Luier vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Englishwoman90, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Hee allemaal,

Ik wilde alvast een voorraadje luiers aanleggen, voor straks alvast;)

Ik heb zelf 1 pak pampers newborn gekocht en van mijn moeder heb ik pampers nummer2 gekregen.

Vraagje: hoelang gebruik je ongeveer de newborn maat? en van die andere maten? Ik weet dat dit afhankelijk is van de baby natuurlijk, maar wat is gemiddeld?

Ander vraagje: welk merk luiers gebruik jij? Bevalt dit merk je?

Alvast bedankt! Ik ben hier erg mee geholpen, want ik kom dr bijna niet meer uit....

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik had twee pakken newborn, gekregen bij dingen... maar daarna heb ik het niet meer gekocht. De maat 2 luiers passen ook prima en daar zaten geloof ik meer in. Gebruikte toen ze klein was altijd pampers, en daarna overgestapt op aldi-luiers, ook ideaal!

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb de newborn luiers gebruikt tot ze met het gewicht tegen de bovengrens zat (6 kilo denk ik?). Daarna overgegegaan naar de volgende categorie met haar gewicht.

Ik gebruik alleen Pampers, andere merken geven hier meteen uitslag, rode striemen enz.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou geen voorraadje kopen. je weet helemaal nog niet welk merk luiers geschikt is voor je kindjes. de pasvorm verschilt best vaak per merk en sommige kindjes kunnen niet tegen bepaalde merken.
    er zijn elke week wel aanbiedingen van luiers dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

hier kan kleine niet goed tegen pampers en de pampers lekte snel door.
    ik gebruik kruidvatluiers. scheelt ook aardig wat geld met pampers dus mooi meegenomen.

5. Englishwoman90

Je hebt daar een punt natuurlijk......ik was ook niet van plan om bergen pampers te kopen, maar het leek me wel handig om alvast wat in voren te hebben, zijn de kosten ook een beetje verspreid

Wat is jouw ervaring met kruitvatluiers? Ik las op internet dat ze soms doorlekken?!

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik gebruik al tijden kruitvat luiers en ben groot fan! :D Er is er hier zelden 1 doorgelekt, en als dat al gebeurt dan is dat omdat ie niet goed is omgedaan. Dus dan ligt het niet aan de luiers.

Deze keer koop ik de eerste twee maatjes van pampers (die zijn net iets zachter, vind ik voor het begin wel fijn) en daarna gaan we over op kruitvat (veeeeel goedkoper en net zo goed ;) Bovendien vond ik de pampers vanaf maatje 3 heel chemisch gaan ruiken bij een plasluier!).

Hier was het geloof ik 2 pakken pampers newborn nr.1, 4/5 van nr.2 en daarna konden we al naar nr.3. Van dat maatje zijn er een heleboel pakken doorheen gegaan, daar zat ze echt lang in. Net als maatje 4 en nu 4+. Dus als er een aanbieding voorbij komt en je wilt inslaan, dan zou ik voor de grotere maatjes gaan! :)

7. Englishwoman90

oke! thanks daar heb ik iets aan! Ik ga dit ook ongeveer aanhouden als richtlijn

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij mij lekker de Kruitvat luiers juist wel erg door. Goed advies dus, om geen flinke voorraad in te slaan.

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik gebruik nu ook kruidvatluiers, volgens mij sinds maat 3.
    Deze keer heb ik iig een stuk of 30 pampers in maat 1 liggen (ook nog een restantje van vorige keer), en als het goed is krijg ik van het kruidvat nog het 'zwangerschapspakket', en ik geloof dat daar ook een pak luiers in maat 1 in zit. Dan kan ik ze mooi allebei proberen, en dan een keuze maken waar we de eerste tijd mee verder gaan!
    Hoewel je (zeker in het begin) wel een stuk of 8-10 luiers per dag gebruikt, is een pak natuurlijk zo bij gehaald. Inderdaad: niet teveel inslaan dus!

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ik vind kruidvat waardeloze luiers, ik zweer bij pampers :D
    Maatje 1 ongeveer 4 pakken, maatje 2 ong 8 pakken, maat 3 veeel meer en maat 4 zit ze nu nog in.

Ik had 2 pakken (gekregen) maat 1, en wat losse luiers maat 2.
    Was voldoende.

Maar ik zou echt even afwachten met inslaan hoor, kan je beter elke maand wat geld apart zetten (ivm de kostenspreiding die je nu aangeeft);)

11. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Mijn meisje is nu bijna 7 weken oud en past nog steeds in maatje 1 Pampers. Alleen hebben ze de pampers veranderd sinds kort (eerst een neutrale band en nu met beestjes er op en de geur is heel vies... echt heel chemisch, stinkt al als ze hem net om heeft.. bah) Dus nu ben ik over gegaan naar maat 2 Baby Dry. Hele fijne dunne luiers, ze slaapt er zelfs beter door s nachts (ze is wel een diva als haar luier maar een beetje nat is ;))
    Ik heb dus zeker 6 pakken maatje 1 gebruikt, ze woog bij geboorte 2980 gram en paste zelfs prematuurluiers, ze is heel slank en kleine billetjes :D, dus 7 pakken maat 1 en als ze niet zo zouden stinken had ik maat 1 nog wel een maand gebruikt...
    Maar koop niet te veel en vraag de "dozen" aan daar krijg je vaak proef luiers en bij kruidvat kan je newborn luiers kopen voor precies een paar dagen om het te proberen...
    Die van C1000 hoef je iig niet te proberen, wat een k*tluiers, hard, stug, dik en hele gestriemde billen:(:(

12. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Kruitvat luiers paste mijn meisje het beste toen ze net geboren was (ze was 2400 gram), daarna overgestapt op de Albert Hein luiers en die bevallen nog steeds erg goed. Al heb ik nu weer een lading Pampers gekocht in de aanbieding en die vind ik ook prima. Wel de baby dry en niet de New Born want die vind ik helemaal niets.

Maar het ligt echt aan je kindje dus niet teveel kopen.

13. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Oh en dus in het begin doorlekken bij Pampers, Etos en Huggies. Nu lekt ze door bij Kruidvat. Dus het is ook aan verandering onderhevig. Ze paste trouwens ook heel lang in maatje 1 en nu nog steeds in maatje 2 al begin die nu wel wat krapper te worden dus denk dat we eerdaags over gaan op nummer 3.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn zoontje was bijna 9 pond maar ik heb toch nog 10 van die nr 1 pakken gebruikt. En daarna een stuk of 8 nr 2. Nr 3 echt heel lang. Denk een maand of 4. En dan nr 4, mijn dochter van 2,5 past die nog steeds, alleen heb ik nu 4+ omdat het meer opneemt.

15. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben ze lang gebruikt, dus er zijn aardig wat pakken op gegaan. Maar dat ligt helemaal aan je kindje!
    Ik keek ook nooit naar de maat/kilo's maar keek of het nog mooi zat en of het nog werkte.

Maar door allerlei aanbiedingen en de actie bij kruidvat toen heb ik erg veel luiers te veel gehad. Die liggen nu op zolder te wachten tot de volgende er is. Dus dan is het niet zo erg, maar bij de volgende gaan we niet meer zulke voorraden aanleggen!
    Ook omdat we eigenlijk helemaal niet tevreden zijn over pampers en kruidvat en daarna etos gaan gebruiken. Maar straks moeten al die luiers van pampers nog wel op...

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Heb totaal 6 pakken new born maat 1 gebruikt. Ik had maat 2 gekregen maar die vond ik helemaal niks, onze meid sliep al erg snel door en lekte dus regelmatig er doorheen. Nu hebben we de baby dry en die zijn favoriet hier!

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik denk dat we een pak of 3/4 pampersnewborn hebben gebruikt. Maat 2 heb ik geen idee meer van, maar zullen er rond de acht zijn geweest denk ik.
    Momenteel gebruiken we pampers, kruidvat en Babylove (Duits merk) en de Babylove bevallen momenteel het beste. Bij de pampers lekt hij tegenwoordig bijna standaard door, de kruidvatluiers doen het al iets beter, maar vind ze vrij stug en breed tussen tussen de benen. De Babylove lijken heel erg op de pampers maar sluiten mooier aan bij de beentjes en ook niet geheel onbelangrijk, kosten maar de helft.

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
  19. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben tevreden over pamper (de luiers niet de doekjes) en maat 1 daar heb je er best wel wat van nodig vooral ook omdat er in het begin zeker 8 luiers op een dag door gaan, maar dat gezegd ik heb een tijdje geleden zo'n grote dubbel pak weggegeven omdat ik die helemaal over had.

20. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hé wat gek?
    Bij mij lekken de Pampers enorm door.

Ik gebruik al bijna 2 jaar Kruidvat luiers voor Lila en in al die tijd is ze maar 1 keer doorgelekt.. vind ze super!

Deel Deze Pagina