welke spulletjes kochten jullie al eerste?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Isis857, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Waar ik erg benieuwd naar ben, welke spulletjes kochten jullie als eerste en wanneer was dat? :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    bij mn dochter ( Die ik ook in November verwachtte ;) ) kocht ik eerst een lief jasje en een pakje. Na de echo had ik wat meer vertrouwen en gingen we rondkijken, 2e hands babykamer gekocht en rond de 12 weken al de kinderwagen. Bij een 1e kindje moet je zoveel kopen, je kan 't een beetje spreiden, of ervoor sparen. Nu bij ons 2e kindje heb ik pas rond 12 weken geloof ik een pakje gekocht en pas heel laat echt spulletjes. Wel direct na de 20 weken echo een pakje in de passende kleur!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Kinderkamer (tweedehands) en de kinderwagen combi.
    Toen we wisten dat het een meid zou worden kleertjes.
    Tussendoor veel verspreid maar eind mei dekens enz gekocht want vakantiegeld was binnen hahaha

4. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Onze eerste aanschaf was de kinderwagen. De Joolz. Die staat al vanaf februari keurig in houding in de huiskamer! haha

5. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jip en Janneke voorleesboek :) toen ik 6 weken zwanger was om aan vriendlief te geven, kan hij vast oefenen!

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als eerste de kinderwagen en de babykamer. Toen we wisten wat het werd de rest beetje bij beetje.

7. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Het is best moeilijk he?! Er is zoveel voor je baby te koop tegenwoordig!

Als eerste, meteen na de 20 weken echo kochten wij onze kinderwagen
    (Quinny Buzz 3, turquoise - complete set)

Thuisgekomen heb ik een complete set besteld van Snoozebaby . Dat bestaat uit een wikkeldoek, verschoonmatje, boxkleed, verschoonmatje voor onderweg en een labeldoekje.

Van beide aankopen heb ik geen moment spijt gehad, mijn favoriet is de wikkeldoek zo heerlijk zacht! Er ging de eerste 5 maanden geen dag voorbij zonder deze te gebruiken!

Tijdens deze zwangerschap is het eerste wat ik kocht de Tripp Trapp Newborn set

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Na de 20 weken echo de kinderwagen. Daarna wat kleertjes. Ik moet nog heel erg veel. De baby kamer hebben we al van ons zoontje.

9. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    De babykamer hebben we al voor de eerste echo gekocht, kwam DE kamer redelijk goedkoop op MP tegen...

Kinderwagen hebben we na de eerste goede echo besteld (Joolz expedition) had vriendlief toen besloten :)

10. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik had de babykamer als eerst ik heb de eerste echo afgewacht en daarna gezocht na babykamers en kwam een babykamer tegen op mp voor een prikje die ik heel erg graag wou... ik was 13 weken zwanger toen... daarna had ik de waskussen,dekentjes,hydroluiers en dat soort dingen gekocht...

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Als allereerste heb ik een shirtje met een smurf gekocht en van mijn moeder kreeg ik een bruin jasje met oortjes ( zo'n berenjasje van de H&M)
    Eerste grote aankoop was de commodekast. Dat hadden we net voor de 20 weken echo gekocht. Toen we wisten of het een jongen of meisje werd hebben we meer dingen gekocht, want dan konden we gerichter dingen kopen.
    de Quinny Buzz combi hebben we met 21 weken gekocht. En zo kochten we eigenlijk iedere maand wel iets. Zodat niet alles in 1x kwam.
    En als je in de stad liep zag je altijd wel iets liefs of schattig liggen wat je dan mee neemt..

12. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Leuk om te horen wanneer jullie wat gekocht hebben!
    Kan ook niet wachten om spulletjes te gaan kopen :)

@huggy, waar heb je dag pakket van snoozebaby gekocht? In 1x of allemaal los?

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    wij hebben op de dag van de test een pakje gekocht.
    gingen kijken voor verjaardagscadeautje maar kwamen alleen met dat pakje thuis. kon het niet laten liggen.
    al wisten we helemaal niet of het wel of niet goed zat.
    na de 1ste echo zijn we gaan kijken voor de rest van de uitzet.

14. misa

misa Niet meer actief

Voor de eerste zwangerschap:
    Al voor de 12 weken de wandelwagen (besteld) en kinderkamer (marktplaats).
    Met een week of 15 een box van mp.
    En tussendoor al wat kleine dingetjes als hydrofielen e.d.
    Vanaf 20 weken vrij snel de rest..!

15. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Toen we wisten wat het geslacht werd dat was met 17 weken dus toen zijn we dezelfde dag kleding en kleine spulletjes gaan shoppen en 2 weken daarna de kinderwagen, maxi cosi, box, meubels.
    Ik wist precies wat ik wilde en we hadden er voor gespaard dus konden gelijk alles kopen uiteindelijk kregen we de meubels en kinderwagen kado.

16. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb als eerste het 9maanden dagboek van Pauline Oud gekocht. Wilde het zsm weer bijhouden, dus na de eerste echo gedaan. Met 18 eekfn kinderwagen besteld. Met 20 weken wat kleertjes gekocht want toen wisten we wat er krijgen. Met 25 weken box en kast en commode. Maar alles is tweedehands dus moest op tijd zodat we konden schilderen! Heerlijk... Ik zou het ook spreiden. En verkijk je niet op dat laatste lijstje met wat je nog moet hebben; dat was bij mij dan ook weer €100 hier en €100 daar!

17. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    met 5 weken het 9maandendagboek van pauline oud.
    met 10 weken de kinderkamer (ledikant, commode en kast) op MP
    in dezelfde week ook box, boxkleedjes, muziekmobiel voor de box, kinderwagen combo van bekenden overgenomen.

in week 13 de eerste kleertjes gekocht, waar ik nog steeds heel dol op ben :)

18. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Zodra ik de 20 weken echo had gehad (dat was eergisteren) heb ik een heel schattig pakje voor ons zoontje gekocht.

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb als eerste babykleertjes in neutrale kleuren gekocht (marktplaats).
    Toen kon ik de verleiding niet weerstaan om zwitsal dingetjes te kopen. Uiteindelijk was ik zo ver dat ik met een week of 18 de box al in de woonkamer had staan en de babymeubels boven op de babykamer.

Nu ben ik zover dat we alleen de babykamer nog hoeven te schilderen en decoreren :D

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij de oudste kochten we als eerste leuke kleertjes na de echo met 10 weken, met 12 weken een kinderwagen (goede aanbieding...), met 20 weken de babykamer...
    tussen de 12 en 20 weken vast ook nog wel kleertjes...

bij de tweede en derde vnl kleertjes... (rest was er allemaal al natuurlijk...)

Deel Deze Pagina