Hallo meiden. D. is nu 10 maanden oud en alles gaat steeds slechter en slechter..... Hij is om de week ziek en is dan verkouden en heeft ook verhoging.. Hij wilt amper eten... alles maar voor de helft en warm eten soms helemaal niet, want hij gaat dan kokhalzen en dan stopt ik maar omdat hij anders kan gaan spugen.. Hij hoest ook veel vooral s avonds, als hij is ze bedje ligt om te gaan slapen. Hij huilt dan 2 minuten en gaat dan hoesten waardoor hij gaat spugen... en dan geen mondje terug maar hele stralen komen eruit.... dit is afgelopen week al 4x gebeurd..(dit is al aan de gang vanaf 8 mnd) Ik ben laatst naar het CB geweest en hij is ook (weer) ruim 170gr. afgevallen.. S avonds slaaptie pas rond 22:30 en s nachts ook aantal keren wakker met gevolg dat hij dan pas 8:30 weer wakker is s ochtends.. hij wilt dan vaak ook niet eten want is nog moe... hij heeft vanwege een dubbele oorontsteking een kuurtje gekregen van 13 tm 20 december.. het ging een paar dagen goed en nu zijn we weer terug bij af... Vanmiddag heb ik een zoveelste afspraak bij de dokter, maar ik word er niet goed van.. Ik ben zo moe en weet niet wat ik ermee aan moet. herkent iemand dit? Hij krijgt overgens al zantac/ranitidine tegen reflux. Wie kan mij helpen??? Ik zie het allemaal niet meer zitten.
Doorverwijzen kinderarts vragen! Wat vervelend allemaal zeg! En bij je huisarts misschien ook even aangeven dat jij zelf het zo op deze manier niet meer ziet zitten.
Al eens aan allergieën gedacht? Dat kan ook zulke klachten geven. Verwijzing kinderarts idd. Die kunnen je hier verder mee helpen.
Ik herken het wel. Ons zoontje had reflux, obstipatie en heeft de eerste jaar van zijn leven wel tig ooronstekingen en zelfs een longontsteking gehad. En ineens, na 1,5 jaar was het over. Nu is hij zelden nog ziek of verkouden. De arts gaf al aan dat dit kon omdat ze het eerste 1,5-2 jaar flink weerstand opbouwen. Ik was al bijna doorverwezen naar de KNO voor buisjes etc. Ik zou dus zeker dit aankaarten bij de HA en eventueel kinderarts en waar mogelijk doorverwijzingen vragen!
@sama1 Huisarts zei dat we volgende week naar cb moeten om te wegen... en als die dan weer afgevallen is moet de CB arts en verder naar kijken, voor nu afwachten.. @madelein aan wat voor allergieen moet ik dan denken? want hij kotst bij alles, niet bepaald voedsel.. @soulfood viel je kindje er ook by af / at die minder of dat niet? Hij heeft net weer overgeven ze warme maaltijd!! hij had maar 8 hapjes op, kwam er allemaal weer uit... Ik denk dat ik onderhand geen warm eten en brood meer moet geven. alleen fles en fruit? maar dat kan nooit goed zijn lijkt mij..... pffff..
Dat hij af valt is voor mij reden genoeg om een doorverwijzing te willen naar een kinderarts. Niet aanmodderen met het CB, die weten hier te weinig van af. Arm mannetje, sterkte.
Dat dus. Je huisarts bellen en eisen dat je een doorverwijzing wilt naar een kinderarts. Het CB is niet voor medische zaken en kan je hooguit advies geven (om naar de kinderarts te gaan.)
Bijvoorbeeld koemelkallergie. In een hoop voedingsmiddelen zit koemelk verwerkt. Daarbij raakt je lijf flink van slag en kan het dus zijn dat hij daarom meer spuugt. Als het zo extreem is als je schrijft zou ik morgen je ha bellen. Dit kan idd niet goed zijn.
Medisch weet ik niet, maar je zou inderdaad even alleen de fles kunnen aanbieden, misschien meer melk? Minderen met het vaste voedsel, en alleen aanbieden als hij zelf wil. Kinderen onder de 1 jaar groeien nog best op melk hoor.
Ik begrijp sowieso niet waarom de ha je niet meteen heeft doorverwezen! Toen ik met mijn zoontje bij ee ha kwam voor een bultje dat niet weg wilde gaan, ben ik direct doorverwezen. Hij heeft steeds gezegd: met baby's kun je voorzichtig genoeg zijn. Wat ontzettend naar jouw kindje én voor jou! Dot breekt je op en je kindje voelt zich ontzettend naar en dat moet onderzocht worden. Zoals eerder gezegd; het cb heeft niet genoeg medische kennis. Al denken sommige mensen op cb van wel
Thank voor jullie adviezen allemaal! En voor jullie begrip ik dacht ook al: wat kan cb nou doen? de ha stuurt je idd door naar de kinderarts. @roty jaa dat zei mijn vriend ook al dan maar meer melk! Ik ga hem maandag opnieuw wegen, mocht hij dan weer afgevallen zijn dan ga ik echt om een verwijzing vragen! ik hou jullie op de hoogte! Heel erg bedankt
Hoi, alleen even een tip; begin ook met probiotica om de weerstand van je kleintje een boost te geven! Het helpt om de weerstand vanuit de darmen op te bouwen, zeker wanneer je kindje een AB kuur heeft gehad. Laat je even informeren bij de DA of bij 'De tuinen' (heet nu holland en barret geloof ik) of een reformzaak. Onze huisarts raadde probiotica aan bij een AB kuur. En vraag doorverwijzing naar een diëtist (meestal wordt 3 klokuren per kalenderjaar vergoedt, dat is ongeveer 5 consulten) Bij ons kijkt de diëtiste ook mee omdat ons mannetje al 3x is afgevallen (is nu 14maanden oud) We weten nu wat vooral belangrijk is om binnen te krijgen bij hem en wat minder belangrijk is. Dat geeft een veilig gevoel en is terug te zien in zijn groeicurve
Als ik jou was zou ik dit echt niet af willen wachten tot komende maandag, dat is nog 6 dagen.. als hij nog 6 dagen lang gaat overgeven en een zwakke en zieke indruk maakt, dan neem je misschien teveel risico, je weet namelijk niet wat er gaande is met hem. Ik zou toch echt morgenochtend de dokter bellen en een doorverwijzing vragen voor de kinderarts, want daar gaat ook weer wat tijd overheen. Veel kinderafdelingen in het ziekenhuis hebben een wachttijd, en elk ziekenhuis heeft hierin een ander beleid. In mijn geval heeft het ziekenhuis toen de wachttijd van mijn zoontje verkort van 6 weken naar 4 dagen, onder andere ook omdat hij was afgevallen, dus ze namen dat zeker serieus. Heel veel sterkte, ik snap dat dit voor jou ook heel zwaar is!
Dit is heel herkenbaar. Wist je dat AB niet helpt tegen virussen? Wij zijn ook aan het kwakkelen met onze zoon van 9,5 maand en ga morgen doorverwijzing vragen.
Zou het kunnen vn tandjes zijn? Mijn dochter heeft telkens er een tand doorkomt een verkoudheid tot 39'5 koorts zelf. En ja hoor vorige week zat de neus pottoe. Zag net haar 6de tand dat klaarzit. Ze is ook 10m