Verzorgende Niveau 3 BBL

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben helemaal blij want ik ben uitgenodigd voor sollcitaties voor de BBL opleiding verzorgende niveau 3.
    Ivm met zwangerschap is mijn sollicitatie voor september ipv februari. Of ik moet in februari al willen beginnen (dus ook tijdens het verlof).

Maar nou ben ik benieuwd naar 1 ding.
    Het werkgedeelte is bij een zorggroep. Dus meerdere verschillende zorginstellingen. Verzorgingstehuizen voor ouderen en zieken geloof ik.

Wie doet ook dat werk en is het altijd verplicht om met ploegen te werken?
    Ik heb er geen probleem mee hoor, dat zeker niet. Maar mocht het mogelijk zijn om bijv vast in de nacht, of andere dienst ofzo te werken dan kan ik daar naar vragen tijdens het gesprek.

Wie kan mij ervaringen vertellen.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb dezelfde opleiding gedaan in een stichting voor ouderenzorg. Heb gewerkt op somatische en pg afdelingen.
    Daarna heb ik op een leerafdeling stagiaires begeleid. Nu werk ik als zorgcoordinator. Ik weet niet hoe jou stichting werkt, kan je alleen vertellen hoe het bij ons gaat.

Als leerling kan/mag je sowieso niet vast in de nacht. Hier leer je echt te weinig van. Bij ons kom je op een vaste afdeling, waar je een begeleider krijgt. Je zal in het begin door die persoon worden ingewerkt en er ook af en toe mee samen werken zodat hij een beeld kan krijgen van hoe je werkt.

Verder draai je als BBL'er alle diensten mee. Wij hebben een eigen team voor de nacht, dus leerlingen draaien alleen dag en avond diensten. Ook werken de leerlingen om het weekeind en sommige feestdagen. Dus kerst of oud en nieuw,pasen of pinksteren etc.

Hou goed in de gaten dat er met het nieuwe leer/werken er veel zelfstandigheid en inzet van je gevraagd wordt. Het is jou verantwoordelijkheid om je competenties te halen. Dus jij moet goed plannen wanneer je welke vaardigheden wil toetsen. Het is er de afgelopen jaren niet makkelijker op geworden als BBL student. Wel ben ik er van overtuigd dat BBL'ers veel zelfstandiger en praktijkgerichter zijn dan BOL'ers na hun opleiding.

Succes er mee in ieder geval!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hartstikke bedankt voor je reactie! Van de weekenden en feestdagen had ik zowiezo al wel verwacht, daar heb ik verder ook geen problemen mee.

4. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ik ben 4 weken geleden begonnen. Op dit moment werk ik alleen nog maar dagdiensten maar wel gewoon in het rooster. Wordt op dit moment als volle kracht gezien die hulp nodig heeft bij bepaalde handelingen. Ik werk nu het eerste jaar op de pg afdeling waar ik een vast huisje heb maar wel ingedeeld kan worden op een ander huisje. HIerna ga ik een jaar somatiek en een jaar verzorgingshuis doen. Bij ons mag je aangeven of je een bepaalde dag vrij wilt hebben in de week ivm hobby's/sport/enz. Daarnaast heb je uiteraard een dag school in de week waardoor je die dag ervoor nooit een nachtdienst mag draaien en ga zo maar door. Als je nog meer vragen hebt mag je altijd vragen, hoop dat ik er dan op kan antwoorden.

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    bij ons heb je als leerling dat je en vaste afd hebt. vroege en late standaard draait evt kun je een keer gevraagt worden voor een nacht maar dat is meer uitzondering dan regel. Succes trouwens met je opleiding. leuk hoor. Ik werk zelf als vpk op een PG afd.

Deel Deze Pagina