Ik ben aan het kijken voor een wipstoel en nou leek me de BabyBjorn wel een goede en handige wipstoel. Ik zag alleen dat er geen hoofdverkleiner bij zit dus ik vroeg me af of deze ook geschikt is vanaf het begin. Heeft iemand ervaring met deze wipstoel of met een andere wipstoel die goed bevalt? Ik hoor het graag
Zit er bij een wipstoel ooit wel een hoofdverkleiner? Volgens mij gebruik je wipstoeltjes sowieso pas vanaf dat een kindje een paar weken oud is (en dan in het begin echt nog heel kort). Heb over de wipstoel van BabyBjorn wel goede verhalen gehoord.
Ik heb een wipstoeltje van Fisherprice met trilfunctie(worden ze heel rustig van) en een speelboog met geluidjes als ze aan de speeltjes trekken. Ben daar echt heel erg blij mee. Had eerst een simpel wipstoeltje, maar toen Jesse bij mijn nicht thuis in een Fisherprice stoeltje had gezeten heb ik die meteen aangeschaft. Babybjorn heb ik geen ervaring mee.
Ik heb de wipstoel van BabyBjorn en hij is echt super! Mijn dochtertje zit er vanaf dat ze 7 weken is al in en zelfs dan met een kleine beweging wil het al in beweging komen Ze zit er erg graag in, vooral met het uitbuiken na een voeding i.v.m reflux. Ze zit redelijk rechtop erin.
Ik heb een Babybjorn en die kun je inderdaad niet in het allerprilste begin gebruiken. Babybjorn zegt zelf overigens van wel, maar de wipstoel gaat niet helemaal plat, dus ik zou het zeker de eerste weken niet doen. Inmiddels zit mijn zoontje er wel regelmatig in. Leuk ding hoor, maar ik had hier op het forum uitzinnige enthousiaste reacties gelezen, maar dat heb ik vooralsnog zelf niet. Hij wipt idd heel makkelijk, waardoor hij bij de kleinste bewegingen van het kindje heen en weer wiegt, maar mijn zoontje interesseert dat tot nu toe dus geen zier Maar misschien is hij daar gewoon nog te jong voor en komt dat nog! Hij zit er nu af en toe gezellig in bij mij in de buurt, als ik ergens bezig ben (bijvoorbeeld bovenop tafel), of voor het raam, zodat hij lekker naar buiten kan kijken. Maar dat had dus net zo goed in ieder ander stoeltje gekund.
Ik heb even teruggekeken op de foto's, Jason zat er al snel in toen hij nog geen maand was. In de meest platte stand. Hij had nogal last van reflux dus hij vond het wel fijn dat hij niet helemaal plat lag. Ik heb 'm juist niet meer gebruikt toen Jason ouder werd, hij zat liever in de schommel.. dus echt een aanrader vind ik het niet. Hij mag niet op een tafel trouwens. Op deze foto was mijn zoontje 3 weken (had heel even het 'tuigje' weggehaald voor de foto btw verder wel altijd erop)
Wij hebben de wipstoel van BabyBjorn en hij is echt super. Heel tevreden, echt een aanrader..Mijn zoontje zat er al toen hij paar weekjes oud was, in de meest platte stand idd. Wij hebben de stoel gebruikt tot A. een maand of tien was..
Ik heb hem ook en ik moet zeggen dat ik hem bijna niet gebruikt heb. Mijn dochter zat gewoon niet veel in de wipstoel, veel op de grond of in de box gelegen. Ze zat er wel vanaf 4 weken al in en zo nu en dan leek ze het wel lekker te vinden. Ze viel vaak in slaap door de kleine bewegingen die hij al gauw maakt. Al met al een goede gemakkelijke wipstoel maar ik ben blijkbaar geen wipstoel waard maar we zullen zien hoe het nu met de tweede gaat.
ik heb hem ook en ik vind hem super! Echt een geweldig ding. Volgens mij heb ik hem de eerste weken niet echt gebruikt, heb hem dan gewoon lekker in zijn reiswiegje of in de draagdoek gedaan. Maar hij kon wel al heel erg snel zijn hoofd omhoog houden (met een paar weken kon hij al van buik naar rug rollen) dus zou het wel gedaan hebben als ik dat wou. het is meer dat ik toen nog geen behoefte had aan de wipstoel dan dat ik denk dat het niet zou kunnen. Maar verder is ie ideaal. Lekker even zitten, met je voet heen en weer wippen. En ook als ze groter zijn kan ie nog. Als ie hier wel eens staat voor mijn zoontje gaat mijn dochter (2,5 en 13kg) er wel eens in zitten om tv te kijken. Maar hij is maar tot 13 kg dus binnenkort mag dat niet meer
ik deed dat ook hoor, als wij aten, dat hij ernaast stond in de wipper op tafel. Ik heb nog nooit gehad dat dat ding wegschoof ook niet op de grond en ook niet als mijn zoon of dochter heel hard aan het wippen was. Maar ik zou hem niet zo alleen laten staan. Maar goed dat heb je met alles. Ik had dat dus met een maxi cosi, die schoof dus wel en terwijl ik even de andere kant op keek flikkerde die met zoontje en al van de tafel af...
Wij hebben hem ook en vonden hem echt ideaal. Hebben hem tot een maand of 9 gebruikt. Het is één van de weinige wipstoelen die tot 13 kilo gaan (ipv de 9 kilo die meer gebruikelijk is). Ook zat Jesse er heel goed recht in en ging hij niet naar één kant toe hangen (wat bij de wipstoel van mijn ouders en onze oude wipstoel Titanium Swing wel het geval was). Wij zullen hem straks met de tweede waarschijnlijk weer met veel plezier gebruiken.
Ik ga m binnenkort nog wel even bekijken in de winkel! Maar hij kan dus inderdaad niet vanaf t allereerste begin. Ik vroeg me af waar jullie de baby vanaf het begin in neerleggen. We krijgen namelijk pas een box nadat de kleine geboren is. Heb wel een voedingskussen waar de kleine op kan liggen en een wiegje natuurlijk
Neerleggen: Voedingskussen naast je op de bank, op een lekker kleed op de bank of grond, in de wandelwagenbak. De reiswieg van de wandelwagen kan je die eerste weken heel makkelijk van het onderstel af halen en overal neerzetten, naast je op de bank, op de salontafel, op de eettafel, op de grond naast de bank. Dan ligt je kindje lekker beschut, veilig en plat wat voor pasgeborenen veel belangrijker is als een wipstoeltje. Maar ik ben dan ook geen wipstoeltje waard
neerleggen: gewoon op de bank als ik er naast zat of in de wandelwagen die ik beneden had staan. Kleine babys slapen heel heel heel veel he... ik had het in het begin het idee dat ik hem nooit wakker zag...
Wat hiervoor al wordt gezegd: naast me op de bank of bed. Op het voedingskussen. Maar een box vind ik onontbeerlijk hoor, heb ik gelijk veel gebruikt, ik wilde in het begin nl altijd in de buurt zijn, dus hij sliep hier ook veel in. Ik had verder naast de babybjorn nog een eenvoudig wipstoeltje (cadeau gekregen bij Babypark) en die kon wel helemaal plat, dus de eerste weken heb ik due veel gebruikt. Mijn zoontje bond het heerlijk om voor het raam te liggen en zo weg te doezelen.
Ik heb hier het wipstoeltje van Koelstra, ben er echt helemaal blij mee. Ik heb stad en land afgezocht naar een wipper die niet van die harde platen had en dat ruggetje in een model duwde(zoals je leest ben ik daar geen voorstander van). Nouja, een gevonden , MClaren, maar dat was de laatste en hij was roze. Dus maar voor de Koelstra gegaan ondanks die harde zitting. Hij spuugt vrij veel dus dat ding kon na de eerste keer al in de was, bleek dat die platen eruit kunnen! Dus meneer "hangt" zo af en toe heerlijk in de wipper, het is net een hangmatje Hij heeft drie standen, wij hebben hem altijd op de half-omhoog stand ivm reflux maar kan dus ook helemaal plat.
Ik ken 'm niet, maar ken wel iemand die er erg blij mee is! Wij hebben die grijze van prenatal met het draakje erop. Geweldig ding! Ik gebruik het nog steeds (voor mijn zoontje uiteraard..)!
Ik heb m 9jaar terug voor het eerst gekocht en erg blij mee geweest, nu 9jaar later heb ik m weer voor mijn 2e spruit gekocht. Voordeel van dit stoeltje dat je m kan inklappen en makkelijk mee kan nemen naar visite of vakantie, andere stoeltjes kan je niet inklappen of blijven nog steeds groot en log.