Hoi, na de zomervakantie wil ik bv gaan afbouwen en proberen s ochtends en s avonds door te gaan. Maar in elk geval zo dat ik op mijn werk niet meer hoef te kolven. Maar als ik lees over afbouwen wordt geadviseerd om de voeding eind middag/begin avond het eerst te schrappen. Maar voor die voeding ben ik nou juist vaak net op tijd thuis. Hoe hebben jullie het afbouwen aangepakt wanneer je de wens had om nog een beetje door te gaan?
Ik heb zelf nog geen kind,maar bij mijn vriendin heb ik het wel meegemaakt. Zodra zij ging afbouwen, werd het ook echt veel en veel minder. De voeding was daarna ook 's ochtends niet genoeg meer voor een hele voeding. Dus volgens mij moet je alleen afbouwen als je echt wilt stoppen. Want je hebt dan niet 's ochtends en 's avonds nog genoeg voeding voor je baby. Groetjes
Hoi! Yara is nu bijna 9 maanden dus mijn kolftijd zit er bijna op. Ook begin ik met een nieuwe baan, dus ik wil me daar lekker op richten. Ik ben van plan overdag geen bv meer te geven, maar de ochtend en de avondvoeding over te houden. Volgens mij ben je daar helemaal vrij in hoor! Naar mijn idee bestaan er geen regels in welke voeding je het eerst af moet bouwen. Wel weet ik dat rond de 9 maanden je productie stabiel is en je twee voedingen op een dag kan geven zonder dat je productie enorm terugloopt. Als je de wens hebt om een beetje door te gaan, zou ik zeker niet te snel afbouwen. Je hebt dan de kans dat jouw productie snel gaat teruglopen. Veel succes!
Ik geef nu 6 maanden borstvoeding en ben net begonnen met het vervangen van 1 voeding. Omdat dit voor mij qua werk veel beter uit kwam heb ik de tweede voeding (in de loop van de ochtend) vervangen. Bij het consultatiebureau zeiden ze idd dat je het beste de vierde voeding aan het eind van de middag als eerste kunt vervangen, omdat je dan de minste melk hebt. Maar deze keuze vonden ze in mijn geval heel logisch en het was verder ook geen probleem als ik deze voeding als eerste vervang. Ik ben nog niet van plan verder af te bouwen, maar tot nu toe gaat het nog prima met de borstvoeding en op deze manier bevalt het me erg goed. Ik weet niet hoeveel dagen je werkt en welke tijden, maar als je voor 17:00 terug bent, is het natuurlijk zonde om die voeding te vervangen. Misschien kun je net als ik eerst de tweede voeding vervangen en eventueel later de derde voeding ook. Je houdt dan nog 3 borstvoedingen over. Omdat ik maar 1 dag in de week 's middags werk heb ik ervoor gekozen om die ene middag dan maar even te kolven. De andere dagen ben ik gewoon op tijd om de derde voeding zelf te geven.
@Annetje, Ukkie heeft niet zo'n strakke planning. Het hangt dus altijd een beetje van hem af + van de drukte op de weg of ik op tijd ben. Ik werk vier dagen, dus het is best een gedoe allemaal. Ik zal blij zijn als ik van het kolven en alles er omheen af ben. Maar ik ga het denk ik maar gewoon proberen, een voeding midden op de dag als eerste afbouwen. De kans bestaat dat de bv helemaal terugloopt, maar dat is dan maar niet anders. Dankje voor je reactie!