Ervaringen Baby in een droomritme en vaste voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nacho, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Sinds kort krijgt mijn zoontje oefenhapjes en hij heeft net door hoe hij van een lepeltje moet eten. Hij krijgt nu eigenlijk voor het eerst echt wat binnen. Ik geef hem maximaal 30 gram groente of fruit. Na zo'n hapje is hij niet zo geïnteresseerd in de fles. Omdat hij 's nachts vaak nog komt voor een voeding wil ik dat hij overdag lekker drinkt.

We volgen baby in een droomritme en daarin staat dat je het hapje tussen twee voedingen moet geven als het gaat om oefenhapjes. Mijn zoontje heeft dan helemaal geen interesse in eten.

Hoe doen jullie dit?

2. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Ik vond het inderdaad ook moeilijk! Maar zoonlief weigerde hapjes als hij honger had, vandaar dat ik deed; wakker - klein flesje - klein hapje - en dan verder met derest van je ritme!

Het is een beetje zoeken! Pas als hij een heel hapje opkan, kan je een flesje laten vallen toch?

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.499
    2.949
    113
    Omdat melk op deze leeftijd (veel) belangrijker is dan de oefenhapjes, zou ik die hapjes maar even laten. Komt vanzelf!

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.855
    1.062
    113
    Zou ik ook doen! 4 mnd is nog heel piep, ook qua darmflora. En mijn tip: soms kun je dingen oppikken uit boeken, maar kijken naar wat voor jou kindje werkt is ook goed. Misschien wel beter. Een schema uit een boek volgen is fijn... als het werkt ;)

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wachten. Ik bood het aan en vanzelf werd het wat. Pas bij 7 maanden ofzo. Nu eet hij als een bouwvakker.

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hapjes weg laten. 4 maanden is nog heel jong. Probeer t over een maand nog eens.

Het boek heeft ons heel veel geholpen.

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik was denk ik niet helemaal duidelijk in mijn vraag. Ik doe slapen-voeden-spelen-slapen volgens baby in een droomritme (dus geen schema met tijden of iets dergelijks). Normaal betekent voeden een flesje, maar na een flesje heeft hij geen honger meer omdat hij zo veel mag drinken als hij zelf wil. Nu geef ik hem in plaats van eerst zijn flesje eerst zijn hapje en dat gaat heel goed. Alleen... nu is mijn vraag wanneer ik dat flesje ga geven. Als ik het direct geef drinkt hij 60 ml minder (na 30 gr groente of fruit) en ik vraag me af hoe anderen dat doen.

Ik geef trouwens bewust nu al vaste voeding.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee was duidelijk! Ik deed hetzelfde ritme. Maar in het begin was het inderdaad nog teveel en omdat hij ook inderdaad dan minder fles dronk (wat niet de bedoeling was) maar ik hem ook echt niet langer wakker kon houden ben ik uiteindelijk even gestopt en met 5 maanden weer begonnen. Toen was hij wat langer wakker, gaf ik hem wat hapjes, klein uurtje later fles en toen ging het wel goed.

9. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Was voor mij ook duidelijk, ook dat ritme gevolgd. Alleen pas met bijvoeden begonnen met 5,5 maand. En een gulzige knaap die nooit genoeg heeft :D

10. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik geef het hapje tussen twee slaapjes en vaak een uurtje voor de fles.

Voorbeeld van vandaag
    11:00 slapen
    12:15 wakker
    12:30 groentehapje
    12:45 spelen
    13:15 flesje
    13:30 slapen

Ik voed op verzoek en normaal komt hij na ongeveer 4 uur voor een volgende fles. Nu met het groentehapje laat hij er een uur extra tussen zitten.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.499
    2.949
    113
    Ja te weinig melk dus.....

Maar toen onze dochter begon met bijvoedig kreeg ze eerst de fles en dan een uur later fruit of groente. Maar melk en slaapjes gaan altijd voor op die leeftijd!

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dus eigenlijk heeft iedereen dat ondanks dat je het aanbiedt als extra voeding het ten koste gaat van de melk. Bedankt dames!

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik geef nu ook al ongeveer 14 dagen groente hapje.

Bij ons gaat het meestal zo

tussen 7 en 8 wakker en een fles
    rond 9 weer naar bed en vaak slaapt ze dan tot 12 uur
    meteen weer flesje en dan 14.00 weer naar bed
    dan slaapt ze vaak weer tot 16.00 of 17.00. Dan krijgt ze weer een fles en 1.5 uur later groente vaak wanneer wij ook eten of meteen er na. Dan doet ze vaak nog even een dutje in de box of in de wagen als we even lekker gaan lopen. Hierna in bad en de laatste fles rond 8 uur. tussen half 9 en 9 naar bed voor de nacht en slaapt tot de volgende morgen.

Hier vind ze haar hapje echt heel leuk vooral. En bij wortel en pompoen word ze al een beetje boos als het volgende hapje te lang duurt of als ik vind dat ze wel genoeg heeft gehad.

Haar flessen gaan eigenlijk altijd leeg!
    Ik maak haar ook nooit wakker voor de fles of het hapje. Als ik straks ook fruit ga aanbieden word dat denk ik of net voor 2 uur of voor 9 uur.. Maar voorlopig loopt het zo wel lekker.

14. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij werken ook aan de hand van dit boek, maar bieden stukjes eten aan en geen potjes. Onze zoon slaapt echter overdag maar 45 minuten en dat maakt het makkelijker. Wij doen: slapen, verschonen, flesje, spelen, slapen, verschonen, bijvoeding (rijstwafel, soepstengel, stuk groente of fruit), spelen, slapen, verschonen, flesje etc. Zo komen we op 3 momenten bijvoeding (ongeveer), maar heel veel gaat er nog niet in. We geven wat water bij de bijvoeding uit een bekertje, maar dat zijn misschien 4 slokjes.
    Bij ons vervangt het dus nog niet en onze zoon komt ook echt niet later voor een volgende fles. Eigenlijk juist eerder...

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het met 6mnd al lastig tijd te vinden tussen voedingen en slaapjes, dan was ze weer te moe om wat te proeven, dan weer niet genoeg honger... Met 4mnd zou ik gewoon per dag kijken hoe het uitkomt, ene dag lukt het misschien wel, andere dag niet. Melk en slaap gaat voor.

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hij is nu tussen slaapjes twee uur wakker, dus op zich tijd zat. Eigenlijk is het ook wel logisch dat ieder hapje vast voedsel ten koste gaat van melk. De enige situatie die ik kan bedenken waarbij dat niet zo is is als je minder melk geeft dan dat hij nodig heeft en je dat (onbewust) compenseert met vast voedsel.

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier dronk zl in het begin nog gewoon al zijn melk naast de hapjes. Ik ben met 4,5 maand begonnen met hapjes. Maar toen had ie er geen interesse in. Daarom weer gestopt en met 5 maanden weer geprobeerd. Toen ging het stuk beter, hij at een paar happen. En na verloop van tijd langzaam opgebouwd.
    Pas met 6,5 maand ongeveer is er een flesvoeding vervallen door het vaste voedsel.

In het begin gaf ik de hapjes tussen de voedingen, om 10u en 18u.

18. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Ik ben gaan bijvoeren op verzoek van de kleine, dwz.... Meneer keek het eten en drinken uit onze monden vandaan. Hij gaf zelf aan interesse te hebben in iets anders dan de fles. Misschien is de kleine nog niet toe aan bijvoeding? Sommige schijnen met 3,5 maand te willen en anderen met 6mnd pas. Komt vanzelf, de kleine is er vanzelf aan toe.

Deel Deze Pagina