Ben nu zwanger van nummer 3(21 weken) en woog vanmorgen bij de VK 102 kilo bij een lengte van 1.78. Ik vind het altijd zo confronterend om iedere keer daar weer op die weegschaal te moeten staan.Ik woog 95 kilo voordat ik zwanger werd.Vorige week 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit.De groei van het buikje liep iets voor,ik geloof een aantal dgn maar de VK heeft daar verder niets over gezegd.Ik moet over 4 weken gewoon weer terugkomen en met 24 weken even een nuchtere suiker bij de huisarts laten prikken.Ik voel me voor de rest heel goed maar ik wordt beroerd van al die kilo's en ben soms ook bang om zwangerschapssuiker te ontwikkelen.Mijn bloeddruk is keurig 120/70.Kan me er soms best wel een beetje zorgen over maken moet ik zeggen.Hoe staan jullie hierin?? Gr.
Ach ik maak me niet zo heel druk.. Ook ik heb overgewicht.. Heb nu twee keer op suiker moeten prikken en bij 30 weken nog een keer, tot nu toe is hij altijd perfect! Bloeddruk is ook altijd perfect dus ach maak me niet al te druk... Wat betreft de metingen ook daar moet je je niet zo druk over maken, kunnen ze naast zitten en een aantal dagen verschil is niet zo erg, kan zijn dat het buikje nu sneller gegroeid is dan de rest en dat die nu stil blijft staan zodat het straks weer in evenwicht is... Bij onze dochter zeiden ze: jullie krijgen een kind met heel groot hoofd, lange benen en een normaal midden stuk.. Dus wij kregen een beetje zo n alien beeld... Maar dat was dus niet nodig
Hier ook overgewicht.. 114 kilo schoon aan de haak Tsjaa ook nie altijd blij mee, maar ben al heel blij dat ik zwanger ben geraakt.. Dan maar te zwaar.. Nu 17 weken en nog steeds hetzelfde gewicht, das wel fijn op zich.. Ach wat extra echo's is niet vervelend.. Probeer het positieve ervan in te zien
Hihi, krijg inderdaad ook een heel apart beeld van jullie kindje Maar maak me gelukkig ook niet druk om overgewicht hoor, woog voor deze zwangerschap 97 kg, ben maar weinig aangekomen (zeker ivm vorige zwangerschap 27 kg), weeg nu namelijk nog "maar" 106 kg. Fijn dat ze nu zoveel controleren op suiker, dan ben je er op tijd bij mocht er iets mis zijn, en gelukkig zijn daar heel goede oplossingen voor. Verder niet teveel zorgen maken, geniet juist van je buik! (nu kan ik eindelijk trots zijn op mn buik!) Onze G. zou normaal/klein zijn. Hij was echter 57 cm en 4355 gram.. Tja, ik noem dat niet klein Hij heeft echter een klein hoofd, korte benen en is wel heel lang en dun, dus alle metingen vielen klein uit... Zeggen deze keer ook dat het geen grote baby is, ik denk dan bij mezelf jaja... We zien het wel!!! Succes en geniet van je zwangerschap!!!!
hier ook eentje met overgewicht! Ben begonnen met 104 geloof ik toen 5 kilo afgevallen en weeg nu 102, dus ben nog niks aangekomen! Ik moet deze week ook even bloedprikken, geloof niet eens nuchter athans heeft hij niks over gezegd! Verder is mijn bloeddruk perfect 120/70 dus prima! Maak me eigenlijk ook niet druk over mijn suikers! Bij de 20 weken echo was ook alles prima, lange benen heeft onze uk maar he hij/zij heeft een vader die 2 meter is hihi, buikje liep wat achter het hoofdje ook, 4 dagen!
Ik probeer me idd ook maar niet druk te maken en gewoon lekker te genieten.Ik had vanmiddag nog wel even gebeld met de VK over dat mollige buikje maar daar bedoelde ze helemaal niets mee.Het is gewoon een uitspraak dat er een goede groei van de baby is en zegt helemaal niets over een te grote baby oid.Met 24 weken laat ik dan bij de huisarts een nuchtere suiker prikken en wschl tussen de 24-28 weken wordt er een gtt geprikt.Liever wat onderzoeken teveel en dat ze evt bijtijds iets ontdekken dan dat ze er te laat achter komen.Mijn man zei ook al dat ik niet zo in moest zitten over mijn gewicht en dat het er nu eenmaal bijhoort en dat ik niets meer kan doen dan gewoon gezond te leven ed en niet al teveel te snoepen.De baby is lekker beweeglijk en heeft het vlgns mij prima naar haar zin in mijn buikje haha.Ik had vanmiddag gewoon even een dipje.Je leest zoveel verhalen op internet en ik zie dan direct allerlei doemscenario's voor me.Bij mijn tweede zwangerschap was ik ook aan de zware kant en ook gewoon een gezonde dochter gekregen van 7 pond bij 40 weken.De oudste werd 4,5 weken te vroeg geboren en was precies 5 pond dus helemaal geen zware kinderen. Zou leuk zijn als er nog meer reacties komen van wat meer gezettere moeders. Gr.
hey meiden ik snap precies wat jullie bedoelen maar ik zou lekker genieten hoor me niet druk maken hoor toen ik zwangerwas van onze zoon nu bijna 3 jr was ik ook zwaar maar alles is prima gegaan behalve dan dat ik heel erg stress had omdat ik een .... gyn had die maar vond dat mensen die wat zwaarder zijn geen kinderen mogen krijgen toen ik overgestapt ben naar een andere gyn ging het beter maarja toen hoefde ik nog maar 3mnd dus lekker genieten meiden
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/288058-overgewicht-zwanger-64.html Hé meiden, op bovenstaande link is een "club" voor dames met overgewicht en die zwanger zijn Kom daar gerust eens kijken.