Ik hoor via via dat van de kraamzorg het dekentje in de wieg 100% katoen moet zijn. Ik heb een wiegdekentje met chenille van Baby's only gekocht (ben er echt verliefd op) .. Mag ik deze nou wel of niet gebruiken? Wat vond jullie kraamhulp ervan/hebben jullie deze gewoon gebruikt? Gaat uiteraard een lakentje tussen en het dekentje is 75% katoen en 25% acryl.
Ik heb het even voor je gegoogled, aangezien ik zelf ook nieuwsgierig was, en het 'mag' gewoon. Het materiaal doet eigenlijk niet ter zake. https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/beddengoed-voor-kinderen/babydeken
Wij hebben er 1 in de wieg en 1 (met teddy) in de kinderwagen, onze kraamhulp heeft er niets van gezegd, behalve dat ze het erg mooie en fijne dekentjes vond. Ik zou dus zeggen lekker gebruiken.
jenkan het controleren door het dekentje tegen je mond en neus te drukken en dan te ademen. Als dit makkelijk gaat is het goed zei mijn kraamhulp.
Nee, ik had kraamzorg via een ander kraambureau. Zeg liever de naam niet ivm herkenbaarheid gezien 'ons' kraambureau een klein werkgebied heeft.