Doe ik net Julien in bad, zie ik dit op zijn rug! Hij had geen verhoging, of nou ja.. 37,7 toen hij net uit een warm badje kwam. Hij heeft toen hij 5 maanden was de 6e ziekte gehad maar dat zag er anders uit dan dit... Ik ga morgenvroeg natuurlijk sowieso even naar de huisart
kun je een foto van dichterbij maken? 5e of 6e ziekte lijkt het inderdaad niet op. maar van veraf wel een beetje op ringworm
Ringworm: rode ronde plekken op de huid | Mens en gezondheid: Ziekten als ik zo de symptomen lees kun je weleens gelijk hebben
Nee is geen ringworm. Meestal is dat ook maar 1 plek. En je ziet duidelijk een ring dan. en het jeukt echt verschrikkelijk. Mijn zoontje heeft dat ook wel eens als hij uit bad komt. Komt gewoon door de warmte. En de volgende morgen is het weg. Ik ben natuurlijk geen dokter maar hoop voor je dat het morgen weg is.
Mijn zoontje heeft eczeem op zijn romp en die vlekken voelen ook schraal en ze zijn altijd roder als hij in bad is geweest. Maar het lijkt mij niet dat je dat van de een op andere dag krijgt en dat je dan helemaal onder zit. Ik zou idd huisarts er even naar laten kijken.
Bedankt allemaal voor het meedenken! De vlekken zaten er al zo erg voordat hij in bad ging, dus helaas is het niet van de warmte gekomen. ringworm opper ik wel even morgen bij de dokter. bij de 6e ziekte waren de vlekjes groter. exceem is natuurlijk ook niet uitgesloten!!
nee het is inderdaad geen ringworm nu ik het van dichterbij bekijk. denk ook meer dat het schrale plekjes zijn en dan door de warmte van het bad beter zichtbaar. heeft mijn zusje ook gehad en die zat zo ineens helemaal onder. was echt vreselijk. maar een bezoekje aan de HA kan natuurlijk nooit kwaad.
Hey volgens mij heeft jou kindje hetzelfde als mijn zoon. ook van die rode vlekken. bij hem heeft het te maken met het weer. hij had altijd al erg last van bv parfum in wasmiddel en zeep dus dat is nu allemaal neutral. hij heeft nu weer van die vlekken de hele zomer is het prima gegaan geen plekje te zien. nu et koud vriezend weer is heeft hij deze vlekken ook die jij ook op de foto hebt. rood en droog schraal niet vochtig ik smeer er een dikke vetten creme op die heeft hij van de dokter gekregen koelzalf. daar wordt het wel wat rustiger van. Is geheel onschuldig hoor. niet al te veel zorgen maken. Je kunt het beste de plekken lekker vet houden evt met vaseline. Succes morgen bij de dokter!
Mijn zoontje zag er net zo uit voordat hij de waterpokken kreeg. Eerst allemaal rode plekken op zijn rug, daarna buik, armen en benen. De volgende dag waren het blaasjes geworden, de waterpokken dus. Maar goed, altijd ff de dok laten checken Beterschap met je mannetje!
Ja idd dat begint ook met van die rode vlekken dat je denkt van wat is dat nou weer, en de volgende dag zat t eerste blaasje dr al op....en toen kwam ook pas de jeuk
Mijn vriend zag dit en zei gelijk tegen mij dat je er een glas overheen moet rollen, Huiduitslag treedt vaak op, maar niet altijd De uitslag is rood of paars. Kleine plekjes ontwikkelen zich in het begin en kunnen zich in groepen overal op het lichaam voordoen. Ze worden vaak pukkelig en zien eruit als kleine kneuzingen. Eén of twee kunnen zich in het begin ontwikkelen, maar veel kunnen vervolgens verschijnen op verschillende delen van het lichaam. De stippen/vlekken verdwijnen niet wanneer ze ingedrukt worden (in tegenstelling tot vele andere huiduitslag). Om dit te controleren kun je de tumbler test doen. Plaats een helder glas (tumbler) stevig op één van de vlekken. Als de vlek/stip niet vervaagt en je blijft de vlak door het glas heen zien, zoek dan onmiddellijk medische hulp. Dit gaat over meningitis en dat kun je beter even uitsluiten. Ik wil je helemaal niet bang maken!!!! Maar beter het zekere voor het onzekere nemen toch!