Baby op eigen kamer, hoe vond jij dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Winddanser, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nieuwsgierig! Mn dochter slaapt sinds een week op haar eigen kamer, gaat helemaal goed maar stiekem mis ik het wel.
    Vond het fijn, makkelijk even kijken en zien dat ze lekker ligt te slapen.
    Hoe was het voor jullie toen jullie kindje op zijn/haar eigen kamer ging slapen?

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Vreselijk. Mijn vriend wilde m na 1 maand als niet meer op de kamer. Ik ben er nog steeds niet blij mee.

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Rietje, weer terug geen optie voor je vriend?

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Even wennen, maar ik slaap wel beter nu. Zij ook, maar dat kan ook komen omdat ze ouder wordt (8,5 week nog maar ;) )

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Ik vond het enorm wennen en miste haar naast me maar ja ze werd wakker van ons en ging daarna weer langere nachten maken en dat was ook wel weer fijn. Ze was toen 7 mnd

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    Erg ongezellig...vond het wel knus, die geluidjes naast me.
    Maar zo rond de 4,5 maand vond vriend het mooi :(

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Even wennen maar beiden gingen we wel beter slapen.
    Mijn dochter werd van ieder geluidje wakker opeens of wilde na een fles niet meer slapen.
    Toen ze in haar eigen kamer kwam te slapen , sliep ze direct weer in.

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Miin zoontje was 4'5 week,hij ging krijsen.als die in zijn wiegje moest en toen ik niet meer wist wat ik moest doen in zijn bedje gelegd en sliep gelijk.
    Hij sliep gelijk beter en ik ook..

9. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 6 weken is baby naar zijn eigen kamertje gegaan. Ik vond het spannend: hoor ik hem wel snel genoeg? De eerste week heb ik de babyfoon op mijn nachtkastje gezet. Nu staan de deuren nog open (en ik hoor hem prima).
    Hij slaapt vrij licht, dus zo werd hij niet meteen wakker als wij naar bed gingen of opstonden. Hij heeft toen ook een periode doorgeslapen (nu niet meer).

10. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Aan de ene kant een gemis dat ze op haar eigen kamertje ging slapen..
    Maar we sliepen beiden beter vanaf dat moment dus dat was wel fijn :)

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Volgens mij ben ik 1 van de weinige maar ik vond het heerlijk! Onbewust was ik toch erg bezig met geen geluid maken dat ik onrustig sliep. Dl is na 2 weken naar haar eigen kamertje gegaan en sliep ook direct heerlijk in haar bedje. Wel hebben we een camera en de babyfoon stond aan dus kon haar gewoon in de gaten houden.

12. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zelfde als mamaLe hierboven. Ik vond het ook heerlijk.
    En kan ook met camera alles zien.
    Iedereen slaapt nu beter :)

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    heerlijk!
    Vanaf dat moment sliep iedereen opeens weer de nacht door :)

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vond het ook heerlijk. Vind er niks aan dat samen slapen. Geen van beiden slaapt en om nog maar te zwijgen van mijn vriend. Zoontje is eerst 2 weken op onze kamer gebleven en ik was kapot. Bij de tweede dus onmiddellijk in eigen bedje gelegd. Echter kreeg ze na een maand erge bronquiolitis en moest ze rechtop zittend slapen in haar wipstoeltje. Toen ben ik samen met haar in de woonkamer gaan slapen voor een 2-tal weekjes.

15. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.825
    809
    113
    Hier willen we binnenkort zoonlief verplaatsen naar zijn eigen kamer (nu 7,5 maand) maar ik zie er wel een beetje tegenop. Denk dat ik het heel erg ga missen!

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Verschrikkelijk!
    Hij was rond de 5 maanden te groot voor het wiegje dus toen naar zijn eigen bedje. Uiteindelijk sliep iedereen er wel beter door.

17. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hij is nu 5 maanden maar k wil er nog niet aan ;)
    Had dat van tevoren niet verwacht, maar wij slapen veel beter zo, als ik kan zien en horen dat het goed is. Voeding gaat nu half slapend van beide kanten, op eigen kamertje merk ik later dat hij honger heeft dus hij wakkerder en ik ook. Gister was regeldag, wou meneer ineens elke 2 uur... blij dat hij lekker dichtbij is. Bovendien draait hij sinds kort in zijn slaap naar buik en kan niet terug dus ik vind dat niks op eigen kamertje ;)

18. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik vond het maar niks.
    De eerste nacht dat mijn dochter in haar eigen kamer sliep ben ik denk ik wel 5 keer gaan kijken of ze nog ademde.
    Zo'n babyfoon is leuk, maar je hoort veel minder.

Mijn zoon heeft langer bij ons op de kamer gelegen. Maar toen hij 4 maanden was begon de wieg zo te kraken als hij zich omdraaiden, dus toen maar naar zn eigen kamer.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    De eerste paar dagen een beetje eng (vaak ff kijken) maar we werden niet meer wakker van elkaar. We hebben dl na twee weken op haar eigen kamer gelegd en vanaf dat ze 4,5 weken oud was sliep ze door. Ze vond en vindt haar bedje een fijne plek. Ze lag wel ingebakerd omdat ze vrij onrustig was met de armen.
    Ik vond het heerlijk en mijn man ook.

20. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij besloten onze dochter na één maand al in haar eigen kamertje te laten slapen, ging super goed. Ze slaapt beter als ze geen afleidingen heeft en wij konden ook wat beter slapen. Ze leerde ook vrij snel zelf in slaap vallen. Wij hebben eigenlijk geen beddrama gehad, ze gaat zonder te mopperen zelf slapen :) Bij een tweede zou ik het weer zo doen!

Deel Deze Pagina