Hoi allemaal, nu het mooie weer begonnen is (en onze oude tuinmeubelen van ellende uit elkaar beginnen te vallen) hebben we de knoop doorgehakt: we gaan een loungeset aanschaffen. Maar... Waar laten we de kussens? We hebben geen heel grote tuin, en nu ook geen kast of berging. Nou ja, een berging aan de voorkant van ons huis maar dat lijkt me in de praktijk nogal een gedoe. Ik zie wel kussenboxen maar die moeten echt groot zijn willen alle kussens er in passen. En dat past nu weer niet echt lekker in onze tuin. Ben nu maar aan het kijken naar loungesets met minder kussens maar dat is ook nog niet zo makkelijk. Hoe doen jullie dat?
Wij bergen ze op in de garage. In de winter gaan ze naar zolder. maar er zijn ook kussens voor 'alle seizoenen', of plastic hoezen die om de set kunnen.
Wij hebben ze in ons schuurtje. Maar die kussens opbergen vind ik ook het enige nadeel aan zo'n loungeset. Wij hebben zo'n set sinds twee weken en naast het nadeel van die kussens is het alleen maar heel ideaal en relaxt.
Onze buren hebben een set waar de kussens onder de zitting opgeborgen kunnen worden. Ziet er heel netjes uit met speciale waterdichte zakken. Wij hebben een hoekje in de schuur gecreëerd.
Wij hebben ze op zolder liggen in de winter! Het neemt erg veel plek in beslag, en idd echt (het enige!) nadeel! Als de zomer eenmaal begonnen is, laten we ze wel liggen. Dan doen we er een hoes omheen. Maar als het dan alsnog veel gaat regenen, worden ze nog nat. En de katten van de buren kruipen eronder en gaan er dan op liggen! Pfff!!
Toevallig zag ik gisteren in het tuincentrum een bank waarvan je de kussens altijd erop kun laten liggen behalve als het streng vriest, handig! En was een mooie set. Wij zelf leggen de kussens op zolder. Niet zo handig en neemt veel ruimte in beslag maar we hebben helaas geen schuur of ruimte voor een kist.
Een hoes om de set had ik nog niet aan gedacht, dat is ook wel een goed idee. Alleen hebben we hier ook veel katten in de buurt... En kussens die altijd buiten blijven liggen lijkt me helemaal ideaal maar is vast nogal duur? Een set waar de kussens in de zitting kunnen lijkt me ook super maar zulke sets zie ik eigenlijk niet, vind ik wel gek want zou toch juist heel logisch en handig zijn. Als iemand daar nog linkjes van heeft... Graag!
Die ik gisteren zag was rond de 1450 dacht ik. Was wel een erg grote hoekbank met poef/tafel ik weet niet of ze ook andere maten hadden.
Hm 1450 is wel duur maar als we anders kussenboxen moeten kopen zijn we ook duur uit. Welk tuincentrum was dat waar je die set gezien had? Dankjewel voor het meedenken
Ja het opbergen van de kussens pffff Hier zorgt het er vaak voor dat ik tóch niet buiten ga zitten, ook al is het mooi weer. Teveel gesjouw met die rotdingen... Maar zit er voor dit jaar aan te denken om 1 zo een speciale kussenopberger te kopen. Dan gooi ik daar de rugkussens in. De zitkussens kunnen dan wel in de schuur (ik leg die altijd in de doos waar de losse stoel in kwam). Dat zal in ieder geval al schelen in de ruimte die het in beslag neemt in de schuur.
Wij hebben naast het terras gelukkig wel een schuurtje. Mijn man heeft een stellage aan het plafond/ muur gemaakt waar we ze makkelijk op kunnen stapelen. Zo gebeurd dus en het neemt weinig ruimte van de schuur in beslag, omdat we de fietsen gewoon nog onder de stellage kwijt kunnen.
Dit willen wij ook gaan doen, zou je een foto kunnen plaatsen? We hebben nu wel een kussen opbergbox. Ook van dat wickerspul. Wel erg handig op zicht. Mistaat niet in de tuin maar we willen m wel wegdoen omdat we een kleine tuin hebben en uiteraard ruimte gaan maken voor onze kleine die lekker kan spelen. Ga m denk ik op MP zetten.
In winter op zolder,met zeer slecht weer in schuur...maar nu gewoon hoes eroverheen en dan onder de poten vast maken
Haha, over dat opbergen hadden wij ook ietsje beter moeten nadenken! Wij hebben geen schuur of zolder. In de zomer liggen ze in de werkkamer naast de tuin, in een kast. In de winter liggen ze onderin onze kledingkast.