Verzorging kindje(s) en jezelf

Discussie in 'De lounge' gestart door Moon77, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Heb nu nog verlof, dus gelukkig alle tijd 's ochtends... Douchen doe ik 's avonds, mn man ook. Een van ons neemt Kevin mee.
    's ochtends als kevin wakker wordt dan geef ik hem zijn flesje en liggen we nog even bij ons op bed samen. Als Kevin weer in slaap valt dan kleed ik mezelf om en neem ik rustig de tijd om te make uppen, haren te doen etc.
    Slaapt hij nog dan ontbijt ik ook nog ff. Als hij wakker wordt dan doe ik hem zn kleertjes aan, washandje over gezicht en handjes en klaar.

Straks als ik weer aan het werk ben dan wil ik het zo doen: avond van tevoren de tas met spullen voor Kevin klaar. Wakker worden tegen 7 uur, kevin eerste fles geven en kleertjes aan, ik aankleden make up etc. Dan kevin naar de oppas, ik nog even naar huis om rustig te ontbijten. En daarna kalmpies an richting werk. Ik kan er erg slecht tegen als ik me moet haasten...

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik douche zelf s morgens, onze dochter rommelt dan wat op der kamer of kijkt ff tv. Dochter gaat altijd s avonds in bad/douche dus die hoeft s ochtends alleen beetje gewassen te worden en tandenpoetsen. Kleren leg ik altijd s avonds klaar voor de volgende dag, scheelt s ochtends een hoop tijd.

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Als ik werk sta ik om 07:00 uur op en ga om 07.30 de deur uit om om 08:00 te beginnen.
    S´ochtends douche ik meestal niet alleen
    Tandenpoetsen, gezicht wassen, haar kammen en opmaken. Ontbijten doe ik op het werk. Kindjes liggen dan nog heerlijk in bed dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

Als ik niet werk en de kinderen naar school moeten.
    Staan we om 08:00 uur op, kinderen ontbijten en ik maak fruit en brood klaar voor school. Daarna gaan we wassen, tandenpoetsen, haren doen en aankleden. Om 08.55 rennen we de deur uit school ligt op 50 meter afstand :)

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik douche s'avonds en was me s'morgens. Het zelfde met onze jongens. Ik heb in de ochtend tijd zat. Zet de jongens aan hun ontbijten en dan maak ik me op en drink koffie. Ontbijten doe ik altijd op het werk

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    's avonds gaan beide in bad/douchen/wassen. Ikzelf douche ook voor ik naar bed ga.

's ochtends maak ik eerst mezelf klaar, aankleden, make-up, haren, tandenpoetsen. Ben ik een kwartier mee bezig. Dan maak ik mijn kindjes wakker, als die nog niet wakker zijn geworden.
    Mijn jongste kleed ik aan, kam ik de haartjes, washandje over de toet en een beetje haarlotion met een knipje in haar haren.
    De oudste kan zichzelf aan en uit kleden, dus die hoef ik soms alleen nog maar even te helpen, met een t-shirt dat verkeerd om zit ofzo.

Na het eten, doe ik gel in zijn haren, poets ik de tanden van beide en dan zijn we klaar om te gaan.
    Als ik om 7 uur op sta, zit ik om 8.30 uur met beide kindjes in de auto.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik douche altijd tegelijk met de kindjes 's ochtends. Dan ga ik er als eerste weer uit en dan ga ik me aankleden/haren en make-up doen. Dan haal ik de kindjes eruit. Milan kleedt zichzelf aan en ik help Isabelle een beetje. En dan gaan we naar beneden om te eten. Haren van de kindjes doe ik ook beneden en tanden poetsen ook, anders blijven we op en neer aan 't lopen. Wij redden 't makkelijk 's ochtends, we hebben altijd nog ruim tijd over om te spelen voordat we naar school moeten.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Als ik werk dan sta ik op en spring ik onder de douche. Of mijn dochter slaapt nog of ze komt in mijn bed wat tv kijken terwijl ik mij douche/aankleed/make up op doe/haren doe.
    Daarna samen ontbijten en als laatste doe ik mijn dochter. Die doucht (niet dagelijks ivm erge eczeem) savonds. Dus s´ochtends washandje/tandjes poetsen/kleding aan/haren kammen etc.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik douche 's avonds (mijn zoontje ook, maar niet dagelijks).
    's ochtends doe ik mijn make-up ed als mijn zoontje aan het ontbijten is.
    Zelf ontbijt ik later op m'n werk.

9. emje

emje Niet meer actief

wij douchen savonds rond 7 uur altijd met ze 3en (papa, mama en emily) emily zit dan meestal in haar opla badje. als wij allemaal klaar zijn gaat emily naar bed en dan doe ik Jesse in zijn tummy tub. hij gaat daarna ook naar bedje.

sochtends staan wij om half 5 op. dan spoel ik me even af en kleed me aan. daarna een dagcreme op en verder niks. rond 6 uur word Jesse wakker en Emily meestal rond 7 uur.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Sta je om half 5 op? Ooh wat vroeg.

11. emje

emje Niet meer actief

ja erg vroeg. maar mijn vriend moet om half 6 de deur uit voor zijn werk vandaar :)

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Op werkdagen gaan vriendlief en ik altijd tegelijkertijd uit bed. Hij maakt dochter wakker, wast haar en kleedt haar aan. In de tussentijd douche ik, kleed me aan en doe make-up op. Dan ga ik met dochter naar beneden om te ontbijten en dan gaat vriendlief zich wassen. Uitgebreid douchen en haren wassen en dochterlief douchen doe ik 's morgens op mijn vrije dagen, 's avonds of in het weekend.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

in de ochtend doe ik mn kindjes altijd alleen wassen en kleed ze aan
    en in de avond worden ze gedoucht en mogen ze in bad lekker spelen

ik douche ook altijd in de avond als de kinderen liggen te slapen
    in de ochtend was ik mezelf en doe mn lenzen in en make up op:)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kinderen zijn hier meestal rond 6:30 wakker. We staan dan om 6:45 op en mijn man of ik ga douchen, de ander gaat met de kinderen naar beneden, boterham eten en/of wassen/aankleden. Dan gaat de ander douchen en zorgt degene die dus net klaar was met douchen dat de kinderen klaar zijn met eten/wassen/aankleden. Om 7:30 gaat manlief weg, als we allebei moeten werken brengt hij dan Lisa naar het kdv. Ik maak me dan nog op en maak fruit/brood klaar voor Eva op school. Om 8:25 gaan we dan richting school. Als de kinderen opeens uitslapen maak ik ze uiterlijk 7:30 wakker, maar dat is meestal niet nodig ;) (alleen Eva slaapt weleens uit)

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik douche savonds met mn oudste. Jongste gaat niet zo vaak in bad(droog huidje) dus die was ik sochtends als ze wakker word.

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    #36 Jessi79, 10 nov 2012
    Laatst bewerkt: 10 nov 2012
    Op werkdagen sta ik om 06.45uur op en ga ik eerst een kwartier douchen. Zonder lange douche kom ik echt niet op gang. Dan om 07.00 uur aankeden, naar beneden ontbijten. Om 07.20 u ga ik make-up en haar doen, ondertussen maakt vriendlief oze dochter wakker en gaat haar wassen en aankleden. Om 07.40uur geeft ik dochterlief een papfles, en om 08.00uur vertrekken we naar de creche.

Op mijn vrije dagen en in het weekend geef ik eerst dochterlief de fles, rond 08.30 uur. Ze heeft dan nog haar pyjama en slaapzak aan, en ik mijn pyjama en ochtendjas. Na een uurtje leg ik haar weer in bed en ga ik zelf douchen en aankleden.

Badje doen we 's avonds (om de 2 dagen). Tas voor het kdv maak ik ook 's avonds klaar, en ik zoek alvast kleertjes uit voor dochterlief. Als mijn vriend dat moet doen komt het niet goed :p

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wij douchen 's avonds altijd samen, mijn zoon vind het heerlijk om te douchen in de avond voor het slapen gaan. Make-up opbrengen doe ik 's ochtends en de verzorging van mijn zoon ook... eerst aankleden en wassen daarna eten en na het eten doe ik mijzelf. Altijd zo gedaan. Douchen in de ochtend lukt hier ook niet ivm tijd en heel vroeg op staan van mijzelf als ik werken moet...

18. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik douche savonds
    Oudste iedere avond
    Jongste of savonds in bad of onder de douche met mij

Sta eerder op, was ik mezelf direct en dan mezelf opmaken aan de eettafel
    Als er een kind wakker is voed ik die en leg in de box of geef ik z'n ontbijt en ga gewoon weer verder

Daarna de kindjes, de oudste t liefst na z'n fruit :)
    Gewoon lekker wassen, gezichtjes handjes billetjes haartjes in de gel lekker crème op de gezichtjes schone kleertjes

Meestal gaat de jongste terug op bed oudste spelen en dan kleed ik me aan, tas inpakken wat opruimen en wachten tot jongste wakker is, die nogmaals voeden en dan kunnen we weg

Maar als we voor z'n dutje weg moeten

Sta ik eerder op kleed me direct aan en was mezelf, opmaken en dan tassen inpakken ( vaak al savonds gedaan) enz

19. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier kinderen savonds in bad, en smorgens douche ik (soms gaan ze mee douchen) .....
    ik ga dan eerst mee naar beneden en maak een broodje voor ze en wat drinken.... dan kijken ze gezellig samen tv met een broodje en kan ik lekker even douchen :)... douche niet lang dan, maar kan wel even opfrissen en haren wassen..

ik voel me de hele dag niet fit en vies als ik niet douche s morgens, dus hoe druk ik het ook heb ik probeer altijd te douchen s morgens :)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn man staat ook om half 5 op voor zn werk. Die moet om 5 uur in de auto zitten:)

Ik sta zelf als ik moet werken om 6 uur op, douchen doe ik bijna nooit s ochtends. Als ik me aankleed dan laat ik mijn zoontje even ontbijten. Daarna kleed ik hem aan en eet ik wat en tussen door doe ik mn make-up en mn haar.

Als ik niet hoef te werken gaat het in de winter allemaal wat langzamer, ik heb dan ontzettend veel moeite om op te staan en om mij en mn zoontje aan te kleden. Maar goed als we geen afspraken hebben is dat ook niet erg.

Deel Deze Pagina