Ligt eraan. Voor hoeveel dagen in de week, wat mag er mee gedaan worden en op wat voor stal staat de pony (bv binnenbak, zelf mesten etc)
Ik heb in heel mijn leven al een heleboel verzorgpaarden gehad waar ik gewoon op mocht rijden maar er nog nooit geld voor betaald. Is mi. Ook niet nodig... Ik heb zelf mijn paard een tijdje aangeboden voor 3 dagen in de week rijden voor 50 euro per maand maar dan hoefden ze verder bijna niets te doen. Wilde een vergoeding zodat ik wat meer zekerheid had dat ze ook zouden komem maar alsnog 2x werd er niet aan de afspraken gehouden.
Niks, nog nooit iets voor hoeven te betalen. Ze zouden jou eerder geld moeten geven omdat je het paard verzorgt.
Niks Heb ik nooit gedaan en zal ik nooit doen. Ik moet zeggen dat ik wel veel voor ze betekent heb. Veel rijden en trainen maar ook alle stallen mesten, voeren, verzorgen en veel klusjes rondom.
Het gaat om paar keer maand poetsen, knuffelen, misschien wat rondjes op stappen (dochter). Ik heb een adres waar het gratis kan, de ander wil er wat voor hebben. Ik wil ook best wat geven maar geen fortuin, want dan kan ik beter zelf een kopen.
Ik heb er nooit voor hoeven te betalen, heb ook ooit een verzorgpaard gehad waar ik geld voor kreeg, ging ook puur om mesten en voeren op verplichte dagen en tijden. Voor enkel poetsen, knuffelen zou ik niet willen betalen.
Heb ook altijd verzorgpaarden gehad. Nooit iets hoeven betalen. Maakte dagelijks buitenritten/strandritten. Mesten de stal uit voerde in de ochtend en avond...
Heb er zelf vroeger ook nooit wat voor hoeven betalen.... Heb zelf een jaartje of 10 niet meer gereden, dus ben er een beetje uit.
Als het alleen voor de lusten is zou ik er wel wat voor betalen. Als het voor de lusten en de lasten zijn dan zou ik gratis een prima oplossing vinden. Bedrag is lastig? 50 euro per maand?
Ik heb een jaar of 12 geleden een "gedeeld" paard gehad, maar da's toch net anders dan een verzorgpaard/pony. Ik betaalde 70 euro per maand, eigenlijk als bijdrage voor het stalgeld, en mijn vriendin de rest (stalling, voer, dierenarts etc). Ik "had" het paard dan 3 dagen en zij 4. Die dagen kwam de gehele verzorging (behalve voeren, werd gedaan door stalhouder) op mij neer: poetsen, mesten, rijden, longeren etc. Wanneer het echt om knuffelen, poetsen en wat rondjes stappen gaat, dan zou ik daar niet of maar weinig voor willen betalen.
Ik vind dat ook altijd zo apart! Mensen die even vragen of je de helft van de stallingskosten wilt ophoesten, omdat jij graag hun paard verzorgt. Als iemand graag op je kinderen past, dan vraag je toch ook geen geld voor eventuele onkosten . Ja, rijden is op de manege ook duur. Maar eerlijk is eerlijk: Op de manege hoef je over het algemeen niet uit te mesten en draai je ook niet op voor verdere verzorging e.d.
Nooit wat voor betaald en ik zou er niet eens over nadenken als het echt alleen om verzorging en af en toe een rondje stappen gaat.
Ligt eraan wat je verstaat onder 'verzorgpony'. Wil je enkel af en toe leuk rijden, dan kan ik me voorstellen dat ze daar een vergoeding voor vragen. Draai je ook echt mee in de verzorging, dus stallen mesten, wei mestvrij houden, met regelmaat komen op voertijden etc, dan zou ik het dubieus vinden als je daar bovenop ook nog moet betalen. Ligt dus een beetje aan het evenwicht tussen lusten en lasten.
Geld vragen is normaal. maar ligt er aan in wat voor een situatie het gebeurd. een pony alleen verzorgen en daarvoor in de plaats als "beloning' af en toe een ritje daar komt vaak geen geld in voor. Maar je kan ook een paard meerdere dagen willen rijden. vaak hoef je dan niet uit te mesten. alleen paard poetsen en rijden. ja, dan vind ik het redelijk dat er geld gevraagd word. mijn spullen slijten dan omdat jij erop wil rijden. jij gebruikt mn paard met alle risico''s van dien. paard kan gewond raken, spullen kunnen kapot gaan en je hebt lol aan mijn paard. win-win situatie. verzorgster heeft goedkoop een paar dagen een paard tot haar beschikking en de eigenaar krijgt wat kosten vergoed. ik heb jarenlang een pony verzorgt voor 50 gulden per maand. de 1 zal zeggen dat het idioot is en de ander vind het normaal. ik zie het zo, de eigenaar komt echt niet uit met die 50 euro per maand vergoeding hoor. paard kost 4x zoveel aan stalling alleen. en ik had voor 50 euro een "eigen" paard waar ik elke dag op mocht rijden en mee mocht doen wat ik wilde. zelf een paard kopen kon ik namelijk niet betalen. ik heb een pony en daar krijg ik ook voor betaald in de zin van goedkopere stalling. staleigenaar heeft schik van mijn pony,haar dochter kan ermee doen wat ze wilt en heeft zo toch een soort "eigen" pony en ik krijg een soort te gemoetkoming. prima want zadel en tuig is al gesloopt en het slijt toch allemaal harder. iemand wilde mijn paard verzorgen voor 2 dagen in de week. prima. ik heb op die dagen geen tijd voor hem en dan hoeft ze er ook niet voor te betalen. maar er zijn dus veel mensen die bijvoorbeelld hun paard niet meer goed kunnen betalen maar hem niet weg willen doen. dat is dit een prima oplossing. zo staan erbij ons meerdere op stal. 1 eigenaar en 1 betalende verzorger die voor een bedragje van 25-50 euro per maand een paard tot hun beschikking heeft. stalling kost hier 250 euro en daarbij nog de nodige kosten dus dat is een schijntje. voor een ritje op de manege ben je hier al zo'n 12,50 euro per uur kwijt.
Verzorgpony (A) waar je een beetje mee mag mutsen, poetsen en wat stappen? Daar betaal je niets voor, dat zou onzinnig zijn. Gaat het nu echt om een bijrijd pony of paard dan vind ik het niet meer dan logisch dat er mee betaald word. Op een manege betaal je makkelijk voor een uurtje per week 15 tot 20 euro, als je dan 3 keer per week lekker mag rijden, eventueel les mag volgen en je ding mag doen, dan vind ik het wel zo netjes om hier ook in bij te dragen. Maar ik ken genoeg mensen die vinden dat de eigenaar maar gewoon blij moet zijn dat ze komen helpen. Zelf heb ik mijn paard jarenlang gedeeld met iemand die 40% van de stalling betaalde, en op een gegeven moment (na jaren zo door 1 deur te gaan) gezegd dat het niet mijn paard is, maar ons paard.
Onder verzorgpaard versta ik ook echt verzorgen, dus: borstelen/wassen, misschien voeren, stal uitmesten, vegen, materiaal onderhouden, rijden enz. De leuke en minder leuke dingen dus. Heb ik nooit wat voor betaald en zou het ook raar vinden want je neemt de eigenaar veel werk uit handen waarvoor jij dan weer gratis mag rijden. (Vind ik) Als het echt alleen maar rijden is en dan weer weg vind ik het een ander verhaal. Maar zoals de dochter van ts, daar ging ik echt niet voor betalen. Die paar keer dat je er wat doet, en zoals ik het zo zie in haar handtekening is ze nog maar 3? vind ik het onzin. Kun je beter en keer bij een kinderboerderij langs gaan waar ze paardjes hebben lopen.
Juist als het kind van TS nog maar drie is, zijn er dus alleen maar lusten en totaal geen lasten. Ik zie een kind van drie namelijk geen stallen mesten oid. In dat geval kan ik me voorstellen dat je er een klein bedrag voor vraagt. Net wat eerder iemand zei: er kan altijd wat gebeuren. Je gebruikt materiaal dat slijt etc. Ook heb je dus geregeld mensen op je erf/in je stal. Dat je de lol van een ander mede faciliteert, daar mag best een klein bedrag tegenover staan. Niet iedereen vindt dit altijd alleen maar leuk. Al zijn er ook zat (oudere) mensen die dit wel leuk vinden, wat mensen over de vloer. Maar voor een drie-jarige denk ik eerlijk gezegd: ga lekker naar de kinderboerderij. Alleen maar lusten, geen lasten en gratis
Voor dit zou ik max 20 doen. ik heb ook altijd een vergoeding aan mijn verzorgsters gevraagd. in de tijd dat ik dat niet deed bleek diegene gewoon niet op te komen dagen en stond mn pony gewoon zonder eten. Stond toen nog bij een boer waar je alles zelf moest doen. Later verhuisd naar een luxe stal waar werd gemest en gevoerd