De titel zegt het al! Wat heb je nou echt nodig bij een tweede en wat heb je echt gemist wat je nu wel aangeschaft hebt? En wat heb je echt nieuw aangeschaft? Ben benieuwd naar jullie adviezen.
Eigenlijk vrij weinig. Onze tweede was wat onrustiger, dus we hebben een Puckababy inbakerzak gebruikt (geleend) en daarna een Puckababy bag gekocht. Superfijne slaapzak. En een draagdoek/zak. Verder alleen dingen gekocht voor de oudste zodat de jongste haar spullen kon gebruiken. En een duowagen, omdat onze meiden weinig schelen.
Een draagdoek vond ik echt en uitkomst in het begin. Verder hebben wij de basis dingen gekocht. We hadden al een badje enz alleen wel een extra kamer omdat onze zoon nog niet klaar was voor een groter bedje.
Het enige dat ik anders heb zijn kleertjes aangezien mijn tweede een jongen is En een swaddle me inbakerdoek omdat hij onrustig slaapt. Maar dat hoef je natuurlijk niet op voorhand te kopen. Verder eigenlijk niets.
Nieuwe dingen die ik in het roze had nu een jongen. Nieuw bed voor mn oudste Nieuwe draagdoek voor baby Extra badje (ik doe ze vaak samen in bad, dochter op de grond, baby op de standaard. Als baby aangekleed is wil oudste er ook uit ) Heel weinig dus, mn dochter werd vanzelf groter en had nieuwe dingen nodig, de babyspullen waren dus weer beschikbaar voor baby. Ik gebruik geen kinderwagen buiten maar een draagdoek, alleen als ik in mn 1tje met 2 kids weg ga zit de oudste wel in de wagen.
Fijn topic, ben ook wel benieuwd, ook ivm kado ideeen. Bij de eerste hebben we geen echte inwikkeldoek gehad, nu zou ik er wel graag 1 van lodger ofzo willen. Of een voetenzak. Die hadden we bij de eerste niet nodig, maar nu gaan we het najaar in als deze baby geboren wordt. Onze dochter is al 4 tegen de tijd dat deze baby wordt geboren, dus behalve als het een zoon wordt hoef ik volgens mij niets dubbel te kopen. Alleen kleertjes, want die heb ik allemaal weg gedaan.
Écht nodig is wellicht overdreven maar ik heb nu een electrische schommelstoel gekocht. Pas na een maand of 3 kwamen wij er achter dat onze dochter dat heerlijk vond om even in te ontspannen. Toen niet meer gekocht maar nu via vrienden 1 over kunnen nemen dus we gaan kijken of ons 2e kindje er net zo van kan genieten straks. Zal mijn handen toch meer vrij moeten hebben met 2 kinderen dus ik hoop dat het iets is voor de kleine! Verder gaan wij denk ik voor een duowagen/buggy. Al zou dat qua leeftijd niet perse meer hoeven (dochterlief is dan 2). Voor langere afstanden lijkt het me toch prettig. Meer zou ik zo niet weten! Moet wel zeggen dat de uitzet voor dochterlief al meer dan compleet was hoor
Meerijdplankje voor aan de kinderwagen voor de oudste. En draagdoeken omdat jongste veel huilde en in de doek lekker tot rust kwam. Extra kinderstoel toen jongste kon zitten.
* dochter heeft een andere kamer met andere meubels (meegroeibedje) zodat onze zoon in haar kamer kon (neutrale kamer) * Andere kleertjes (Eerst een dochter, tweede een zoon) * Eerst een elastische draagdoek en daarna 2 draagzakken * Elektrische schommelstoel (werd hij rustig in) * Kid-sit voor onze dochter voor achter de wagen Verder niks aangeschaft.
Hier eigenlijk niets anders nodig dan een duo wagen. maar wel graag dingen die ik erbij wil hebben omdat ik ze misschien toch handig vind. Zo inderdaad een draagdoek. Kan ik me handen vrij hebben om achter een dreumus aan te lopen. Leek me altijd wel wat, maar nu lijkt het me toch echt handig/nodig! Een bad inzetje. Heb gezien bij me schoonzus en lijkt mij toch wel erg handig. Een doek die in de maxi cosi kan. Ons zoontje smolt weg in de voetenzak. En dat was een winter kindje. Nu een begin lente kindje dus lijkt me wel fijn iets koeler iets te hebben. Verder een bedje en later een kinderstoel. Verder zelfde geslacht, 3 a 4 maanden later, dus waarschijnlijk ook weinig sezoen dingen nodig. Dus tja, niet echt ideeen voor je.
Ik lees even mee... Weet niet of ze tzt al in een peuterbed kan anders maar een extra ledikantje. De meubels die ze nu heeft dan voor de 2e en voor haar wat nieuwe dingen. Geen complete dure kamer hoor. Meerijdplankje of duowagen ik twijfel maar ws kopen we geen duowagen op voorhand. Eerst kijken of ik het mis. Draagdoek heb ik al van ByKay. Wel met roze bloem maar ja als het een jongen wordt dan is het jammer van de roze bloem maar dan gaat hij er toch gewoon in... Verder had ik toevallig de kleinste kleertjes al een beetje unisex omdat ik toen koopziek was en veel kleine kleertjes al had gekocht. En puckababy's heb ik al dus mocht het nodig zijn kan ik die pakken. Verder heb ik wel slaapzakken helaas die echt meisjesachtig zijn maar daar zal een jongetje weinig van meekrijgen en die kan ik ook gewoon gebruiken. Jammer dat er zo weinig neutraals te vinden was toen ik ze nodig had...!
Wij zijn nog niet zwanger hoor, wilde gewoon vast. Wat berekeningen maken met wat we nodig hebben. We hebben voor Jari al een een peuterbedje gekocht dus dat is allemaal niet nodig. Het enig waar ik ook aan zat te denken is een draagzak . En als het een meid word andere kleertjes. Verder zal ik denk wat nieuwe omslagdoeken kopen en wat beddengoed.
Hier heel veel... Had heel veel al weggegeven of verkocht. Maar dingen die ik nu wel heb gekocht en bij de eerste niet had zijn toch wel een cosleeper, draagdoek en ergonomische drager. Voor de rest heb ik nu meer merkkleding enzo omdat ik die merkjes nog niet kende bij de vorige.
Wij hebben voor onze oudste een kastje gekocht voor haar kleding. Een aankleedkussen voor beneden zodat ik de oudste niet alleen hoef te laten met verschonen. En kleertjes. Ik geloof dat dit het was. Wel heb ik nog wat dingen zelf gemaakt, maar die dingen waren niet echt nodig.