Kat met voedselallergie, welke brokjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door annetske, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hallo,

Mijn kat heeft een voedselallergie. Hij krabte zijn hele hoofd steeds kaal en open. geen Mijt en luis zei de DA. Nu zit hij aan speciale brokken, en dit slaat aan. Hij ziet er mooier uit en krabben is over gelukkig. Maar het voer is ontzettend duur... 1 zak en 5 blikjes voer kosten mij 44,- elke keer. Ik ben op zoek naar een alternatief, iemand ervaring en tips? Mijn kat zit nu aan de Z/D voeding, met andere eiwitten o.i.d. of geen eiwitten ofzo ;) Ik hoop dat er een ander alternatief is, zodat ik het online kan bestellen voortaan. Mijn kat hoordt er helemaal bij dus heb er echt wel geld voor over, maar als er een goedkoper alternatief is ben ik helemaal blij :)

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Vraag je dierenarts anders of er nog een andere mogelijkheid is...
    Een goede dierenarts zal je dit vertellen ipv aan zijn eigen portomonnaie te denken...

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Er zitten trouwens wel eiwitten in het voer hoor, maar ze zijn zo klein gemaakt dat het lichaam het niet meer kan herkennen als eiwit, en het afweersysteem er dus niet op reageert ;) Maar hoe klein ze zijn en wat voor eiwitbron er gebruikt wordt heeft invloed op of je dier er wel/niet tegen kan, vandaar dus uitproberen ;)

Mocht je mazzel hebben kan je kat ook gewoon tegen een (hypoallergeen oid) supermarktvoer, maar die kans is wel een stuk kleiner..

Hier hebben we standaard Royal Canin Hypoallergeen wat we verkopen (ben dierenartsassistente) maar dat is ongeveer even duur als wat je nu hebt..

Goedkopere merken zijn o.a. Sanimed of Trovet, daar zou je eens naar kunnen kijken.. Tis even uitproberen hoe je kat het daar op doet..

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zit nog in de testperiode voor het Z/D voer, maar na 4 weken kan ik wel zien dat het echt goed aanslaat. Het beestje ziet er nu veel mooier uit, zijn hoofd is weer mooi, de haren van de kale plekken groeien weer dicht en verder is zijn vacht erg mooi nu. Ik ga geloof ik na de testperiode maar testen met ander voer. had bij de supermarkt ook al ander voer zien staan, kan het altijd proberen... En anders online op zoek naar een andere variant. slaat dit niet aan dan toch maar aan het Z/D voer blijven. Blikvoer verdun ik nu met warmwater op advies van de DA, en de kat eet dit heerlijk op elke avond. Leo85 bedankt voor je adviesen! ik ga eens googlen. Makkelijk een DA-assistente op ZP hahaha :)

5. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
  6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Vaak heb je gewone internet dierenvoerders zaken en daar is het vaak wel goedkoper.
    Verder heb ik er geen ervaring in.
    Bel evt. wat dierenzaken op om te vragen voor alternatieven.

Succes! En fijn dat het beter gaat met je kat!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn moeder heeft ook zo'n kat. Ze krabt zich bij bijna alle soorten voeding kapot :(
    Het kattenvoer van de ALDI schijnt ze juist wel weer tegen te kunnen(en leuk van prijs!)

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Komt vast wel goed, in ieder geval wel fijn dat dit voer helpt.. Is altijd zo sneu voor die beestjes als ze zo'n jeuk hebben en zich kapot krabben..

Tis zeker de moeite waard om uit te proberen, na 4-6 weken moet je effect zien. T ligt er maar net aan waar je kat gevoelig voor is.. Anders kan je inderdaad ook eens op internet kijken, daar is het voer ook goedkoper..

Succes ermee, en als je nog wat meer vragen hebt mag je altijd PB-en :)

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Aldi schijnt idd goed te zijn, Heeft mijn kat ook wel gehad. Whiskas weet ik zeker dat hij daar niet tegen kan. en C1000 voer ook niet. Het zal even zoeken worden en testen. Vind het zo sneu als hij zich tot bloedens toe open zit te krabben steeds. Ik zal het andere voer ook even gaan bekijken wat hier genoemd wordt, en zeker even de DA bellen en overleggen.

10. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik zeg ook vers vlees voeren. Mijn hond heeft een voedselallergie en het slaat super aan

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vers vlees gewoon uit de winkel? zit de site even te bekijken nu. Maar dit halen jullie uit de winkel? en dan rauw geven?

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
  13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dieren kosten nu eenmaal geld.
    Zal het aan de da vragen ipv van alles uit te gaan proberen.... Zit dat arme beest straks weer onder de plekken icl jeuk...
    Doe je met je kind toch ook niet...

Je doet met zon zak 60 dagen valt die 44 toch wel mee...

14. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Vers vlees is bijvoorbeeld carnibest, haaksbarf. Ik weet niet hoe zwaar je kat is dan kan ik even kijken hoeveel je dat kost per maand.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Karel weegt zo'n 2,5 kilo nu, hij is nog jong 8 maanden nu. MrsNuke, karel zit nu 3 weken op het dieet en 1e zak is nu leeg. Hij krijgt niet teveel verder... heb het idee dat deze indicatie niet klopt dus ;) Meng wel een handje brokjes aan met warm water 's avonds en lepel daar wat vlees doorheen uit een blikje op advies van DA... Misch dat het daardoor sneller gaat hier? Ik ga niet alles testen, ik zoek wat wat op Z/D lijkt wat het zou kunnen vervangen.

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Op de verpakken staat wat de kat moet krijgen zon 50 gram per keer.
    Je moet ook iet meer geven. Zitten genoeg voedingsstoffen in de aangegeven hoeveelheid.

Ik een cake stop je toch aangegeven aantal eieren melk etc etc?

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook vers vlees. Katten en honden horen geen brokken te eten, het zijn vleeseters. In brokken zitten allemaal toegevoegde troep om het op te vullen.

Hier een hond met voedselallergie en 2 katten waarvan 1 blaasgruis kat. Ze krijgen alle kvv. Kant en klaar vers vlees. Zoals carnibest en smuldier. Hier krigen ze voornamelijk smulldier. Hier doen ze het het beste op. Verkopen ze oa bij jumbo en c1000 in diepvriesvak. 70 cent voor een bakje van 400 gram. Voor 1 kat doe ik ong 4 a 4.5 x met een bakje. Ze poepen minder, het stinkt minder, kater en hond hoeven geen speciaal voer.

18. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Als je uitgaat van 40 gram per kg lichaamsgewicht per dag dan is dat 2,5 x40 is 100 gram per dag. De worsten v carnibest kosten 2, 75 per 500 gram.uitgaande van 30 dagen. 5 dagen met 1 worst = 6 worsten per maand. Dan kost het voer je 16, 50 per maand. Hooguit 20 euro. Het is super gezond voor ze en hebben veel minder gezondheidsklachten.

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heb nu voor kat en hond Barfmenu...bevalt me veel beter dan carnibest. Carnibest heeft toch nog veel rijst en groente erin zitten en is niet geschikt als eliminatiedieet ook.

Misschien heb je hier wat aan:
    Beginnersinformatie kvv | voerwijzer.com

20. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik geef wel eens barf vlees (tinlo zie ik op google) maae hier in de dierenwinkel zeiden ze dat ik beter gewoon orijen brokken kan geven en af en toe vlees omdat barf niet compleet is kwa voedingsstoffen. Weet iemand daarmeer van? En wat is het verschil tussen carnibest smuldier en barf dan?

Deel Deze Pagina