onze zoon in 7 maanden en begint te klein te worden voor het babybadje. Nu gaat hij vaak met ons mee douchen want we hebben geen bad. Ik heb gegrepen dat er verschillende opklapbare badjes te krijgen zijn maar ik heb mijn twijfels of dit wel zo handig is. Er zijn verschillende soorten waarvan sommige redelijk prijzig zijn dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en of het aan te raden is.
Waarom met 7 maanden te klein voor een babybadje? Hier vandaag 1 jaar, maar zit ook nog altijd in het babybadje. Gewoon zittend, rechtop. Dat past zeker nog wel een jaar!...
Het kindje van TS kan waarschijnlijk nog niet zelfstandig zitten. TS, je kunt ter overbrugging tot je kindje zelf in het babybadje kan zitten een IKEA kinderstoel onder de douche zetten. Aiden heeft tot 3 jaar in het babybadje gezeten en Finley tot 2 jaar en 3 maanden.
Ik zou geen ander badje kopen, maar gewoon even wachten tot je zoontje zelfstandig kan zitten. Dan kan hij weer in het babybadje. Hier gaat zoontje ook elke keer met plezier in het babybadje, sinds een paar weken vind hij douchen helemaal niks meer, dus nu is het babybadje (weer) een uitkomst.
Wij hebben zo'n ding, een Bibabad. Het is elke keer wel weer even een gedoe om 'm goed droog te maken, maar verder werkt het best handig. Het is een soort opklapbare standaard (zoiets als je ook hebt voor een babybadje) met daarin vastgemaakt een badje van een soort zeildoek. Het lijkt wel wat op van die buitenbadjes die je niet hoeft op te blazen. Het doek kan je ook van de standaard afhalen en in de wasmachine doen, dus al met al is het best goed schoon te houden. En er zit gewoon een stop onderin, dus vullen met de douchekop (of kraan) en dan weer leeg laten lopen is een eitje. Wij vinden dit wel een goede oplossing, want een babybadje kan je best lang gebruiken maar er komt een tijd dat ze het niet leuk meer vinden En bij een bibabad kunnen ze er makkelijk met z'n tweeen in, dat vinden wij ook een voordeel.
Hier gebruikem we nog steeds het babybadje. We hebben een stokke flexibad, dus niet heel ruim. Onze dochter (73 cm, 9,5kg) past er zittend prima in en heeft de grootste lol. Blijft je kindje ook niet zelf zitten als je hem ondersteunt? Dan kan hij nog prima in het badje en er een mooie natte kledderbende van maken
Een biba bad heeft geen voordeel voor een baby die nog niet kan zitten. Onze 5 jarige dit in de douche nog in een wasmand formaat baby bad omdat we een inloop douche hebben en geen bad. Er is idd een tussen fase dat je beter even samen kan douchen of in de Tummy Tub en als je kindje kan zitten kan je weer het badje gebruiken.
Ik heb hier een link een ideaal invouwbaar badje! Online Shop size:93*60*25.5cm,suit for 0-8 years old baby,Newborn baby bath supplies,large thick collapsible baby bathtub child bath tub|Aliexpress Mobile Deze is groot (0-8jaar) je hebt ze ook kleiner (van0-4jaar) Helaas niet te koop in Nederland, ik ga hem morgen bestellen! Wij zitten hier namelijk met hetzelfde probleem.. We hebben een klein huis, kleine badkamer.. Een baby van 5weken en een dochter van 6jaar Zo lachen om te zien dat dochter van 6jaar al vaker in het babybadje heeft gezeten als de baby zelf! Waarschijnlijk een perfecte oplossing voor heel veel jonge ouders!
Wij hebben het stokke flexi bad Dochter zit nog niet zo lang zelfstandig. In 't begin deden we er een baby-inzet in, zodat ze er in kunnen liggen.. Kan je er apart bij kopen denk ik (Ik leende 't van een vriendin)
Wij hebben een bibabad, inmiddels al weer 4 jaar. Ik vind hem ideaal, maar wel pas als het kindje zelfstandig kan zitten. Mijn dochter van 5 zit er nog steeds heerlijk in, ruimte om te spelen. En ze passen er ook samen in.