Verzorging van tatoeage

Discussie in 'De lounge' gestart door vd21, 30 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vd21

vd21 Niet meer actief

Ik heb sinds vandaag een tatoeage op mijn onderarm.
    Volgens de tattoeerder moet ik 4x per dag smeren met Bepanthen en dan
    vershoudfolie eromheen. Af en toe wassen met zeep zonder parfum.
    Dat voor 4 dagen lang.

Maar nu lees ik eigenlijk overal Juist niet afdekken!
    Ik heb hem nu ingesmeerd en folie eromheen om te slapen maar weet niet goed wat ik morgen zal doen. En zou ik met Neutral mogen wassen?

Hij bloedde een beetje en is beetje dik dus wil nu geen fouten maken met verzorgen

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier was het advies vet houden. Smeren met bepanthen 8 keer per dag en 3 leer perdag even wassen zodat het oude laagje eraf gaat. Voor 1 week de tweede week rustig afbouwen met smeren. Geen korsten laten komen. En voor de nacht inpakken zodat hij vet blijft

Hij Is zo mooi genezen hij hoeft niet bijgewerkt te worden omdat hij geen druppel inkt heeft afgestoten

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier zeggen ze altijd;
    Folie eraf na x aantal uren en dan gewoon insmeren maar niet meer afdekken.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Geen folie er omheen. Je moet een tattoo zien als een schaafwond en die pak je ook niet in met folie of pleisters. Die laat je luchten zodat het beter en sneller heelt.

5. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

hier was het folie eraf en 2weken insmeren met uienzalf

6. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Folie eraf gehaald bij thuiskomst (alle 3 de keren) en steeds goed vet gehouden. Als ik moest werken bijvoorbeeld, en de tattoo zat op een plek waar kleding over heen zou schuren, dan deed ik er wel wat folie overheen, maar meer tegen de gevoeligheid en dat niet mijn hele shirt vies werd. Ik zou het lekker zoveel mogelijk in de frisse lucht laten!

7. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    #7 biancs, 30 sep 2016
    Laatst bewerkt: 30 sep 2016
    Zeker niet afgedekt laten, dat gaat broeien en er moet lucht bijkomen om te het laten genezen.

Uierzalf was het advies tot een jaar of wat geleden. vroeger heb ik dat ook gebruikt. Tegenwoordig wordt dat afgeraden en heeft bepanthen de voorkeur.

Verder paar keer per dag wassen met zeepvrije zeep (neutral handzeep) tot dat de korstjes eraf zijn. Ik smeer altijd tot na het vervellen. Zorgt er ook voor dat het niet gaat trekken/jeuken.

8. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
  9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    De folie zorgt ervoor dat het overtollig inkt eruit kan zweten, het heeft wel degelijk een functie.
    Volg het advies wat je gekregen hebt, blijf vooral smeren!

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Folie eraf en 2 keer per dag zachtjes wassen met unicura zeep, daarna insmeren met iets vettige, maar geen dikke laag erop doen!
    Ook tijdens het vet houden moet je tattoo kunnen ademen.
    Na een tijdje zie je dat de velletjes los gaan laten en dan kun je langzaam afbouwen met het insmeren.
    Trek wel iets met lange mouwen aan, want de eerste dag kan het zijn dat je tattoo nog gaat afgeven.

En een tip om je tattoo echt mooi te houden....smeer 'm met een hoge factor in wanneer je volgende zomer de zon in gaat, zo blijven te kleuren (of het zwarte) veel langer mooi!

11. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

ohh dat kan best kloppen hoor want ik heb mijn tattoo zo jaar of 7 geleden gezet:) toen was dat het advies dus weet niet hoe het nu is

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

En het bloed en vocht wat je huid de eerste dag nog uitscheid?
    Dat is een optimale kans voor bacteriën om lekker te gaan broeien onder zo'n plasticje.

13. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Heb net vorige week nr 8 laten zetten..
    Folie na 2 uur eraf wassen laten drogen bepanthen of uierzalf erop en dat herhalen voor 2 wk...
    Allemaal dezelfde behandeling gehad en 2 heb ik bij laten werken ivm hele dunne lijntjes en inkleuren...
    Verders perfect geheeld

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik mocht juist niet afdekken of wassen. Alleen goed vet houden eerste paar dagen en daarna insmeren met bepanthen.

15. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Geen folie erop, dan sluit je de tattoo af. Zorgen dat ie gewoon vet blijft en 3x per dag wassen met lauw/warm water

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Misschien een beetje gek, maar vaak hebben die tatoeerders die dingen zetten er best verstand van en kan het geen kwaad om hun advies op te volgen ;)

Ik smeerder overigens mijn tatoeages ook in als ze trekkerig aan voelde. Dat voorkomt dat je gaat krabben.

17. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier was het ook folie na een uur eraf en lekker gaan smeren met bephanthen (of hoe schrijf je dat?)
    Dit heb ik gedaan tot het goed genezen was.
    Me broer heeft zijn hele arm laten doen en ook dit was het advies.
    Zou de folie echt laten voor wat het is, heb overigens nog nooit iemand gezien die er weer folie overheen deed?!

18. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Folie er af en goed vethouden. Bepanten is ideaal hiervoor.

Verder oppassen met de zon en even niet zwemmen.

19. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bij 2 goede tattooshops geweest en beiden gaven ander advies:
    - Na 2 uur folie verwijderen, heet douchen zodat er stoom ontstaat, voorzichtig afdrogen, insmeren met bepanthen en weer afdekken met folie voor de nacht.
    - na 2 uur folie verwijderen, wassen, insmeren met bepanthen en weer bedekken met folie (de eerste 2 of 3 dagen, dat weet ik niet meer precies). Het afdekken met folie zorgt ervoor dat je gaat vervellen in plaats van dat er korstjes op de wond komen.

Overigens ben ik allergisch voor bepanthen, krijg er jeuk en bultjes van. Ik heb speciale bodylotion gebruikt.

20. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb mijne eind april laten zetten en hier was t advies; na 3 uur folie verwijderen, 2 maal daags 'wassen' met unicura, 3x per dag dun laagje bepanthen en tussendoor nog bepanthen als het wat kriebelde kf een trekkerig gevoel gaf. Hele dunne laagjes smeren.
    Je mocht met de bepanthen stoppen na een week geloof ik maar na een week ben ik alleen nog 's ochtends gaan smeren en s avonds voor het slapen. En tussendoor als ik vond dat hij er droog uitzag of kriebelig was. Heb het tubetje bijna helemaal op gemaakt en toen dacht ik er niet zo meer bij na en ben ik overgegaan op de gewone bodylotion.

Deel Deze Pagina