even voor de duidelijkheid. Je meldde je vandaag ziek en je kreeg ook gelijk vandaag een verzuimbegeleider aan de deur? Dan moet jouw werkgever speciaal een spoedprocedure hebben aangevraagd. Ik zou het nog een keer uitleggen aan je werkgever en vertellen dat je je er echt heel rot onder voelt. Meer kan je niet doen denk ik. Maar ik zou als ik jou was wel alert zijn de volgende keer dat je weer ziek bent. Kans is groot dat je weer "controle" krijgt dan.
Haha wat dachten ze... tegenwoordig lezen ze een sms sneller Ik zou terug gesmst hebben... met sorry ik neem onbekend nooit op haha
nou ik woon ook niet in een kasteel maar komt heel vaak voor dat ik de postbode ofzo niet hoor als ze hier voor de deur staan... En als je slaapt, slaap je he... of wordt jij van elk geluidje wakker?
Woonde ik maar in een kasteel Nee, we hebben een tussendeur en dan hoor je de bel niet zo goed. En al helemaal niet als ik lig te slapen. Maar het is standaard bij ons dat er dezelfde dag een verzuimbegeleider komt. Bij mijn man is dat ook zo. Misschien omdat we beiden bij grote bedrijven werken. Mijn werkgever heeft iig geen reden om me niet te geloven, ben niet vaak ziek.
Zo dure verzekering heeft jouw werkgever zeg, dat op dag1 al een verzuimbegeleider ingeschakeld wordt. Bij ons wordt je op dag 3 gebeld voor 'telefonische informatie inwinning', ben je op dat moment niet bereikbaar dan bellen ze later of de volgende dag terug.
Ja, klopt. We hebben wel een streng verzuimbeleid moet ik zeggen. Het interesseert me niet zoveel als er zo iemand op de stoep staat, ben toch echt ziek als ik me ziek meld. Beetje jammer dat er meteen een aantekening gemaakt wordt. Maar heb ook niet het idee dat die meneer nou zoveel moeite heeft gedaan om me te zien. Hij had ten eerste onophoudend op die bel kunnen duwen en ze hadden me kunnen bellen toen ie op de stoep stond. En dan krijg ik meteen een aantekening, triestelingen.
Wat ik nou niet snap, in dit tijdperk van mobiele telefoons, dat zo iemand je niet even op je mobiel belt dat hij voor de deur staat. Ik hoor de voordeurbel ook nooit, maar mijn telefoon heb ik naast me liggen als ik ziek in bed lig.
Zoiets heeft mijn man ook ooit gehad. Had een operatie gehad aan zijn knie en liep met krukken moest met zijn pootje om hoog. Zijn telefoon lag in de keuken toen de arboarts belde. Hij zo snel als hij kon opstaan uit de bankt en op zijn krukken naar de keuken. *Te laat* Meteen terug gebeld, kreeg receptie, arts was niet meer te bereiken, zat in een volgend gesprek. Hij moest dat gemiste consult betalen en kreeg ook een aantekening! Uiteindelijk werk van gemaakt en is toen allemaal recht getrokken. Af en toe zo krom allemaal!
helaas doen echt veel bedrijven dat zo mijn man woont 20 kilometer van zijn werk af. als hij zich om 6.00 's morgens ziekmeld terwijl hij om 7.00 moet beginnen, dan staat er om klokslag 7.00 een controleur aan de deur en dat bedrijf telt zo'n 3000 medewerkers (DAF) echt keer op keer zo. mijn man is hooguit 1x per jaar ziek, en toch sturen ze telkens een controleur alsof hij een groot verzuimen is ofzo
Ik doe nooit de deur niet open als ik ziek in bed lig. Voel me dan niet echt op mijn charmantst.. maar schijnbaar moet dat toch?? Een brief van de bedrijfsarts om langs te komen op spreekuur terwijl je op de intensive care ligt is bij ons bedrijf trouwens ook niet heel apart haha
Hmmmm, ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ze bij ons iets meer "vertrouwen" hebben. Het is bij ons de gewoonte om je op tijd ziek te melden en later op de dag bel je even met de teamleider om te laten weten hoe het gaat. Pas toen ik voor een lagere tijd eerst in het ziekenhuis en later thuis kwam te zitten, kreeg ik een uitnodiging voor de bedrijfsarts. Aangezien ik niet in staat was om naar het bezoekuur te gaan, werd het een telefonisch consult. Gelukkig was de situatie vrij duidelijk, dus was er geen probleem.
het ligt er maar net aan welk contract het bedrijf met de arbodienst heeft. ik heb bij een arbodienst gewerkt, voor de ene werkgever stonden we op dag 1 op de stoep en de andere wou pas na 6 weken het eerste contact en dan telefonisch. enorm verschil dus.
Ik had het vandaag ook! Gisteren ziek gemeld, vandaag direct een telefoontje. Vind ik helemaal niet erg hoor, alleen was net de post aan het halen en de oudste nam op. Toen ik binnenkwam drukte hij 'm net weg, 'het was oma' ... zei hij... Niet dus, een half uurtje later ontvang ik een sms dat ze het morgen weer proberen. Heb ze zelf opgebeld, en toen deden ze gelukkig helemaal niet moeilijk. Ze kon wel lachen om onze zoon.
Ik heb echt een hekel aan verzuimbegeleiders. Laatst had ik giep en kwam er ook 1 langs. Hele waslijst met vragen, terwijl ik rillerig op de bank zat in mn ochtendjas. Alsof ik er behoefte aan heb, ik hoor dan gewoon in bed te liggen!! Maar helaas zijn er collega's die het nodig vinden om zich ziek te melden bij een kuchje. Vandaar dat er bij ons op deze wijze gewerkt wordt.
Hoi, Rare praktijken, hier in Belgie (cfr Ellamalou) belt je werkgever de controle-arts. En die komt kijken, als er op je huisartsbriefje staat dat je buiten mag, moet je niet opendoen. Hij laat een papiertje achter en je moet bellen en hij komt nog eens langs wanneer het past (bv niet als je de kinderen van school moet halen). De werkgever komt dit NOOIT te weten, enkel als je door de controle goedgekeurd wordt en terug moet gaan werken. Maar dan weet de werkgever ook NOOIT de reden. Strenge geheimhoudinn hier hoor (je hoeft je werkgever zelf geen ziektereden op te geven, enkel de controle-arts).
Ik word toch wel benieuwd waar jij werkt.. Bij het bedrijf waar ik werk, zijn ze soms ook zo flauw. Tenminste, op mijn vorige werkplek dan. (Ik ben nu gedetacheerd, dus heb niks meer te maken met die leidinggevenden.) Toen ik naar huis moest ivm vroegtijdige weeën in mijn zwangerschap, belde mijn toenmalige leidinggevende dus op, wanneer ik weer kwam werken.
wat heeft het dan voor nut? Dan stuur ik als werkgever zijnde een arts op een zieke werknemer af. Maar ik krijg verder niets te horen. Nogal vreemd.