Chaii - welke badzeep voor schoonmaken gebruik je dan? Ik maak hier bad altijd met cilitbang schoon maar bedenk inderdaad nu dat het slecht kan zijn voor baby... Dus als ik hed goed heb dan: - schampoo en huid verzorging bio en vrij van parfuum - eventueel badolie in bad te doen - goede cream voor droge huidje baby of sudocream - bepanthen - billendoekjes verschillende proberen dan gewoon welk werkt. Nogmaals ik gebruik verzorgingsproducten op natuurbasis normaal niet. Het mulieu laat mij koud staan maar meer sinds ik zwanger ben het effect van ingredienten op mijn ongeboren baby en als baby geboren is. Ik gebruik nu ook aleen lavera en weleda producten. Maar ik eet weinig bio bijvoorbeeld. Wat in not natuurlijke producten zit zoals parfuun, sulfaten, alcohol zelfs prastic dat al bewezen dat het gewoon zooi is en zolang ik het gebruik maak ik daar geen punt van : het wast schuimt en maakt je haar en huid mooier. Maar sinds zwangerschaap denk ik dus ook over baby- na dat ik geen borst meer ga geven ga ik ook gewoon die zooi gebruiken denk ik Ik ga ook zo vaak in bad hoeveel ik wil en ga niet bezuinigen op baby dat zijn niet mijn principes hoor! Alwerda kan he gewoon eenmaal kopen aleen via amazon met grote verpakking. Anders zou ik ook maar 1-2 halen. Helaas niemand hier die naar duitsland gaat. Weleda vind ik ook goed maar is stukje duurder...
Mijn kinderen reageren (tot nog toe) niet op het merendeel van de verzorgingsproducten, alleen leek de oudste toen ze jong was niet tegen Zwitsal shampoo te kunnen, dus toen heb ik shampoo van Natusan gekocht en dat ging prima. Nadeel daarvan vond ik wel dat het niet lekker rook, ik vond het zelfs een beetje stinken...maar goed, dat is natuurlijk niet het belangrijkste. Crème voor een droog huidje en sudocrème zijn wel echt twee verschillende dingen, hè?
Ik heb hier genoeg producten staan tot mijn dochter twaalf is... Veel gekregen, weinig dingen gekocht. Wat ik heel fijn vind is de babylijn van rituals, zeep en bodylotion. Ik heb ook derma care, heb ik de hele lijn van gekregen, gebruik alleen de badolie om der nekje schoon mee te maken (hangkinnetje). De Lief! Lijn ruikt lekker, maar staat nog te wachten tot die gebruikt wordt. Heb van Zwitsal ook veel en gebruik alleen de haarlotion hiervan. (En soms de bodylotion voor mezelf) Voor in bad gebruik ik ie van Johnsons, omdat die nu eenmaal in de badkamer staat... Meestal ga ik douchen met mijn dochter en gebruik ik niets dan warm water, soms in bad dus olie. Mijn dochter heeft een makkelijk huidje denk ik. Voor der billetjes Sudo of zinkzalf. Bollendoekjes van de Aldi, daar ga ik speciaal voor. Fijne doekjes ruiken lekker en zit zo'n handig sluitklepje op. Ik zou helemaal niet teveel kopen als ik jou was, het enige wat je nodig hebt is babyolie en wasgel, en een potje Sudo zit wel in een of ander pakket wat je krijgt, kan je eerst kijken wat je fijn vindt.
Je hebt echt heel weinig nodig. Van weleda krijg je ook in een babydoos proefmonsters zo met heel veel dingen. Hier sindskort over op eigen merk zonder toevoegingen en parfum kruidvat, ze had voor de bodyolie altijd neutral omdat ze bleek te reageren op n merk. Neutral is nogal een dikke olie. Die Vd kruidvat niet. Hier dus ook al van alles gehad.