Verzorging krullen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ilse84, Dec 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Hi dames!

Mijn dochter is anderhalf, en heeft een mooie bos krullen.

Nu het wat langer wordt krijg ik de klitten er eigenlijk niet meer uit.. Ze krijgt aan de achterkant zelfs een beetje dreadlocks :)

Iemand tips voor verzorging van krullend haar? (voor een dreumes die niet zoveel zitvlees heeft)

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Tangle teezer
    Afro kam
    Beetje vochtig maken voor het kammen/borstelen.
    kids line van cantu (vooral de leave in conditioner)

3. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Wat druppeltjes Camellia (Witte Japonica) olie en dan met de Tangle Teezer borstelen :D

4. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Ik heb hele dikke, grote bos krullen. Lange tijd heb ik een deel haar bij mijn nek af moeten knippen. Net lang genoeg om wel mee te gaan in een staart en los zag je er niks van.

Niet te vaak wassen, en na het wassen andrelon krullen creme in kneden. Dan anti klit spray van gliss erin doen voor het borstelen. Maar tussen de wasbeurten in kan je beter kammen met je vingers door vochtig haar.

5. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Krullend haar zo min mogelijk kammen. Als je het doet, dan wanneer het vochtig is/ onder de douche.

Ook zo min mogelijk wassen met shampoo. Evt een beetje conditioner in de punten. Dat hoef je er ook niet perse uit te wassen, het haar neemt dat gewoon op. (Als het echt een goede bos krullen is)

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Niet wassen met shampoo.
    Alleen met conditioner evt 1 x per week met shampoo

Wij hebben een dochter met kroeshaar en sinds 2 maanden gebruiken we de elvive krul shampoo conditioner masker en leave in conditioner en echt dr krullen leven helemaal op.
    Super spul.

Ik was het op zondag met de shampoo dan de conditioner na even in laten trekken uitspoelen
    Haren handdoek droog. Dan die ik er de leave in conditioner in en pluk voor pluk kam ik het uit.
    Met de tangle teezer.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik zou echt geen supermarkt shampoo's en spul gebruiken.

Shampoo en andere producten zonder sulfaten en parabenen etc aub.
    Niet alleen voor je kind maar ook voor jezelf is dat veel beter.

8. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Thanks voor de tips!!!

9. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Andrelon krul crème
    Of een paar druppels baby olie door de haartjes wrijven. Mijn dochter heeft ook een prachtige bos krullen die veel verzorging nodig heeft.
    Oh ja en wij laten haar haar altijd in een of twee staartjes/knotjes in bed. Waarschijnlijk niet heel goed voor het haar, maar het alternatief is wakker worden met veel pluis en knopen, waar we met geen borstel
    Doorheen komen.
    Hebben ook een speciale borstel waar het kammen makkelijk mee gaat. Weet niet hoe die heet :eek:

10. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,186
    823
    113
    Lees even mee, zelf ook problemen met krullend haar borstelen.

Waar koop je de Tangle Teezer? En is de Splash handiger dan de gewone?

Share This Page