mag je moedermelk door elkaar gooien?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mirwar, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hoi hoi,

ik kolf alle voedingen af maar krijg elke keer maar een paar cc eruit, moet dus echt meerdere malen per dag kolven om wat voeding eruit te krijgen.
    Met als gevolg dat ik alle beetjes bij elkaar moet sparen en dus voedingen door elkaar heen gooi tot ik op de 190cc zit die ze drinkt.

Kan dit kwaad?

Ik begreep nl dat elke voeding anders smaakt en anders samen gesteld is...als ik nu alles door elkaar heen mix heb ik het idee alsof ik voor mezelf nasi en bruine bonen door elkaar zou mixen en t dan op zou moeten eten.... :(

En wat voor effect heeft t opwarmen vd moedermelk op alle goeie stofjes hierin? neemt dit niet af? er zitten toch levende enzymen in de melk? gaat dit dan niet 'dood' in de koelkast? en als je t weer opwarmt wat gebeurt er dan?

pffff wat veel vragen he!?

Hoop dat iemand antwoord heeft!

In elk geval alvast bedankt hoor!

Groetjes,

Mirjam

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Hoi,

Ik deed de voeding van één dag ook bij elkaar, hoor. Nooit iets gemerkt aan Maud.

Over die stofjes enzo...daar kan ik niet echt antwoord op geven, maar kijk eens op borstvoeding.com

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Melk , gekolft over de dag, moet gekoeld in de koelkast, en mag dan pas ,bij gelijke temp. bij elkaar gedaan worden en gemengd.

Bij verwarmig van de melk, neem ik altijd een een steelpan met kraanwarm water ( lager dan 37 graden) en zet daar de afgekolfde fles melk in, en laat dit opwarmen.

Opwarming via de magnetron zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk ben ik geen voorstander, aangezien je hitteconcentratie krijgt in de fles, en dan dus behoorlijk wat levende cellen van bv vernietigd worden. Neemt niet weg dat dit nog altijd beter is dan KV.

Overigens merkt je kind niets van het mengen van de bv, in die zin, dat het zoetige van de moedermelk af/toe neemt.
    Bij ingevroren melk dat ontdooit, kan dit anders zijn.

http://www.borstvoeding.com/files/bv_opwarmschema.pdf

Hier kan je alles terug vinden.

4. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    @ Jingles

bedankt voor t advies, ik zal voortaan de melk zo mengen als jij zegt. Nu gooide ik t er altijd meteen bij in (dan was t nog warm en gooide ik t bij koude melk in)

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Graag gedaan.

Deel Deze Pagina