Keizersnede bij placenta aan de voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ready, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ready

    Ready Actief lid

    31 okt 2006
    265
    0
    0
    Hey Ladies,

    Omdat ik een voorliggende (placenta voor de uitgang) placenta had bij de 20 weken echo heb ik pas weer een echo gehad. Nou lag volgens de gynaecoloog de placenta niet meer voor de uitgang, maar nog wel op het randje, en dus aan de voorkant.

    Het is nog niet duidelijk of ik nu "normaal" kan bevallen of een keizersnede krijg. Over 2 weken nog een keer een echo. Maar nu zei de gynaecoloog dat de placenta zoals hij nu lag ook niet handig is voor een keizersnede, omdat ze daarbij onder in je buik naar binnen gaan, en daar ligt dus ook mijn placenta.

    Weet iemand wat ze dan gaan doen, mocht het een keizersnede worden? Wel een incisie op die plek en dan eerst de placenta aan de kant, of gaan ze dan eventueel op een andere plek "naar binnen"?
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het lijkt me dat de wond wel onder aan je buik komt, maar omdat de baarmoeder een groot orgaan is gedurende je zwangerschap, en zeker bij ca 38 weken, dan gaan ze "gewoon" op een andere plek je baarmoeder in. Ik kan me niet voorstellen dat de placenta zo groot is dat het de volledige voorkant bestrijkt.
    Wacht eerst de echo over 2 weken maar af, dan weet je meer.

    Groet van Kiki
     
  3. Ready

    Ready Actief lid

    31 okt 2006
    265
    0
    0
    Hoi Kiki!

    Bedankt voor je antwoord, daar had ik inderdaad ook aan zitten denken.

    En ik wacht (min of meer) geduldig die echo af, maar voor mijn gevoel komt de bevalling nu toch wel erg dichtbij en ik wil een beetje weten waar ik me op kan voorbereiden. Althans, dat zou ik graag willen maar kan dus niet.

    Ik dacht, in plaats van dat ik het hele internet afzoek of alle opties in mijn eigen hoofd afdraai laat ik maar eens een vraagje stellen op het forum ;). Wie weet dat er iemand is die hetzelfde heeft (meegemaakt). Ik merk al aan (het gebrek aan) reakties dat dat niet zo is.

    Oftewel, ik ga weer rustig zitten wachten...
     

Deel Deze Pagina