyn heeft ons vorige week weer goed gekeurd, mini doet het nog uitstekend.
    wel heb ik heel veel last van de kleine pijn aanvallen, maar kan niet zo goed plaatsen of het harde buiken, voorweeen of nog meer maag pijnen zijn. soms lig ik er een hele nacht wakker van, soms heb ik er 2 dagen geen last van.. op deze manier hou ik het nog wel even vol. ben lekker de hele dag rustig thuis en we zijn al bijna 34 wk zwanger dus hoef ook niet heel lang meer. geloof dat ze na 37 wk wel gaan inleiden oid.

zelf heb ik sterk het gevoel dat we een heel sterk kindje er in hebben zitten, die red het wel. hoe dan ook. ze/hij ligt eerder voor dan achter op groei dus dat is alleen maar goed.

nog 3 weekjes vol houden en mini mag er uit :)

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Oh wat is dat goed nieuws! Zet hem op he!

Deel Deze Pagina