Dekentje op maat laten breien/haken

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sjakie22, Sep 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik wil graag voor mijn dochter een dekentje laten maken. Echter geen idee welk formaat. Het dekentje wil gebruiken voor de wieg, wagenbak en later misschien ook voor de wandelwagen: buggy.

En welk materiaal kan ik het beste kiezen merino wol?

Ben een beetje besluitloos.

Hebben jullie ook een dekentje laten maken?

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ik heb zelf een dekentje gehaakt met de 'soft wol' van zeeman.. 1 eu per bol, heb 8 bollen gebruikt tot nu toe.. dure wol zou ik niet doen.. een dekentje gebruik je niet lang, in de buggy heb je een voetenzak namelijk :)

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

M'n nichtje heeft er een voor me gemaakt van merino wol.
    Heerlijk spul. Zijn ongeveer 3 euro per bol van 150 gram. Tja ach kost wel wat maar het blijft ook heel erg mooi als je hem met de hand wast.
    DROPS Baby Breiboeken ~ DROPS Design

Hoer staan heel veel leuke patronen en ook van alle soorte steken filmpjes. Ik had zelf al minstens 15 jaar geen breinaald aangeraakt en toch een heel mooi truitje kunnen breien voor m'n kindje. Was gewoon trots op mezelf haha

4. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Mijn schoonmoeder is deze aan het maken voor in de maxi cosi

ze heeft ook een dekentje gebreid voor onze dochter zal haar eens vragen naar de afmetingen voor je want die weet ik niet uit me hoofd

ook met Wol van de zeeman btw :)

5. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

Feb 16, 2014
    256
    0
    16
    Wauw!! Wat mooi. Heb je daar een patroon van?
    En het bedje.. ook zo mooi. Wil hem zelf ook graag kopen. Maar vroeg me af of hij handig is, ivm de spijlen en dat het bedje alleen laag kan.

6. nlovesn

nlovesn Actief lid

Oct 10, 2011
    437
    0
    16
    Naar dat patroon ben ik ook al een tijdje opzoek! Had hem opgeslagen op de laptop maar hij is verdwenen :(

7. Leetje85

Leetje85 Actief lid

Feb 26, 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf een dekentje aan het haken voor de wieg/kinderwagen. Wil 'm 80 bij 100 cm maken, van katoen garen (merk catania). Kan ook goed gewassen worden!

8. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Het dekentje van de maxi cosi vind ik ook erg mooi.

9. mammalies

mammalies Actief lid

May 4, 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat maxicosi dekentje is een patroon van Phildar, ik heb m ook liggen ;)

Mijn moeder heeft bij mn (nu nog) jongste een wit katoenen deken gebreid, vierkant, ongeveer 100x100 cm. Ideaal. Kon in de maxicosi, in de wieg en in de kinderwagen... En doordat het katoen is, kan het ook goed gewassen worden, ook heel belangrijk. En het jeukt niet, en kindjes hebben er zelden een allergische reactie op!

Share This Page