Verzorgingsproducten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daphne, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Welke verzorgingsproducten voor de baby heb je echt nodig? Ik wil producten van Weleda gaan gebruiken voor de kleine en ik heb nu bodymilk en cremebad. Verder heb ik een potje sudocreme. Wat raden jullie mij nog aan om aan te schaffen?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien nog een shampoo, maar verder nix meer hoor volgens mij.

Lekker spul Weleda ;) ik heb het ook voor onze jongste omdat ze een zeer droge huid heeft en in het najaar/winter lichte eczeem.

3. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Zeepvrije wasgel, haarlotion en evt. een creme voor het gezicht.
    Shampoo heb je in het begin nog niet nodig. Haren wassen komt wat later pas.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Haren wassen licht eraan he ;) Onze meiden hadden gelijk al een bos, dus dan ga je wel wassen ;)

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Juist ja, Iman haar haren was ik dus echt wel 1 keer per week.... Ze heeft nogal een bos... En die had ze al vanaf de geboorte, dus gelijk de 2e dag wassen! Ik was de haren trouwens met zeepvrije wasgel en niet met shampoo.

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik denk idd dat je met die spulletjes een heel eind komt.

Ik ga ook Weleda spulletjes kopen, ik gebruik nu de zwangerschapsolie voor mezelf, en die is ook ZOOO lekker :D

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik koop nu nog even niks aan verzorgingsprodukten aangezien ik volgende week naar de jonge gezinnen beurs in Utrecht ga...volgens een vriendin hebben ze daar vaak hele leuke aanbiedingen met van die hele paketten van Zwitsal bijvoorbeeld. Misschien ook een tip voor de dames die naar de beurs gaan!
    Ik vind Weleda trouwens ook super..inderdaad die zwangerschapsolie is heerlijk ik masseer me er iedere dag lekker mee in. Jammer dat het wel wat prijziger is allemaal

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik laat mijn man me altijd insmeren met weleda zwangerschaps olie, doet hij al vanaf het begin kreeg hij ook een beetje band met de kleine.
    Ik ga zwitzal gebruiken omdat het zo lekker ruikt maar als de huid van de kleine of die van mij (handeczeem) er om vraagd kan ik altijd naar weleda of balneum overstappen.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Zeepvrije wasgel? Dat hebben ze niet van Weleda volgens mij.

Ik wil per se geen Zwitsal gebruiken, dus met die tips kan ik helaas niks :(

10. Aagje

Aagje Lid

1 aug 2006
    23
    0
    0
    Secretaresse
    Daphne, waarom wil je per se geen Zwitsal gebruiken? Ik moet me zo langzamerhand ook gaan orienteren en ben erg benieuwd.

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Omdat hier heel veel parvum (sorry, juiste letter doet t niet) in zit en sommige babies hier niet tegen kunnen. Weleda is helemaal natuurlijk en dat vind ik een vijn (weer die letter, zucht) idee.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij gaan ook geen Zwitsal gebruiken want onze jongste dochter kan er ook niet tegen.(idd teveel parfum in Zwitsal)
    Ze kan overigens wel tegen Kruitvat eigen merk. 2x per week gaat ze in een badje met Balneum of Weleda.

13. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    ik gebruik vrijwel alleen maar water..
    Olie van Weleda en haarlotion van zwitsal voor het luchtje ;)

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb gehoord van een ex-collega die door de kraamverzorgster naar de winkel werd gestuurd voor een heel pakket aan verzorgingspullen, vandaar dus deze vraag. Ik wil niet dat mijn mannetje wordt weggestuurd om van alles te halen, omdat ik dat nog niet in huis had gehaald.

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou ik gebruik wel niet t zelfde merk, maar je zal toch ongeveer dezelfde dingen nodig hebben... Ik heb van zwitsal het hele assortiment in huis gehaald, maar gebruik uiteindelijk alleen de wasgel en badolie en haarlotion. Smeren wordt afgeraden als je beeb geen droge huid heeft, dus al mijn lotionnetjes voor niks :) ... Ja wist veel haha.
    dus ik denk dat je met badolie, shampoo en n wasgel of zo al ver komt!

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb bij mijn kids altijd bodylotion, olie, shampoo en wasemulsie. ook moesten we toen nog zeepblokjes halen. die nooit gebruikt zijn.
    nu heb ik shampoo, zeepvrije wasgel, bodylotion, haarlotion.
    shampoo hebben we hier ook echt nodig gehad, want onze kids hadden ook heel veel haar.
    ik heb van da spulletjes, het ruikt lekker, en ziet er leuk uit.

17. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb ook weledaspullen
    de eerste dagen, weken heb je genoeg aan de lotion en de cremebad. Ik heb niks anders gebruikt. Moet zeggen dat ik sinds lars 9 maanden is wel shampoo van natusan gebruik maar 1 keer per week. Heb nog steeds dezelfde fles.

oh nog een voordeel van Weleda, is niet op dieren getest

18. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wij hadden een hele voorraad van alles en nog wat van Zwitsal aangeschaft en een megapot Sudocreme. We gebruiken alleen wat in het badje maar verder geen shampoo, bodylotions etc. Ik vind het persoonlijk echt onzin als je kindje het niet nodig heeft. Als het bijv droge wangetjes heeft of iets dergelijks soi, maar anders..lekker puur natuur.
    Ook de Sucocreme hebben we een enkele keer gebruikt als hij echt wat rode huid had, verder gebruiken we het niet als het niet nodig is.

Deel Deze Pagina