Verzorgende ig bbl

Discussie in 'De lounge' gestart door johssa, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Hoi dames,

Ik vroeg me af of er hier mensen zitten die de bbl opleiding verzorgende ig hebben gevolgd of nog aan het volgen zijn.

Ik heb hier interesse in maar ik vraag me toch af hoe het allemaal bevalt. Is de opleiding zwaar? Heb je erg veel huiswerk? Is het goed te combineren met gezin/huishouden?

Het lijkt me zoo leuk maar ik vind het zoo spannend om de stap ook daadwerkelijk te zetten..
    Ik ben gewoon nog opzoek naar ervaringen en ik hoop dat hier mensen zitten die dat willen delen. Positief en negatief uiteraard!!

Ben benieuwd!!

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Ik doe de opleiding VIG/MMZ. Ik ben nu een jaar bezig en heb 3 kinderen. Het is niet zwaar, wel veel plannen. Door de komst van corona ben ik iets minder actief met huiswerk (zeg maar gerust niet) maar ik loop nog niet achter. Zolang ik deze koers blijf varen verwacht ik rond September volgend jaar klaar te zijn.

Ik werk 24 uur incl. 8 uur school, dit krijg ik ook doorbetaald. In de praktijk werk ik dus 2 volle dagen. Soms een week 5 en dan de week er na maar 1.

Mijn man brengt de kinderen smorgens weg als ik vroeg moet werken, en bij een late dienst haalt hij ze op van de opvang.

Ik heb het erg naar mijn zin en wil hierna direct de BBL opleiding verpleegkundige erachteraan doen.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik heb de opleiding een paar jaar terug gedaan, met toen 1 kind van 2 jaar.
    Huiswerk deed ik als hij sliep.
    Ja, het is veel plannen en het is soms even pittig naar je krijgt er uiteindelijk ook veel voor terug, een mooie baan.
    Wel is het verstandig om een goed opvangnet te hebben, flexibele opvang en een man die kan bijspringen in drukke tijden, al is het maar om het huishouden bij te houden.
    Mijn man werkt bijvoorbeeld binnen de tijdwn vam de kinderopvang, hij kan dus altijd s morgens brengen en s avonds ophalen ala ik vroege of late dient heb.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb de opleiding vig niv 3 in 2016 gedaan. Wel de 1 jarige versie. 28 uur werken en eerst 2 volle dagen school en na 2 maanden 1 dag.
    Ik vond het heel zwaar maar ik ben geen goed vergelijkingsmateriaal. ik deed dus de 1 jarige opleiding en ben alleenstaand met 2 kinderen. Voordeel is dat ik dus al 18 jaar in de zorg werkte en ik het werken/leren in m'n eigen team mocht doen met m'n eigen rooster.
    Ik had veel inspraak op m'n werkrooster en dat scheelt een hoop. Mijn rooster is vast en stabiel. Hoor dat veel zorginstellingen niet zo flexibel zijn.

Je moet een goede en flexibel vangnet hebben. Ook voor de toekomst. Zorg is veel wissende diensten. Overdag, s avonds en misschien ook snachts. Vaak diensten die je laat van te voren te horen krijgt. Praktijkopdrachten tijdens je werk, huiswerk, school. Kan best veel zijn. Ik vond die schooldagen echt pittig. Is natuurlijk afhankelijk van hoelang je al van school bent. Ik was al 20 jaar niet naar school geweest en moest ineens van 8 tot 17.00 uur. Veel zitten, luisteren. Ik was daarna kapot. Maar goed, ik heb toen ook een burnout gekregen en achteraf blijk ik autisme te hebben dus dat speelde ook mee.
    Huiswerk maakte ik als de kinderen op bed lagen.

Deel Deze Pagina