ik ben zelf ook in het ziekenhuis bevallen, kraamsuite, en ben echt supergoed verzorgd. geen idee of het druk was op de afdeling of niet ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. heb ook pijnstilling gehad ed, hielp wel niet maar daar konden ze eerlijk gezegd ook niets aan doen. het ligt er denk ik net aan hoe je eigen in stelling is, hoe de bevalling verloopt , wie heb je als verpleegkundige etc. het is gewoon van vele factoren afhankelijk. over dat wachten op een douche, ik dacht dat het goed was om even te wachten met douchen. zelf sprong ik direct na de bevalling met een verpleeg onder de douche maar ben wel drie keer onderuit gegaan en ze hebben met het bed in moeten tillen. wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij iedereen zo is, maar ik geloof dat het goed was om even te wachten met de douche! joyce
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen! En ik vond het prima hoor, niets op aan te merken. Tijdens de weeen kwam er regelmatig iemand kijken. De ene keer een verpleegster, of de co-assistente of de gynaecoloog zelf... En dat de hele dag door! Ik moest een paar dagen blijven omdat het een keizersnede was geworden en ook toen heb ik het als prettig ervaren!
Een vriendin van mij werkt op de kraamafdeling ze proberen het zo fijn mogelijk te maken maar je moet wel nadenken dat je niet de enigste bent die net bevallen is of nog aan het bevallen is Van 1 tot 17 januari waren er al 140 baby's geboren op hun afdeling dus het is wel logisch dat ze jr niet heel de tijd aandacht kunnen geven. Maar wat meerdere al zeiden op de bel drukken die heb je niet voor niks. Wel vervelend dat je een ''slechte'' behandeling hebt gehad. Hopelijk heeft de kraamverzorgende het goed gemaakt
Als ik in Spijkenisse zou blijven wonen, zou ik hier in het ziekenhuis van Spijkenisse bevallen. Ik heb daar zulke gruwelverhalen over gehoord van zoveel mensen dat ik blij ben dat ik daar niet hoef te bevallen. Ik ga bevallen in Alkmaar, Medisch Centrum Alkmaar.
Vreemd, ik ben zelf in het maasland ziekenhuis bevallen,maar ik heb geen hinder ondervonden,maar als zeer prettig ervaren. Ik ben binnengekomen (om 19.00),tijdens de bevalling zijn 1 verpleegster en een verloskundige bij me geweest.M'n mijn en moeder waren in de verloskamer erbij, de rest van de familie,m'n vader,schoonmoeder,schoonzus, etc zaten in de wachtruimte ernaast,deze mochten direct na de bevalling(23.00) (met mijn goedkeuring) de verloskamer opkomen,allemaal beschuit met muisjes en koffie of thee,(nichtje kreeg fris),daarna werd ik naar de kamer gebracht (inmiddels 2 uur 's nachts) m'n man is bij me gebleven tot circa 5 uur,totdat ik in slaap was.Hij is in de 3 dagen dat ik daar was (ivm vroege bevalling) van 's ochtends tot 's avonds bij mij geweest en mocht zelfs meeeten.
ik vond mijn zhbevalling vreselijk! Ik moest in ziekenhuis bevallen omdat mijn zoontje niet was ingedaald... dus toen vliezen braken werd ik erheen gebracht. We werden op een kamer gedropt en het duurde toen zon 2 uur voor er iemand keer kwam kijken. Ik had hele heftige weeen en een zuster besloot dat ik maar in bad moest gaan zitten.. nu ben ik 1.58 en bad in ziekenhuis was heel groot.. dus met elke wee ging ik kopje onder.. ben er maar uitgegaan, toen zuster eindelijk weer langs kwam was ze beetje pissed dat ik eruit gekomen was. de gyn was een sjaggie man op leeftijd en hij liet alles over aan een arts in opleiding, die helemaal geen ballen verstand had van zaken. Ik had op bepaald moment hevige persdrang, en zij bleef maar inwendig onderzoeken al roepend dat ze niet wist wat ze voelde.. op bepaald moment duwt zuster haar aan kant en merkt dat ik volledige ontsluiting heb. na bevalling mocht ik gaan douchen, zuster bleef tijdens het douchen kauwgomkauwend in de deur staan, voelde me bijzonder opgelaten toen. toen ik eindelijk weer op kamer lag, heb ik niemand meer gezien.. tot uur of 3 later er eens iemand kwam informeren of ik al had geplast, want dan mocht ik naar huis. nee, als het niet hoeft.. beval ik niet meer in ziekenhuis.
Hier ook een goede ervaring. Kundige mensen, genoeg personeel die ook vrijwel altijd gelijk aan kwamen rennen (op de afdeling) en m'n bevalling kan ik weinig over zeggen omdat het een spoed ks werd en iedereen om me heen begon te rennen. Moet zeggen dat het aanleggen geen hulp heb gehad omdat ik op de IC belande omdat het weekend was en de verkoeverkamer dicht en eht zo druk was op de afdeling dat er geen verpleegster naar boven kon komen. En ik vond het irritant dat elke verpleegster (later die dagen) andere ideeën had over aanleggen, maar daar heb ik me gewoon ntis van aan getrokken.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom jullie dan niet op de bel gedrukt hebben? Die is er voor alles hoor, niet alleen voor nood. Ook voor plassen, aanleggen, vragen, aandacht, nachtzoen (bij wijze van spreken). Ik heb hem herhaaldelijk gebruikt en ik ben ook prima verzorgd!
Hmm ja, op dat moment heb ik daar gewoon echt niet aan gedacht. Sowieso hebben ze daarover niks tegen mij gezegd, dat ik kon bellen als er iets was, en ze gaven aan dat er eigenlijk bijna geen personeel aanwezig was, dus dat ze niet de hele tijd tijd voor mij hadden. Bovendien zeiden ze: "we komen zo nog wel even terug om te kijken hoe het gaat, en dan kan je je vragen stellen." Dus ik ging er toen nog (achteraf heel naïef) vanuit dat ze terug zouden komen.
weet je, ik ben zelf verpleegkundige, dus weet prima hoe het belletje werkt. Maar ik zei áltijd waar het belletje voor was en dat mensen mochten bellen en dat dat nu eenmaal bij mn werk hoort (als ze zeiden dat ze het wel vervelend voor me vonden) Maar bij ons het in het ziekenhuis is niks verteld over t belletje. Niks van: als je iets wilt weten kun je bellen etc. 's nachts was I maar aan het huilen en wij wisten t ook niet meer, uiteindelijk kwam er een pleeg op t geluid af. Ik heb alleen gebeld tijdens de bevalling toen ik persdrang kreeg. En toen ik écht moest plassen en alleen was
Bij mij was t juist met de bevalling wel oke geregeld.. Lag in een verloskamer en had een 'gynae in opleiding volgens mij..en verpleegkundige'..Deze hadden gewoon een aantal 'kamers' en kwamen steeds bij me kijken en onderzoeken doen (ivm pre-eclampsie). De rest was 1 GROOT DRAMA... Officieel moet je ivm de te hoge bloeddruk 2 dagen blijven na je bevalling.. Miekje moest na een dag t ziekenhuis verlaten, omdat ze mijn bed nodig hadden.. Dit was gewoon een mededeling, er werd niet eens gevraagd of ik de kraamzorg al had geregeld (ja, je gaat ervan uit dat je nog een dagje langer moet blijven..) Over de medicijnen: kreeg geen uitleg etc.. Gelukkig is mijn man verpleegkundige... Daarnaast had de nachtzuster gezegd, toen mijn vliezen braken en ik mijn man smste dat hij wel kon komen naar t ziekenhuis, dat hij wel weer naar huis kon gaan als t binnen een half uur niet veranderde (dus als de bevalling volgens haar niet begonnen zou zijn..) Ja ja ja DAGGGG, echt niet.... Mijn vent blijft BIJ MIJ, ook al is t midden in de nacht.. Gelukkig moest ik direct daarna overgeven, wat een teken schijnt te zijn en dus op naar de verloskamer.. Oja, toen de kleine geboren was.. Geen hulp met aanleggen, met daardoor meteen vreselijke kloven.... En snachts vroeg ik om hulp bij t aanleggen, kreeg ik te horen:'je hebt je toch wel verdiept in BV geve"? dan weet je toch hoe t moet.... Ik moest daarnaast nog even eisen dat mijn kind een paracetamol kreeg ivm de hoofdpijn van hem (is met vacuum geboren, en die lioet 2 keer los... pas de 3e keer lukte t.. met veel geduw op buik, gepers van mij, en trekken door de Gyn.)
Hmmm toch stom hoe verschillend de ervaringen dan kunnen zijn, want sommigen schrijven hier juist dat het meeviel... Misschien ligt het ook eraan wie dienst heeft en hoe druk het is? Ik zag een filmpje van het nieuwe ziekenhuis, het schijnt daar in ieder geval qua kamers enzo stukken mooier te zijn. Nou alleen op het einde raakte ik erg geirriteerd, toen ze ons echt superlang lieten wachten op zo'n stom blaadje, toen ben ik met rolstoel, maxicosi en al voor de koffiekamer van de artsen gaan zitten... Nou wij hebben constant verplegers zitten roepen, maar dan kwam iemand om ons te vertellen dat we nog moesten wachten (?!?) dus dan zaten we vervolgens weer een uur te wachten om weer iemand te roepen...
@cossy, ik denk dat het voor iedereen anders is. Je hebt tenslotte niet altijd allemaal dezelfde zusters en broeders om je heen tijdens een bevalling. Ik vind het wel ontzettend KL*TE voor je dat het zo gegaan is! Jammer hoor, want je hoort wel goed opgevangen te worden, ondanks de steriele boel en de niet gezellige omgeving van een zkh (waar een zkh trouwens niks aan kan doen, want dat zijn nu eenmaal richtlijnen...maar ja, des te meer reden voor medewerkers om er wat van te maken!). Ik ben in het SFG (Sint Franciscus Gasthuis) bevallen in Rotterdam en dat was echt super. Ik ben goed opgevangen, rustige lieve mensen om me heen en tijdens het persen was het zo lekker rustig. Ik kreeg echt het gevoel dat het allemaal om mij draaide in die kamer en om niks anders. En daarna werd ik rustig gehecht, Kamiel nog even aangelegd en mocht daarna lekker douchen, ging allemaal in een zucht door, niks uren wachten. Superplezierig. Hoe het nu zal gaan weet ik niet. Misschien krijg ik nu wel een rot vk en zijn de zusters met het verkeerde been uit bed gestapt, het kan allemaal. Ik bedenk me maar dat ik het allemaal zelf moet doen en vooral bij mezelf moet blijven. Dan scheelt het weer als er inderdaad een vervelend iemand aan je bed staat. En van je vriendin vind ik trouwens TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN! Hoe kun je in godsnaam iemand met een pasgeboren kindje op een toilet laten wachten! Volgens mij had ze er echt een paar rondlopen zonder hersenen. Dan geef je toch gewoon een andere kamer? Gekkigheid. Ik hoop dat ik dat niet mee hoef te maken. Ik was behoorlijk beurs aan de onderkant en was blij dat ik gauw kon douchen en kon liggen!
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen (uiteindelijk met een keizersnede) maar heb dit helemaal niet als negatief ervaren... tijdens de ontluiting waren mijn vriend en ik voornamelijk alleen, af en toe kwam er iemand kijken hoe het ging....toen de pijn niet meer te harden was en de ontsluiting niet op schoot (onze zoon lag in stuit) werd er vrij snel voor een ruggeprik gekozen (geen eindeloos gezeur) later zijn de oma's nog langs geweest om te kijken hoe het er voor stond, geen probleem, de verloskundige vroeg wel steeds of wij zelf wel wouden dat ze er waren (wat wij geen probleem vonden) en toen het uiteindelijk naar 9cm ontsluiting niet goed ging met de baby werd er meteen ingegrepen...keizersnede (wel ff schrikken)! Zag ontzettend op om alleen (wel met beeb natuurlijk) te zijn in het ziekenhuis, maar de verpleegkundige hebben er alles aan gedaan om het iedereen naar de zin te maken...(vaak wel lang wachten op dokters of ontslag papieren) En tuurlijk 'there is no place,like home'daar begon ik pas echt samen met mn beeb bij te komen...
ik heb ook niks met ziekenhuizen , ben blij dat ik twee keer thuis zonder enige complicaties heb mogen bevallen! ik heb een nachtje in het zh gelegen om onder een roesje te slapen, omdat ik lang met voorweeen liep die me elke nacht wakker hielden. Ging rond 21.00 naar het zh, kreeg een ctg van volgens hun een half uur (duurde een half uur voor dat ding er was en duurde een uur voordat hij weer weggehaald werd) uiteindelijk zeiden ze alles is oke, ik ga je prikje halen.... en toen was het uiteindelijk 23.30 toen ik mijn prikje kreeg voor mijn roes om eens een nacht lekker te kunnen slapen... smogens om een uur of 6 werd ik high wakker van de herrie nast me, mijn deur stond gewoon open en de koffiekamer zat er naast, had echt de neiging om te zeggen dat ik er was om te slapen, niet om wakker gemaakt te worden Ik weet dat het personeel ook hun werk moet doen en gelukkig doen ze dat over het algemeen heeel goed, maar ziekenhuizen zijn echt niks voor mij!
Wat een rotervaring heb jij zeg (en nog meerdere als ik het zo lees). Ik ben ook in het zh bevallen nadat mijn vliezen gebroken waren en bleek dat ze in het vruchtwater had gepoept. Had toen 7 cm ontsluiting. Maar ik vond de verloskamer alles behalve medisch eruit zien. Wij hadden een leuk kinderbehangetje en de verpleegsters waren echt heel erg lief. Werd ook keurig verzorgd tijdens de bevalling. Kreeg vaak wat drinken aangeboden etc. Ondanks dat het enorm druk was (waren 3 bevallingen tegelijk die alledrie tegelijk aan het persen waren hahaha) en het vakantieperiode was heb ik daar niet echt hinder aan ondervonden. Het duurde even voor ik mocht douche en voor ik gehecht werd maar goed, ik wist dat het dus druk was en heb me daar niet echt aan geirriteerd. Nee, als dit mannetje in het zh geboren moet worden dan heb ik daar totaal geen problemen mee (gelukkig)
wow bij mij was het geweldig. De kraamkamer is het Anthonius in Nieuwegein zijn geweldig mooi! Net een huiskamer met een otief behang en alles in het lime groen en paars echt geweldig huiselijk. Ook geweldig personeel ook al was het super druk. De GYN was wel steeds weg maar er was nog een verzorgster die mij hielp met alles. Na de bevalling kwamen er beschuit met muisjes en koffie en thee voor de opa's en oma;s en tante's en ooms die kwamen (ik ben om 22.34 bevallen en om 00.15 stond de kraamkamer vol met visite. Geen enkel probleem hoor. Toen naar een andere kamer....van de verloskamer af naar een prive kamer...manlief mocht blijven slapen en Demi lag naast ons in het wiegje. Als we op de bel drukte stond er iemand binnen 2 minuten Echt petje af hoor