Aanvaring met meerdere

Discussion in 'De lounge' started by Manolito, Jul 7, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Vandaag heb ik een soort aanvaring gehad met mijn meerdere.
    Zij had gisteren wat aanmerkingen op mijn werkwijze en heeft dit uitgebreid met derden (wel binnen het bedrijf) besproken .
    Ze is niet naar mij gekomen maar heeft dus bij anderen (van andere afdeling) zich negatief uitgelaten.
    Ik kreeg dat vanmorgen te horen en heb dit terug gekoppeld naar haar.
    Ten eerste omdat ik vind dat je zoiets met de persoon in kwestie moet bespreken, en niet met derden.
    Ten tweede omdat ik het anders zelf niet los kan laten en ik er de rest vh weekend mee rond blijf lopen.
    Haar reactie was heel laconiek.
    Eigenlijk bagitaliseerde ze volledig mijn bevindingen.
    Ik heb het maar zo gelaten om verder escalatie te voorkomen.
    Maar ik vind het een rare manier van doen.
    Wat vinden jullie? Sta ik er zo raar in?

2. Novi

Novi Niet meer actief

Nee je hebt gelijk. Als je ontevreden bent over jouw medewerker dan bespreek je dit met diegene. En als je het niet belangrijk genoeg vindt om bespreekbaar te maken, dan ook zeker niet met een derde. Erg onprofessioneel. Dus heel goed dat je haar hierop aangesproken hebt.

DQueen likes this.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ik vind dat wel erg raar en zou er ook absoluut niet blij mee zijn! Al kan ik me wel voorstellen dat iemand soms iets wil overleggen en zo lang het dan bv. met een andere leidinggevende is oid, oké. Ik vind het heel terecht dat je haar er over aangesproken hebt. Als ze het had besproken om te overleggen, dan had ze jou op dat moment uit kunnen leggen.

4. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Eens met mijn voorgangers.

5. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Het hangt er een beetje vanaf wie die 'derden' zijn: zijn het háár meerderen of bijv. HR waar ze de situatie heeft uitgelegd en wil ze overleggen over hoe in deze situatie om te gaan, vind ik het nog één ding. Maar zoiets is op vertrouwelijke basis en is niet de bedoeling dat jij hier via via weer van hoort.
    Een andere acceptabele reden kan ik niet bedenken.
    Om vervolgens laconiek te reageren op jouw reactie en emoties daarbij vind ik niet acceptabel en een teken van slecht leiderschap (want: geen empathisch vermogen).

DQueen likes this.
  6. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Ze heeft het besproken met mensen die andere werkzaanheden hebben maar waar ik wel dagelijks meerdere malen mee te maken heb omdat het collegas zijn met een ander soort functie.
    Dus geen HR of haar meerdere.

7. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Die gaan aanmerkingen over jouw werkwijze in principe niks aan. Maar goed, ik weet niet wát en hoe het gezegd is en in welke context, hoe dan ook zou het voor de toehoorder onduidelijk moeten zijn geweest dat het om jou ging (in dit geval).

Manolito likes this.
  8. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Het was wel duidelijk want ik ben met naam en toenaam genoemd.
    Ik ben ook de enige die die functie heeft op die afdeling. Dus dat was wel duidelijk. Ze heeft aangegeven bij derden dat ze vond dat ik bepaalde taken niet naar behoren uitvoerde (in haar ogen) en of diegene wist hoe dat kon.
    (Nee dus, volgens derde was ik niet degene die verzaakte maar degene die mij vervangt bij afwezigheid/vrij)
    Dus derde partij nam het wel voor mij op.
    Dat is ook degene waar ik het van hoorde hoe het was gegaan.
    Ik was zelf afwezig die dag. (Vrij)

9. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Is dit het verhaal van je meerdere of van de derde partij?
    Want iedereen gooit natuurlijk ook zijn eigen 'sausje' over een verhaal.

10. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het helemaal met je eens dat de manier waarop het nu gegaan is, helemaal verkeerd is op verschillende vlakken.

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Nee, ik vind dit niet kunnen! Ik weet niet of er meerdere incidenten hebben plaats gevonden? Zoja, dan zou ik het zeker eens met haar leidinggevende oppakken.

Ik heb jaren geleden in een zelfde situatie gezeten en er waren al behoorlijk wat andere incidenten voorgevallen met andere mensen en deze situatie was toen wel de druppel, dus ben ik het gesprek met de leidinggevende van die persoon aangegaan.

12. DQueen

DQueen Niet meer actief

+1

Share This Page