een keer iets anders dan een bugaboo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Novy4, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik heb voor alle 3 mijn kinderen een bugaboo gehad ( behalve de classic alle modellen tot cameleon2 ), had echt geen interesse in een andere wagen gehad omdat de bugaboo me enorm goed beviel .
    NU heb ik het geluk nog een keertje het hele baby gedoe bij elkaar te mogen rapen en wil ik voor de allerlaatste keer de dingen anders gaan doen :)
    Dus ben ik ook aan het zoeken naar een andere kinderwagen , tot nu toe heb ik nog geen andere wagen gevonden die mij aantrekt of blij maakt :D

dusss ben beniuwd .. welke wagen denken jullie dat in de buurt van het gemak en leuke van n bugaboo komt ?

de Stokke wagen vind ik echt 30 keer nix , :)

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wat vind jij de voordelen ve Bugaboo?? Want het is namelijk niet mijn voorkeur:D

3. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Ik ben gek van mijn Joolz, is wat hoger dan de buggaboo, wel klein opvouwbaar en goed wendbaar.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joolz misschien? Wij hadden bij de oudste de Cameleon en nu de Donkey, ontzettend tevreden over! Mijn schoonzus heeft de Joolz Geo, ook echt heel erg mooi en fijn! Wij zijn voor bugaboo gegaan omdat die in onze auto past, de Joolz net niet. Daarnaast wilden we een duo-wagen nu (neefje is 4 dagen per week bij ons thuis), de Geo vond ik als duo-wagen niet handig. Maar als ik voor 1 kindje een wagen nodig had en ik geen rekening zou moeten houden met een klein autootje, dan ging ik voor de Joolz denk ik :)

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hmz, ben ook benieuwd wat je zo aantrekt in de bugaboo. Ik vond het namelijk niks, de bak is veel te laag bij de grond.
    Wij hadden/hebben een mutsy slider maar die is niet meer te koop volgens mij dus daar heb je niet zoveel aan :p

6. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik vond de hoogte ( of laagte :p ) juist fijn , ik ben niet groot , maar 1,68cm , ik heb heel lang getobt met een half uitgevallen rechter arm en vond het wendbare en makkelijk besturen met één hand heerlijk .

minpunt eraan vond ik wel het mandje onderin , met de reiswieg erop kon je er niets in doen :) of uithalen .
    Wij hebben een ruime auto , maar moesten wel de wielen eraf halen als de bug mee ging in de auto .

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Qua besturing denk ik dat er nog vrij weinig verschil in de wagens zit. Volgens mij zijn alle nieuwe modellen kinderwagens wel makkelijk met 1 hand te besturen. De mutsy van ons in ieder geval wel.
    Ja als je zelf kleiner bent en idd door fysieke problemen ook niet erg gemakkelijk kan tillen is een lage bak juist wel weer fijn. Ik had het idee dat ik steeds op mn knieeen moest gaan zitten om mijn kindje uit de wagen te halen. Daarom hebben we geen bugaboo. Niet eens geprobeerd in de winkel :D

8. ik85

ik85 Lid

19 dec 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hadden een mutsy 4rider, is inderdaad wat hoger dan de bugaboo. Nu hebben wij de donkey gekozen met een peuter en baby. de wendbaarheid van beide wagens vinden wij nagenoeg t zelfde. Wij waren altijd heel erg tevreden over de mutsy!

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 1.70 en vond de hoogte van de cameleon echt prima. Nu de donkey - die is ietsje hoger - ook. Maar is denk ik ook net wat je gewend bent. En verder natuurlijk ook wat je mooi vindt; ik vind bugaboos echt mooi, maar snap ook wel dat niet iedereen dat vindt :p Stokke vind ik bv weer niks. Joolz weer wel.

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb een maxi-cosi mura 4z op zich een fijn ding maar wel zwaar en lomp. Ik heb ervoor gekozen ivm met de grote brede bak die er op zit.
    Maar zit te twijfelden of ik toch niet een Bugaboo moet gaan kopen voor als de bugyinzet er in moet. Die is bij de mura erg laag. 😇

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ik heb de Nuna Ivvi en ben hier heel tevreden over. Makkelijk wendbaar, leuke extra's (geïntegreerde zonneluifel in de kap van de kinderwagenbak, een extra opbergvak in het voeteneind van de kinderwagenbak, een grote boodschappenmand, de zitting van de wandelwagen kan helemaal plat waarbij de beentjes ook recht liggen).
    De wagen is zeer makkelijk te bedienen.

Ik zou zeggen: probeer eens wat kinderwagens in een grote babyzaak (Babypark, Babydump).
    Veel succes met de aanschaf!

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben een mutsy transporter (heet nu anders).
    Hij is hoger dan de bugaboo maar dat is met mijn 1.60 en mijn man met 1,45 prima te doen. Ik vind het juist fijn dat ik niet hoef te bukken als ik de kleine in de wagen leg.
    Het enige min puntje vind ik dat de buggy inzet niet naar je toe kan.

13. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Eerst een bugaboo gehad heerlijke wagen nu een joolz ook hele fijne wagen klapt ook klein op hij is hoger wat ik fijn vind is wel iets zwaarder maar dit vind ik in het wandelen juist een plus punt. Als aller eerste een mutsy 4 rider gehad wat een onding heel gauw weer weg gedaan. als ik nu weer moest kiezen zou ik voor de joolz gaan!

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb de bugaboo Buffalo en zou niks anders willen haha dus kan je niet helpen ;)

Ik ben 1.66 vriend 1.78 en vind de bak echt niet te laag ofzo. Nu is die bij de Buffalo wel iets hoger als die oude bugaboo cameleon (nieuwe type weet ik niet eigenlijk ;)). Mijn schoonzus is 1.88 en loopt er ook prima achter.

15. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Wij hebben de mutsy igo urban black gekocht.. Zo mooi en heel fijn! Maar hiervoor had ik n quinny uit 2000 dus ik denk dat alles een verbetering is :p

16. Gember

Gember Niet meer actief

Joolz Day! Superfijne wagen vind ik (heb 'm besteld). Heel wendbaar, licht en compact.

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Joolz? Wel super kleine boodschappen mand!

Heb zelf de donkey, heerlijke wagen met veel boodschappenruimte

18. Gember

Gember Niet meer actief

Daar heb je de XL boodschappentas voor ter aanvulling. ;)

19. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben ook de Joolz en hij bevalt super! Ik ga hem straks met pijn in m'n hart verkopen omdat wij de Bugaboo Donkey duo gaan kopen met de tweede op komst.

20. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Herkenbaar :) Ik ben 2 keer 3 jaar zéér enthousiast Bugaboo gebruiker geweest. En we hebben hem nog steeds, ik kan er moeilijk afstand van nemen. Maar voor mijn laatste kindje wilde ik graag weer eens de markt verkennen, wagens testen, reviews en tests lezen... Uiteindelijk kwamen we uit bij de Britax Römer Affinity.

Nu, na dik 7 maanden gebruik, kan ik zeggen dat het een excellente keuze was. Heel eerlijk vind ik deze wagen nog nét iets beter dan de Bugaboo. Hij is ruimer (buggyzit, niet de bak, die is weer een tikkeltje kleiner), veel comfortabeler voor mij en baby, (nog) vlotter met 1 hand te besturen, heeft een handiger regenscherm (vond ik een ramp bij Bugaboo), veelzijdiger veelzijdigere kap, handigere boodschappentas, is vlotter te vouwen (in en uit), heeft een betere rem (voetrem), voelt solider en stabieler (Bugaboo wiebelt altijd en overal een beetje), gaat vlotter stoepje op en af... Het enige wat ik echt mis, is de flexibiliteit van de Bugaboo qua rijrichting (duwstang, zit en grote vs. kleine wielen waren keerbaar).

Ik heb ook de MaxiCosi weggedaan en vervangen door de Britax Römer Baby-Safe plus SHR 2. Mijn meisjes hielden niet van de MaxiCosi en ik was stikjaloers op al die slapende baby's die ik zag. Mijn zoontje slaapt wél in zijn babyschaal, en is er ook wakker tevreden in, zalig!

Veel plezier bij je zoektocht, maar bovenal voor nu een fijne zwangerschap toegewenst ;)

Deel Deze Pagina