Verzorging kindje(s) en jezelf

Discussie in 'De lounge' gestart door Moon77, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik haast trouwens nooit eigenlijk (ja behalve als ik te laat opsta haha) we hebben een vast ritme en patroon, dat weten de kindjes dus nooit ruzie, frustratie of gepaniek in de ochtend eigenlijk (nooit gehad ook)

Maar goed ik ben thuisblijfmama dus hoef ook nergens heen haha (dat scheelt natuurlijk wel)

Ik zou gek van worden dat gepaniek, als je alles rustig doet gaat het vaak nog makkelijker ook, ik heb vaak nog gewoon tijd over, zet ik even de tv voor ze aan, terwijl ik de tafel afruim en de wasmachine inlaad.

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Douche me smorgens en als me zoontje nog slaapt, blijft hij liggen en is hij wakker, dan gaat hij mee onder douche. Anders gaat hij s avonds in bad. Of slaat hij een keer over. Soms wil het nog weleens wezen, als hij flinke poepluier heeft en tot aan de oksels in zit, ik hem over dag nog een keer onder de douche gaat.

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik ben meestal net iets voor de kids wakker. Dan ga ik me meteen douchen en mn bed opmaken en de was aanzetten. Meestal ben ik dan al helemaal klaar ( ge-makeuped, aangekleed, haren gedaan ) voordat ze wakker worden. Dan doe ik eerst mijn dochtertje aankleden ( zoontje geef ik zn papfles in zn bedje ) en dr haartjes mooi en daarna doen wij samen dr broertje aankleden en zn haartjes ( vind ze kei leuk om te helpen ) en dan gaan we naar beneden.

4. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Upje

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Niet echt een vast schema maar tegenwoordig ziet het er zo uit:

Rond half 8 worden allebei de kindjes door papa naar onze kamer gebracht. Zet de tv even aan en de jongste krijgt een fles in de wipstoel. Ik ga dan douchen en aankleden. Als ik klaar ben kleed ik de boys allebei aan. Soms wil ik de oudste nog wel eens in de ochtend douchen dan sla ik mezelf even over en zorg dan dat alles boven is opgeruimd en de was aan wordt gezet. Ik douche dan in de avond met de jongste. Meestal zijn we alle 3 rond een uurtje of half 9 beneden om te ontbijten. Geen school of werk dus geen haast;)

6. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bij ons is het tegenwoordig zo:
    Ik sta om 06.30 op, maak het ontbijt, zorg dat het schooltasje van dochterlief gevuld is. Drink een kop thee. Ga mezelf opmaken, en tussen 07 en 07.30 maak ik de kinderen wakker, kleed ze aan, laat ze ontbijten, dan gezicht wassen, tanden poetsen haren kammen, en om 08.15 breng ik de oudste naar school. Tijd zat dus.

Wij douchen allemaal 's avonds, en ik leg voor iedereen 's avonds de kleding al klaar voor de volgende dag

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik douche eerst, kleed me aan, daarna zoon uit bed en aankleden. Om de dag douched een van ons met ons zoontje 's ochtends. Dan eten en vlak voor ik weg ga een smeer mascara op mijn wimpers en klaar :) Als mijn zoontje al wakker is en niet meegaat vermaakt hij zich prima nog in zijn kamertje.

8. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Wij douchen alle 3 s' avonds, dus in de ochtend gebruiken we een was hand. Ik ben meestal als eerste wakker en op de dagen dat ik werk doe ik het zo. Was mezelf, aankleden, make-up op, haren doen.Als zoontje wakker is eet ie in de kinderstoel een boterham.

Ik maak dan alvast brood klaar, voor vriend, zoontje en mezelf.
    Kopje koffie, ontbijten. Zoontje aankleden, haren doen en dan ga ik rond 8.10u weg.

Als ik vrij ben, doen we het lekker rustig aan. Dan ben ik in huis aan het rommelen, opruimen, zoontje aan het spelen. Dan kleden we ons ook weleens pas aan rond 11u.

9. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    @Luna: Hier ook geen werk en/of school, maar ik wil dus zo ver mogelijk klaar zijn als vriend weggaat. Ook als dochter dan weer eens besluit niet te gaan slapen ofzo, dat ik niet meteen het gevoel heb nergens aan toe te komen ;). Ik zie dat jouw jongste en mijn dochtertje 2 weekjes schelen :). Hoe doe jij dat dan douchen met zo'n ukkie? Hij kan misschien al zelfstandig staan?? Hier nog niet...wankel en bibberdebib :D.

10. jettepet

jettepet Niet meer actief

O zo heerlijk een vrije dag inderdaad, lekker lang in de pyama, beetje aanrommelen in huis, ik vind het heerlijk met mijn dochter 's ochtends!
    Op de dagen dat ik vroege dienst heb, ga ik rond 6.30u weg en mijn man kleedt dan mijn dochter aan en brengt haar naar de oppas.
    Ik ben 's ochtends als ik moet werken zo klaar, tandenpoetsen, plens water in het gezicht, opmaken en klaar.

Op vrije dagen eigenlijk net zo!

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier ook nooit stressen of haasten gewoon 10 min eerder opstaan en savons dingen klaar leggen scheelt al een hoop

12. MLkids

MLkids Niet meer actief

#112 MLkids, 28 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2012
    Wij komen om 6 uur uit bed, dan gaan we gezamelijk ontbijten aan tafel, ruim ik de tafel af terwijl mijn man zich aankleed, daarna pak ik de spulletjes van de kids bij elkaar en zet ik ze alle 3 één voor één onder de douche en kleed ik ze aan, doe hun haren, poets hun tandjes etc.. Dan is het tijd om de tasjes klaar te maken, en als dat klaar is was ik mij terwijl de kids voor de tv zitten, kleed mij aan, creme op mijn gezicht, tandenpoetsen, deo op, haren doen en dan jassen en schoenen aan en alle kids naar school brengen.

Ik ben gestopt met het gebruiken van make-up sinds 1.5 week nu omdat ik simpelweg geen tijd heb en ik het echt not done vind om de kids met een boterham voor de tv te zetten zodat ik mijzelf kan opmaken. Ik heb liever een gezellige start van de dag met mijn hele gezin!

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik sta gewoon rond kwart over 6 op, dan ga ik douchen aankleden enz. Dan om kwart voor 7 de kinderen uit bed. Aankleden, Ontbijten, handen en gezicht wassen, tandenpoetsen en dan zijn we voor half 8 de deur uit...:)

14. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hier worden de kinderen s'avonds gedouched en ik ga douchen als de kinderen s'avonds op bed liggen.
    Anders heb ik daar geen tijd voor of moet zo vroeg op staan.

15. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    upje

16. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik haal eerst de kinderen eruit, dan de baby de fles geven en voor me dochter eten en drinken klaarzetten. Dan de oudste aankleden. Dan naar boven de baby nog even neerleggen zodat ik me aan kan kleden en opmaken. Dan de baby in bad. Mijn oudste dochter doe ik voor het middageten in bad omdat de baby dan slaapt. Douchen doe ik savonds, als ik nog vroeger op moet staan met nachtvoeding kan je me wegdragen

Deel Deze Pagina