Verzorging slangetjes pump in style

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anique, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb de Pump-in-style kolf van Medela en ik vraag me af hoe anderen de slangetjes reinigen en droogmaken..?
    ik kook de slangetjes dus af en toe uit en dan doe ik (zoals de gebruiksaanwijzing voorschrijft) ze een poosje aan de motor en laat hem draaien, maar ik heb het idee dat de slangetjes niet erg goed droog worden (is niet zo goed te zien omdat de buisjes na het uitkoken een poosje melkwit worden).
    Iemand een handige tip..?

2. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Ik heb nu de Lactaline, maar de slangtjes zijn volgens mij hetzelfde. Ik slinger met de slangetjes altijd het water eruit (soort lasso-idee). Als ik ze dan laat drogen is het de volgende morgen zo goed als droog.

3. Anique

Anique Niet meer actief

Hmm.. het probleem is dat ik de kolf een paar keer per dag gebruik, dus kan ik niet erg lang wachten...

4. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Ik heb ook de PIS maar ik kook de slangetjes maar 1 keer per maand of zo uit. Vanaf het begin, nooit ergens last van gehad.

5. Anique

Anique Niet meer actief

Wat doe jij dan met de slangetjes als je ze uitgekookt hebt ?

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Die slangetjes hoef je alleen te reinigen als er onverhoopt toch melk in is gelopen? hoeft niet na elke kolfbeurt hoor, ik heb de medela swing, en die heeft volgens mij ook het zelfde slangertje!

7. Anique

Anique Niet meer actief

nee, ik kook ze ook niet niet na elke kolfbeurt uit, maar doordat ze bij mij dus steeds een beetje nat bleven nadat ik ze de eerste keer had uitgekookt doe ik het toch wat regelmatiger... :(

En de eerste keer deed ik het inderdaad omdat ik wat melkspatjes in het slangetje zag zitten..

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kook ze 1x per week uit en blaas ze door, zodat er geen water zit aan de kant waar ze op het apparaat zitten. Maar er zitten altijd wel een paar drupjes water in.

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik kook het slangetje ook af en toe uit (heb de medela swing) want er spuit bij mij heel vaak melk in...iemand enig idee hoe dit kan?

Dan kook ik em uit, blaas em na t afkoelen even door en gebruik em dan gewoon weer hoor. Tis immers gewoon water..

Ik gebruik de kolf ook zo'n beetje 7/8 keer per dag (fulltime kolver) dus kan geen kwaad dacht ik!

10. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik maak de slangetjes af en toe schoon met warm water een een klein beetje sop. Ik blaas het er doorheen. En daarna met schoonwater nog spoelen (ook blazen en zuigen). Daarna nog even in de sterilisator.

Deel Deze Pagina