Tas(je) mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Als ik met de auto weg ga ergens heen, dan neem ik altijd mijn tas mee. Hier zit mijn rijbewijs in, mijn mobiel en van allerlei andere dingen en dat wil ik altijd bij me hebben. Maar als ik ergens op de fiets heen ga dan moet ik diezelfde tas ook altijd bij me hebben. Vind het geen fijn idee om ergens heen te gaan zonder mobiel, portemonnee, zakdoekjes, apotheekje (dat wil zeggen paracetamollen en andere medicijntjes) deodorant etc.. etc...

Maar ik zie bij andere mensen heel vaak als ze bijvoorbeeld bij mij op de koffie komen, dat ze helemaal geen tas mee hebben maar alleen hun fietssleutel. Ik zou dit niet kunnen.

Zijn jullie net als ik ook gehecht aan een tas met inhoud of gaan jullie ook gerust ergens heen zonder ook maar iets bij je te hebben?

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik heb mijn tas ook altijd bij me, kan niet zonder haha

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik neem ook altijd mijn tas mee, helemaal met mooi weer en ik geen jas aanheb. Als dat wel het geval is, stop ik vaak wat dingen in mijn jaszak.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het ligt eraan waar ik heen ga en wat ik aan heb. Als ik 'n paar spulletjes in m'n broekzak kan doen, dan neem ik m'n tas niet mee. Heb er eigenlijk een hekel aan om dat ding mee te slepen.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Altijd mijn tas met de standaard inhoud:

Telefoon
    Portemonnai
    Rijbewijs
    Deo
    Agenda
    Parfum
    Kauwgom/ hete snoepjes
    Elastiekjes voor t haar
    Borstel
    Labello

**EDIT: En natuurlijk mijn huissleutels/autosleutels!**

Ik moet dit gewoon bij me hebben als ik weg ga, anders voel ik me echt niet compleet. :)
    Is echt een aanwensel geworden.

Vooral telefoon en portemonnai, die MOET je toch bij je hebben?
    Stel dat er iets gebeurt onderweg??
    Nee snap niet dat andere mensen dit niet doen.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Als ik met de auto wegga heb ik wel altijd m'n tas bij me, ivm papieren enzo ook.

Als ik gewoon ff naar t winkelcentrum ga of gewoon ff bij een vriendin buurten (loop/fiets) dan stop ik m'n portemonnee in mn kontzak, mobiel in broekzak, sleutels in andere broekzak en weg :)

7. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb ook altijd mijn tassie bij me, ik kan ook niet zonder... Goh ik had niet in de gaten dat ik zo aan mijn tas gehecht was.

8. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb ook echt áltijd een tas bij me....

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb altijd een tas bij, kan echt niet zonder. Laatst gingen we boodschappen doen met zn drieen en mn vriend had zn portomonnee al bij, dus hij zei: laat die tas nu maar thuis. Maar brrr dat vond ik al niks. Altijd een tas voortaan.

10. Jel

Jel Niet meer actief

En soms heb ik hem weleens mee en dan heb ik er niks uit nodig gehad en dan denk ik weleens bij mezelf: "Waarom neem ik die tas toch altijd mee?" maar kan ook niet zo goed zonder.

Maar heb soms ook het gevoel dat mensen me raar aankijken alsof ze willen zeggen: "Wat heb je toch allemaal in die tas zitten."

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier ook iemand die altijd haar tasje bij zich heeft en zich er altijd over verbaast dat anderen dat niet doen! :D

Wel koop ik bewust altijd kleine tassen, want hoe groter je tas, hoe meer zooi je erin stauwt en daar loop je dan wel allemaal mee te sjouwen. In mijn tas zit:
    portemonnaie
    mobiel
    sleutels
    pakje papieren zakdoekjes
    blistex
    pen
    paar losse tampons (wat nu tijdens de zwangerschap op zich vrij nutteloos is...)
    afhankelijk van waar ik naar toe ga ook mijn agenda en/of autopapieren

Als ik ff bij de buren ga buurten laat ik dit natuurlijk thuis, maar zodra ik verder weg ga, heb ik dit bij me...

Mijn man vind het een belachelijke gewoonte, waar hij graag grapjes over maakt, ook naar anderen, maar wil wel altijd zijn portemonnaie en sleutels in mijn tas als we ergens zijn :D

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vind het soms best een 'gedoe' een tasje mee, maar voel me ook weer kaal zonder ;) ...heb een vriendin die propt d'r sleutels, portemonnee en mobiel in d'r broekzakken, vind ik niet lekker zitten en ook niet mooi staan.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb ook altijd mijn tas mee terwijl ik er eigenlijk een bloedhekel aan heb om dat ding mee te zeulen. Maar als ik alles in mijn zakken moet stoppen (als ik al iets aan heb met zakken) dan ben ik bepakt en bezakt en dat vind ik ook niets.

In mijn tas zit:
    - Deo
    - Tampons
    - Lipgloss
    - Portomonee
    - Telefoon
    - Sigaretten en aansteker
    - Rijbewijs en autopapieren
    - Ibuprofin
    - Kauwgum
    - Agenda
    - Pennen
    - ROMMEL, loads of it.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb nooit een tas bij me hahaha

portomonee neem ik los mee daar zit alles in.
    agenda heb ik niet
    sleutels gaan ook los mee en anders in mijn zak

15. danip

danip Niet meer actief

Ik heb bijna nooit een tas mee. Als ik ergens naartoe ga, neem ik hooguit mijn telefoon en portemonnee mee. Als we een dagje weg gaan dan neem ik wel mijn tas mee. Maar gewoon naar een vriendin, is het hoogstwaarschijnlijk dat ik ook alleen met een fietssleutel binnen stap :D

Vroeger kon ik echt niet zonder tas, en ook niet zonder mobiel. Maar mijn tas veranderde altijd heel snel in een draagbare kliko. Ik stopte de post er in, lege snoeppapiertjes, koffiekartonnetjes, nou noem maar op, ik zeulde het mee :D

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ligt er aan waar ik heen ga en hoelang.
    Gaan we dagje weg, heb ik sowieso verzorgingstas mee voor de kleine, en daar zitten dan ook dingen in zoals portomonee, telefoon, deo, paracetamol etc.
    Maar gaan we alleen maar even boodschappen doen, zorg ik dat ik pinpas/rijbewijs in me broek/jas zak heb zitten, en telefoon.
    En verder dan niks bij me.
    Ik ben geen type voor een tas, dus heb ik verzorgingstas (die nou eenmaal wel noodzakelijk is ;)) niet bij me, verdwijnt alles (pinpas, rijbewijs, telefoon, sleutel) in me broek of jaszak.

17. tulip

tulip Niet meer actief

hihi, en je mobiel hoeft er natuurlijk ook niet in, dat scheelt weer.:D:p

18. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mijn tas gaat ook overal mee naar toe :)

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vrijwel altijd als ik op stap ga is mijn dochter bij me dus ik gebruik de luiertas ook als handtas. Het binnenvak is helemaal voor mn dochter en in de buitenste vakjes stop ik mn eigen spulletjes die mee moeten, portomonee en mobiel zitten wel in het binnenvak trouwends. Mocht ik dan toevallig één keer zonder dochter weg gaan heb ik ook geen tas bij me. Mn mobiel stop ik dan in mn broekzak en mn portomonee haal ik dan alleen geld of bankpasje uit.

20. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik neem echt zelden een tas mee.
    Mijn portemonnee prop ik in m'n zak, evenals mijn mobiel en m'n sleutels en that's it! Ik vind zo'n tas altijd zo onhandig, daar zeul je dan weer de hele dag mee...
    Helemaal ideaal is als manlief meegaat, dan stop ik namelijk ZIJN zakken vol, hihi!;)

Deel Deze Pagina