Ik kan hier alleen s ochtends douchen al man nog thuis is of voor 6 uur. Dus meestal s avonds. Om half 7 -7 uur zijn ze allebei wakker en ik laat ze niet samen spelen terwijl ik douche want dat gaat niet lang genoeg "gezellig"zodat ik kan douchen. Ik loop hooguit 3 min. naar boven om iets te pakken.
wij gaan 8 uur uit bed (of eerder) Ben dan al wel ff wakker maar ik slaap zo slecht dus probeer me te verplichten tot 8 uur te liggen... Dan eten en om 9 uur ga ik mn dochter in bad doen. Daarna ga ik en of mijn dochtertje is bij mn moeder (woon bij mn ouders) of bij mn vriend (logeren we de weekenden) of ik zet dr even met wat te spelen in dr bedje. Opmaken doe ik als ze om me heen loopt of ergens zit te spelen. Gaat prima zo
Doordeweek sta ik wat eerder op en zorg dat ik zelf klaar ben voor ik mn zoontje wakker maak en in het weekend zat ik hem in bad en ga ik zelf douchen en opmaken (naast hem in de badkamer en ook aankleden) en dan hem.
We staan samen op om 7 uur.....dan eten zij hun boterham en ik drink mijn koffie. Daarna kleed ik ze aan ... hun kijken tv en dan verzorg ik mezelf. Douchen doe ik altijd s`avonds...en de kids douche ik niet elke dag maar om de dag.
Mijn stiefzoontje is er week op week af en mijn man is om 6.00 uur al weg dus als sz er is dan hangt het er een beetje vanaf of dochter al wakker is anders maak ik hem wakker rond half 8 gaat hij zich aankleden en tandenpoetsen en douche ik even snel dan dochter wakker maken en aankleden en ontbijten met z'n drietjes... Als dochter al wakker is dan spelen ze nog even samen op haar kamer nadat hij zich heeft aangekleed en dan douche ik snel... Als sz er niet is en dochter is nog niet wakker douche ik zelf even snel 's ochtends, haal ik haar uit bed aankleden en dan ontbijten maar meestal is dochter al wel wakker en dan douchen we gezellig samen en dan aankleden en ontbijten... Na het ontbijt poets is hun handen en gezicht altijd even als de kids 's ochtends niet douchen douchte mn man 's avonds voor het slapen met ze...
nu ze ouder is gaat het zoveeeeeel makkelijker. Eerst doe ik haar dus douchen aankleden enz daarna gaat zij spelen en douche ik mezelf. Meestal komt ze dan toch met me praten opmaken en haren doen net zo ze komt dan gezellig mee babbelen meestal wilt ze ook dan oogschaduw en lipgloss op Maar toen ze jonger was jeetje wat heb ik me toen soms verwaarloosd pffff. Dan kwam ik soms aan mezelf toe tijdens haar tukkie als ze al sliep.
Dames bedankt voor jullie reacties ! Ik herken hier en daar wel wat van hoe het hier gaat. 's Avonds klaarleggen van handdoeken en tafel dekken (op brood, boter en beleg na). Vriend haalt haar uit bed, verschoont haar en brengt haar naar beneden. Begint ah ontbijt terwijl ik me was. Dan neem ik het over en gaat hij zich wassen. Maar hij vertrekt daarna naar het werk en ik ben dus half klaar . Moet eerder op gaan staan denk ik. Dochter wordt dan wel wakker vd warm waterkraan die aangaat....hopelijk niet lang meer want de ketelman komt langs. Pas geleden 's avonds niet kunnen douchen, dus moest het 's ochtends (haren wassen) wat op zich niet heel erg is. Maar wel als dat pas om 11.30 uur is . Kleertjes voor dochter zoek ik dus 's ochtends uit en kost soms (onnodig) veel tijd, dus dat is zeker een verbeterpuntje. Ook erg lastig blijft het, dat we 's ochtends niet echt een vast ritme hebben. Wel het wakker worden, opstaan en ontbijten. Maar de ene dag is ze na het ontbijten en bv zo moe dat ze rond 9 uur weer ongewassen terug naar bed gaat. En de andere dag gaat ze na het ontbijt de box in, zodat ik nog wat kan doen en dan kleertjes klaarleggen en voorbereidingen treffen voor het wassen cq badje. Ze ligt dan bijv. pas om 10.30/11.00 uur weer op bed. Ik wil haar eigenlijk ook 's avonds in bad doen, maar vind het lastig ivm avondeten. Hoe lang wachten jullie na het eten? Weet nog uit de kraamtijd dat ze voor het eten in bad moest ivm misselijk worden, maar nu .
ik deed zoey toen ze nog geen 1 was om de dag in bad en gewoon vlak voor het slapen. Badden boekje lezen en naar bed . Ik leg savonds als ik de dag erna moet werken alle kleertjes al klaar en douhe haar ook dan savonds. Smorgen kan ik dus mezelf doen en ben ik al weg als ze met papa uit bed komt. Die kleedt haar aan. Vroeger ging ik later weg dus ging ik uit bed kleedde haar aan en als zij dan weg was ging ik alles doen. Toen ze baby was badde ik haar soms zelfs na een middagslaapje. Het belangrijkste vond ik dat ze eten kreeg als ze het nodig had ik voedde op verzoek, En dat ze om half 8 savonds op bed lag. De rest van de dag maakte mij echt niet uit. Als het niet uitkwam met aankleden hadden we ook wel gewoon een pyjama dag en kreeg ze savonds als papa thuis kwam eten ging ze in bad en schone pyjama aan. Maarja ik heb het idee de perfecte mama te wllen zijn al heel snel naast me neer gelegd ik wou de liefdevolste mama zijn en een mama met stress en alles perfect schoon tot in de puntjes werkt ook niet altijd.
Ik douche in de avond (om de dag), ons kindje gaat maar 1 per week in bad ivm droge huid. Dus dat is makkelijk. Zelf draag ik alleen mascara dus ben altijd zo klaar. Ook me haren wassen doe ik 2/3 x in de week. Eigenlijk alles een beetje ingekort hihi
@Melanina: ja perfect is het zeker niet meer . Moet ook nog steeds wennen, denk ik, dat het met een kindje nu eenmaal niet altijd te plannen is en dat het loopt zoals het loopt. Maar ik wil gewoon zelf graag klaar zijn, zodat als zij weer op bed ligt ik mijn tijd nuttig kan besteden . En niet aan tandenpoetsen of make-uppen haha. Of dat we de deur uit kunnen voor boodschapjes te doen. Nu dus vaak na de lunch pas .
Ja ik leg dus echt niks klaar in de avond....heb ik s`morgens genoeg tijd voor eigenlijk....dus als jij het allemaal niet haalt eerder opstaan hoor...
's ochtends kleed ik meestal eerst mijn zoontje aan en daarna mezelf. Als ik me aankleed speelt hij op zijn kamer of bij mij. Daarna samen naar de badkamer tandjes poetsen en haar borstelen. Ik dagcreme en wat mascara en eyeliner. Meestal douche ik 's avonds en gaan onze boy voor bedje in bad. Anders is papa er!
De kleine krijgt 's morgens vroeg nog BV. Daarna slaapt hij nog even en dan ga ik douchen. Idealiter sta ik om 6 uur op, ga douchen, zet de kolfspullen, spullen voor KDV en mijn werktas klaar, ontbijt en maak hem dan wakker...opmaken doe ik ook niet aan.
Man en ik staan op en douchen samen. Hij kleed aan, ik haal de oudste uit bed. De oudste onder de douche en in die tijd die ik aankleden, haar, make up. Tegelijk doet man jongste in bad en aankleden. Dan gaat man naar beneden ontbijt maken, en lunch smeren en haal ik oudste onder douche vandaan. Ik ruim boven de rommel op terwijl zij zich afdroogt en aankleed. Ik doe haar haar en daarna met z'n allen ontbijten. Dit alles duurt 1 a 1,5 uur
7 uur mijn bedje uit, direct onder de douche(om de dag haren wassen). kids slapen nog of liggen in mijn bed tv te kijken. Aankleden, en hoppa naar beneden. kids een broodje en melk, ik in die tussentijd mijn haren en make-up doen. Dan kleed ik de kids aan, doe hun haren, tanden en een natte washand over de toet. Dan heb ik meestal nog 10 min over voor een ontbijt en mail check. Schoenen, jassen aan en hoppa om 8.15 de deur uit..allemaal netjes aangekleed en verzorgd! En doe alles alleen..manlief is er zelden sochtends.
Mijn man en ik zijn 's ochtends altijd beide thuis, dus hier zijn de ochtenden geen probleem. Zoontje is altijd heel vroeg wakker. Doe hem dan wassen, aankleden en naar beneden waar hij een boterham en wat te drinken krijgt. Mn man is meestal dan ook inmiddels beneden en ik kan dan even me wassen en aankleden. Daarna gaat mijn man alles doen.
Ik douche niet in de ochtend, zonde van me tijd en ga daar echt niet eerder mijn bed voor uit, douchen doen we in de avond lekker op ons gemakkie.
Ik sta om 6 uur op, dan gelijk douchen, beneden poezen eten geven, tas inpakken van me zoontje, rond 6:45 / 7:00 kleine uit bed, wassen met washandje, aankleden, kleine een fles ik ondertussen haar en Make up en om 7:30 gaan we de deur uit 4 dagen lang hetzelfde
ik kom smorgens ook nergens aan toe. ik fris me snel wat op en doe wat mascara op voordat ik mijn zoontje naar de psz breng, douchen doe ik savonds als mijn zoontje slaapt, smorgens komt hij heel vroeg bij mij, en mijn man is dan al weg, en mijn zoontje alleen in de kamer laten doe ik ook niet als ik onder de douche moet. of we douchen samen of ik doe het savonds.
Ik werk niet dus dat is al een heel verschil, het is een stuk moeilijker als je je kindje om half 8 naar de opvang moet brengen en om 8 uur moet werken. Ik sta om half 6 op, dan doe ik alleen tanden poetsen en gezicht wassen. maak boterhammen voor vriendlief blablabla... doe dochtertje eten geven, drinken tandjes poetsen en daarna wil ze nog even slapen. Dan ga ik even sporten dan douche, opmaken en daarna dochtertje aankleden. Ik heb tijd te veel zullen we maar zeggen.