Verzorging krullen dochter van anderhalf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koekjesbakker, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekjesbakker

    koekjesbakker Actief lid

    13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Mijn dochter van ruim anderhalf heeft een hoofd vol met krullen, prachtig! Het wordt alleen een behoorlijk ontplofte bende en ook soms erg pluizig. Het is nog te licht om te hangen terwijl het stiekem best lang is al.

    Ik doe er sochtends vaak zwitsal haargel in, dan krijgt ze een beetje een wet-look maar is ook heel snel weer opgedroogd en ziet het er weer uit als een helm van pluizige krullen geworden haha!

    IK zoek eigenlijk iets wat de krullen mss wat soepeler en ' hangender' maakt en wat minder pluizig.
    Ze heeft overigens geen kroeshaar.

    Ik ben benieuwd!
     
  2. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Mijn dochter heeft ook een flinke bos krullen. Ik waste het, toen ze nog een stukje jonger was, met shampoo en conditioner tegelijkertijd, zodat we maar 1x hoefde uit te spoelen.
    Ik was haar haar ongeveer 2x per week, soms 3x
    Ik borstel haar haar alleen als het nat is en laat het dan drogen, heel soms iets olie oid erin, maar daar wordt het vaak niet mooier van. Bij mijn dochter droogt het gelukkig mooi op.
    Ik heb nu voor mezelf (ook krullen en snel pluizig) een conditioner die je niet uit moet spoelen.
    Succes ermee!
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Bij mezelf werkt het t beste om geen speciale rotzooi erin te doen behalve wat simpele gel, gewoon van die gele. In allerlei mousse en krullencreme enzo zit gewoonweg veel troep zoals siliconen, eigenlijk zou je dat moeten willen vermijden (shampoo ook maar dat is een ander verhaal :roflmao:). Haren na t ontwarren, eerst wat kneden met natte vingers en dan een beetje gel uitwrijven over je handen en erin kneden.
    Als t droog is, kun je nog eens kneden zodat er niets hard meer in zit. Het is er later heel simpel weer uit te kammen.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik was maar 2x in de week de haartjes met naïf shampoo. Daarna kam ik de klitten eruit.
    Heel soms een beetje haarspray van naïf. Maar zo min mogelijk in het haar.
     
  5. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Mijn dochter van 1,5 heeft ook prachtige krullen. Ik doe de curly girl methode, maar dan voor kleine kinderen. Ik was haar haartjes maximaal 1 keer per week met shampoo en daarna cremespoeling. En soms tussendoor nog om t op te frissen, maar dan alleen met cremespoeling. In de ochtend spuit ik haar haartjes nat met een plantenspuit met een mengsel van cremespoeling en water, en verder doe ik er niets mee. Dan zit het prachtig!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Teacher86

    Teacher86 Lid

    30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Prachtig haar!

    Welke shampoo en cremespoeling gebruik je?
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    ik heb van de kapper altijd geleerd geen cremespoeling te gebruiken, want dat maakt je haar zwaar en zakken je krullen uit?!
     
  8. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik gebruik schwarzkopf prinsessenshampoo en van de tuinen cremespoeling, in lange groene bus (foto),
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,8 KB
      Weergaven:
      26
  9. Teacher86

    Teacher86 Lid

    30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik ga die uitproberen.
     
  10. Archie83

    Archie83 Actief lid

    23 nov 2019
    407
    234
    43
    Klinkt voor sommigen misschien als heel ranzig, maar ik was de haren van m’n dochter (ook enorme bos ontplofte krullen) maar eens in de 10 dagen/ 2 weken. Soms spoel ik t alleen even uit, als ze bijvoorbeeld iets te enthousiast in de zandbak heeft gespeeld. Ik gebruik zo weinig mogelijk shampoo. Sinds ik haren wassen ben gaan afbouwen zit t veel mooier! Verder doe ik er niks in.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Haren hoeven van nature ook niet gewassen met shampoo. Helaas doen 'we' dit wel en door de sulfaten en siliconen strippen we alle natuurlijke oliën eraf. We leren onze hoofdhuid zo alleen maar om steeds nieuwe oliën te produceren waardoor we steeds vaker moeten gaan wassen. Dat proces omdraaien na jaren is ontzettend moeilijk.
    Mijn jongste dochter is er ooit zelf mee begonnen om ze alleen met water te spoelen onder de douche (ze vond zichzelf zelfstandig genoeg om te douchen maar bleek haar haar vaak vergeten te wassen ;)). Daar kwamen we op een gegeven moment achter en zijn t toen maar bewust gaan doen. Ze wast dus nooit haar haren met shampoo. Ze spoelt alleen in bijv. t bad of onder de douche zo nu en dan. Elke dag borstelt ze het
    Ze heeft gewoon schoon en fris haar en het ruikt gewoon naar haar zoals t hoort en het is nooit vet. Onze oudste heeft t wel altijd gedaan en moet t nu echt om de dag wassen omdat t anders erg vet is.
    Ik zelf ben dus wel al 3 jaar zonder meuk-shampoo maar gebruik wel soapbars of haarkruiden etc. Mijn haar is ook veel dikker en mooier geworden en kan best wat dagen zonder wassen. Helaas kan ik niet helemaal zonder, het wordt op den duur toch vet, zo jammer, ben jaloers op mijn jongste dat ze dit per toeval zelf zo voor elkaar gekregen heeft.
     
    Archie83 vindt dit leuk.
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste waste ik het ook zo min mogelijk, en bij pluis deed (en doe!) ik er een heeeeel klein beetje shea-butter in, daar bleven de krullen heel mooi van. Ik heb een potje shea-butter van De Kleine Badkamer en daar doen we echt heel erg lang mee. Ik was het nu ze 8 is nog steeds zo min mogelijk en dat gaat heel goed, het wordt niet vet ofzo, en de krullen blijven zo heel mooi.
     

Deel Deze Pagina