Schema 7 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nathaliemama, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathaliemama

7 apr 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik kom er niet helemaal meer uit met wat mijn dochter allemaal moet eten/drinken op een dag en wanneer. Ze is nu 7 maanden en ik ben sinds een weekje van 4 naar 3 flessen gegaan, want tot nu toe bijna alle dagen lukte. Het ziet er dan ongeveer als volgt uit;

07.30: fles 180+6 met 3 scheppen ontbijtpap fijne granen
    11.45: halve boterham met boter en wat water/thee
    13.30: fruit
    15.00: fles 180+6
    17.45: groente+aardappel/rijst/pasta
    19.30: fles 180+6

Ik geef nu vaak 's middags fruit, omdat ze 's morgens vaak slaapt van 9.45 tot 11.45, om het nog voor het slaapje te doen leek me wat dicht op de pap. Maar op het kinderdagverblijf slaapt ze niet zo veel en krijgt ze dus wel 's morgens fruit, maar dan heeft ze 's middags eerder honger en red ze het niet tot de fles van 15.00. Ze eet ook nog maar amper brood.
    Avondeten eet ze nog niet heel veel, 100 a 150 gram denk ik. Fruit gaat er wel goed in.

Heeft u tips om ervoor te zorgen dat we het redden met 3 flessen? Dus ook op kinderdagverblijf als ze minder slaapt?

Ik twijfel ook of het misschien niet beter is om melk bij de boterham te geven, maar dan is er geen fles meer over voor de middag en zal ze honger krijgen denk ik. En hoe kan ik haar drinken bij de boterham het beste aanbieden, in haar gewone fles, tuitbeker, rietjesbeker? Tot nu toe drinkt ze nog niet zelf en neem ik haar na de boterham op schoot om de fles met water/thee te geven.

Alvast bedankt voor uw tips!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Dankjewel voor je vraag via het forum. Goed dat je contact opneemt over het dagmenu van jouw dochtertje.

Nu ze 7 maanden oud is heeft ze inderdaad voldoende aan drie flessen opvolgmelk. Het zou mooi zijn als deze flessen kunt verdelen over de ochtend (7.30 uur), middag (11.45 uur) en avond (19.30 uur). Je kunt de 2e fles het best aanbieden rond 11.45 uur, om er zo een volwaardig lunchmoment van te maken. De fles van 15.00 uur komt zo te vervallen en deze mag je vervangen door water, thee of diksap. Dit kun je aanbieden in een tuitbeker, om zo haar mondspieren en spraakontwikkeling op latere leeftijd te stimuleren. Is enkel drinken niet voldoende voor haar dan kun je haar een broodkorstje, fruit of wat yoghurt aanbieden. Als je kiest voor yoghurt mag dit halfvolle- of magere yoghurt zijn. Ook hebben we van Olvarit een speciaal toetje voor kindjes vanaf 6 maanden. Het Olvarit toetje is een toetje op basis van milde yoghurt met fruit, verkrijgbaar in de smaken aardbei, perzik en banaan.

Verder ziet het dagmenu er keurig uit, complimenten hiervoor! Laat gerust weten als je verder nog vragen hebt waar ik je mee kan helpen.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

3. nathaliemama

7 apr 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Anne-Lotte,

Bedankt voor het advies!

Zouden alle flessen 180+6 moeten blijven of zou dit bij de boterham minder moeten zijn/worden?

En hoeveel vocht (thee/diksap/water) zou ze op een dag binnen moeten krijgen naast de melk?

En dan nog een laatste vraag. Hoeveel fruit mag een baby van haar leeftijd? Ik ben begonnen met 1 stuk fruit. Moet dit opgebouwd worden naar meer? Heb het idee dat ze wel meer zou lusten per keer.

groeten,
    Nathalie

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Nathalie,

In afwezigheid van Anne-Lotte beantwoord ik graag je vraag ;) Alle 3 de flessen mogen nog 180 cc + 6 schepjes blijven, maar veel kindjes hebben voldoende aan 100-150 cc bij de boterham tussen de middag. Kijk daarom even naar de behoefte van je dochter.

Een kindje heeft in totaal ca 750 ml vocht nodig, naast de melk komt dit neer op 150-250 cc aan vocht.

Je mag 1,5 stuk fruit geven, je mag daarom de hoeveelheid gerust ophogen.

Groetjes Ruby- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina