Ik heb een dochtertje van 3 jaar oud met een enorme bos krullen. 's Morgens spuit ik er antiklitspray in en kam ik het met een grove kam door, maar er is echt geen doorkomen aan. Ook met water sprayen heeft geen effect. Heeft iemand van jullie een goede tip? Hoe kan ik de krullen van mijn dochter mooi verzorgen? Welke shampoo gebruik je? Gebruik je crèmespoeling? Van welke merken? Gebruik je producten (zoja, wat en van welke merk) om de haren van je meisje te stylen? Laat je het de hele dag loshangen of doe je in een staart of vlecht? Ik ben dus echt benieuwd hoe andere mama's met meisjes met een enorme bos krullen het haar verzorgen.
Ik heb zelf krullen. Beste tip die ik ooit van een kapper kreeg was: niet iedere dag kammen. Nergens voor nodig en je krullen worden alleen maar mooier. Iedere dag kammen is een gewoonte voor stijl haar Als je dan toch moet kammen dan: - haar nat maken - handdoekdroog maken - klein beetje cremespoeling er in - borstelen M en T's haar verzorg ik ook zo. Shampoo = prinsessenshampoo , maar de cremespoeling is volgens mij etos eigen merk voor krullen. Ik heb ook een tijdje een duurdere kapperscremespoeling gehad. Voor hun haar geen stylingproduct, voor mijn eigen haar catcher van Doop.
Bedankt voor je reactie, Salapio. Ziet jouw haar er 's morgens zo goed uit dan? Mijn dochtertje is na het slapen een enorme pluizenbol; het ziet er dan niet uit.
Mijn netuitbedlook is niet om aan te zien (zeker nu, het is weer korter, dan staat het echt alle kanten op). Maar ik douche en dan droogt het mooi op, vanzelf of met fohn met opzetstuk voor krullen en dan dus stylen. Je zou het dus wat natter kunnen maken, krullen 'aan elkaar' kneden met wat cremespoeling of wat krulspul (heb je van andrelon, maar ook etos eigen merk, vast ook van andere merken). Dat wordt niet hard en is best ok, zeker als je echt hele mooie kleine krullen hebt (mijn krullen zijn vrij grof). M en T hebben nog minder krullen en dus geen last van kroes.
Haha, die pluizenbol na het slapen herken ik wel . Ik zal een fotootje toevoegen van de net uit bed look van mijn oudste . Hoe ik het hier verzorg: 2 a 3 keer in de week haren wassen met Zwitsal anti-klit shampoo, daarna kammen met een grove kam en goed uitborstelen (dus meteen na het douchen als het nog nat is). Laten opdrogen (niet met nat haar naar bed want daar wordt het nog erger van) en dan kam/borstel ik het niet meer tot de volgende douchebeurt. Het gaat er alleen maar vreselijk van pluizen. Alleen als ik er staartjes in maak borstel ik die bij elkaar maar verder niet. Heb ook goede verhalen gehoord over de Glisskur anti-klit spray maar omdat ik het toch niet kam heb ik die nog niet gekocht. Als het langer wordt zal dat wel nodig zijn. Ik heb zelf ook krullen en ik ben heel tevreden over zowel shampoo als cremespoeling van John Frieda. Maar zolang mijn dochtertje met alleen de anti-klit shampoo toe kan, hou ik het daarbij voor haar. Ik doe mijn dochtertje meestal of een brede haarband van stof in, of ik maak staartjes. Het is nu bijna lang genoeg om al het haar in twee staartjes te doen. Heb ook veel haarspeldjes etc maar daar krijg ik de krullen niet goed mee in bedwang, werkte wel goed toen het korter was. Voor de duidelijkheid twee foto's, eentje net uit bed en eentje met twee staartjes. En krijgen jullie ook zo ontzettend veel opmerkingen? Hier echt altijd als we naar buiten gaan....Leuk maar soms ook wel een beetje veel van het goede.
Ik kan me die opmerkingen nog heel erg goed herinneren, vreselijk vond ik het: dag krullebol! En dan een hand over mijn haar. Heb nog steeds een hekel aan mensen die aan mijn haar zitten, gewoon om er aan te zitten (muv mn partner en de kapper )
Die opmerkingen ken ik ook en iedereen zit altijd aan het haar van mijn dochtertje. Zo vreemd is dat. Bedankt voor jullie tips. @Eylem: Het net-uit-bed-kapsel van je meisje herken ik. Mijn dochter heeft zo te zien dezelfde krul. Vandaag had ik een speldje ingedaan en er hingen pijpekrullen op haar voorhoofd. Echt zo schattig!
MissT, hoe lang is het haar van jouw dochtertje nu? Ik ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien als het haar wat meer gegroeid is, of de krullen dan uitzakken. Het is nu al best wel lang maar het krult zo erg op dat het niet opvalt. Kapper hebben we nog nooit nodig gehad voor haar, haha.
De haren van mijn dochtertje komen nu over haar schouder ongeveer. Ze gaat wel om de 3 maanden ongeveer naar de kapper. De eerste keer vond ik het wel moeilijk, omdat ze ineens een kort koppie kreeg (het krulde op), maar haar krullen zien er na een knipbeurt wel veel beter uit. Vaster, zeg maar. De ergste pluis is eruit. Hoewel iedereen me waarschuwde dat haar krullen tijdelijk waren, zitten ze er nog steeds. En nog steeds even vol. Haar haartjes lijken echt op die van jouw meisje.
Hier ook een kleine krullenbol, was het ongeveer 2 x in de week. Maar maak het wel elke dag nat met de plantenspuit en smeer er dan een heel klein beetje flexible curls van Nivea in, anders blijft het wel flink pluizen! Kammen doe ik maar heel weinig idd omdat het anders nog een grotere pluizenbol wordt.
Tijdelijk, nee daar geloof ik niet in - ik had zelf als kind ook zo'n krullenbol (wel iets minder erg overigens) en ik heb nog steeds krullen dus ja . Grappig dat het zo op elkaar lijkt!
Ik heb dan wel geen dochter maar wel een zoon met krullen en ja het vergt wat onderhoud die krullen En omdat het een jongentje is kan ik moeilijk elastiekjes op speldjes indoen dus als zijn krullen een eigen leven leiden zit zijn haar voor mijn idee niet. Maar ik gebruik voor zijn haar van Andrelon zo'n pompje perfecte krul of een gelwax. Dat laatste is wel vet maar een gel alleen hoef ik niet te doen want dat wordt hard en na een tijdje is zijn haar dan een pluizenbol omdat die gel eruit gaat. Maar ik laat zijn haar na het douchen gewoon opdrogen en daarna die Perfecte krul in. En de dagen dat ik het niet was, kam ik het gewoon en doe er die gelwax of perfecte krul in. Maar moet altijd maar afwachten hoe het zit als hij wakker wordt en na het kammen! haha Dus ik herken jullie probleem alleen dan bij mijn zoontje
sch-zus (kapster) heeft een dochter met krullen en die gebruikt anti-klit spray van kruidvat hair-repair lijn! super spul en goedkoop. Verder vind ik persoonlijk de dove conditioner fijn (wit met blauw) om een dubbeltje in de puntjes te smeren. en dan idd gewoon met zwitsal anti krul of zo (hier klein krullebolletje niet zo als die van jullie maar ik doe mijn uiterste best om alle krul er in te laten hahahaha)
Bedankt voor alle tips. Ik ga straks even naar de drogist om het een en ander te kopen. Het is een kwestie van uitproberen wat wij fijn vinden. Ik vind het wel vervelend om zo jong al haarproducten te gebruiken. En ik ga minder kammen. Cherie, ik heb hier ook antiklitspray van KV, maar die helpt niet goed (meer). Toen haar haartjes korter waren, wel. Die van Hema vind ik helemaal niet fijn. Al spuit ik de hele fles in haar haren, krijg ik de klitten er nog niet uit.
Wat een knappe foto van je meiden, Eylem! Hier ook een meisje met krullen maar wel minder kroes. Ze heeft (vrij grove) pijpenkrulletjes. Moet zeggen dat die toch makkelijker zijn en ook niet zo snel pluizen. Ik was het altijd gewoon met shampoo en kam het uit na het douchen en doe er verder niets meer mee. Sochtends kam ik het wel uit maar ik merk wel dat als ik dat niet doe, de krullen mooier zitten. Dat de krullen tijdelijk zouden zijn hoor ik ook van alle kanten, wij hebben allebei namelijk geen krullen. Ik ben benieuwd dus, maar het lijken er tot nu toe alleen maar meer te worden.
geen kindje, maar zelf wel een bos met krullen: krulhaar niet droog kammen/borstelen, alleen als het nat is niet met nat haar laten slapen shampoo/conditioners die ik fijn vind: herbal essences, gliss kur en palmolive crèmespoeling anti klit verzorgingsproducten: gliss kur hair repair crème, mixed chicks leave-inn conditioner (mixed chicks heeft ook een kinderlijn), mousse van new wave (die wordt niet hard). Geen gel, wax, of hardwordende mouse erin doen! haar lang laten groeien bij meisjes, houdt de krullen in toom met klipjes, klemmetjes, haarbandjes etc. ' Ik haatte het altijd als mensen er vroeger wat van zeiden, of aan me gingen zitten. Vooral altijd van die bejaarden....brrrr krijg er nog de kriebels van
hier een jongen met krullen. Ik gebruik zo'n pompje van andrelon, perfecte krul of black hair spul van de KV. Is een paarse fles. Beide hoef je niet meer uit te spoelen en blijven goed zitten. Perfecte krul werkt wel beter als zn haar kort is, zodra zn krullen groter worden is het er erg snel uit.