Verzorgingsspullen in het begin

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door juffie1981, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik denk dat het ook een kwestie is van dat mensen vaak niet weten (bv bij een eerste kindje) wat ze nu wel of juist niet moeten aanschaffen. En op internet bv lees je zovaak tegenstrijdige berichten. Wij hebben gewoon heel veel gekregen van die producten dus hadden daarom veel verschillende soorten. Maar we gebruiken inderdaad ook niet veel ervan, alleen de wasgel de shampoo voor de haartjes en olie om in te smeren omdat lotion niet goed uitpakte op de huid. De rest staat ook maar te staan en te verstoffen haha.
    Maar als wij niet veel gekregen hadden en zelf nog hadden moeten aanschaffen, hadden we waarschijnlijk ook teveel gekocht gewoon omdat we niet goed zouden weten wat je nu wel of niet gebruikt en je wilt toch 'alles hebben' als je baby er is

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja nog iets: wij hebben flessen zwitsal gekregen van 500ml.... daar kun je echt HEEEEEEL lang mee doen haha. Ik denk dat ik de komende jaren niets hoef te kopen voor mijn kindje.

3. juffie1981

1 feb 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee...

4. Wub309

Wub309 Actief lid

28 mrt 2011
    452
    0
    0
    Gelderland
    Even een vraagje wat aansluit op de vraag van ts: ik heb van mijn dochter nog e.e.a. over aan zwitsal producten (heb vorig jaar ook groots ingeslagen haha), inmiddels over op andere shampoo, zemelenbadschuim etc, maar kan ik voor de nieuwe baby gewoon die aangebroken flessen nog gebruiken? Dat spul blijft toch vast wel een tijd goed?

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij D. zwitsal shampoo gekocht maar nooit gebruikt, hij had niet echt superveel haar en gebruikte liever de shampoo en badschuim in 1 uit de kwaak-lijn (zo'n pompje). Krijg het alleen niet meer te pakken :( Bij L. wel de shampoo gaan gebruiken en zeepvrije wasgel. En sochtends lekker haarlotion op de haartjes :) Voor op de kapotte billen heb ik nog proefpotjes sudocreme, tubetjes bepanthen etc uit de dozen.

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga gebruiken
    Voor in badje: badolie van balneum. Zeepvrije wasgel is nog vrij heftig en niet nodig voor een pasgeborene. Dat gebruik ik pas vanaf een half jaar of zo.
    Voor de haartjes; shampoo van Zwitsal
    Voor de billen; billencreme, merk maakt niet zo uit, heb nu kruidvat huismerk geloof ik
    Om in te smeren; bodylotion van weleda.

Verder heb je niet zoveel nodig. Babyolie koop ik niet meer. Vind dat veel te vet om mee in te smeren en ik heb geen flauw idee wat je ermee moet doen.

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij badderden inderdaad zonder schuim en bij ernstige vervuiling door ontlasting met Etos zeepvrije wasgel.
    Insmeren deden we met amandelolie die we van de kraamhulp hadden gekregen.

Verder billetjes met Bepanthen.
    Bij luieruitslag helpt simpele bloem.
    En borstvoeding (het laatste vette beetje) kan je voor je tepels en babywangen gebruiken.

Hier dus niet veel aangeschaft voor de bevalling.

8. jufmonique

jufmonique Niet meer actief

De BBie lijn van laifline is ook erg lekker!

Allemaal op basis van natuurlijke olieen. Zonder kunstmatig parfum ruikt het dan toch nog heerlijk!

Helaas wel alleen online te verkrijgen.

Deel Deze Pagina