Verzwaringsdeken ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Summerbelle, 28 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Heeft iemand ervaring met verzwaringsdekens? Werkt dit voor goed in kunnen slapen en doorslapen? Welk merk is het beste?
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.585
    1.206
    113
    randstad
    Wij hebben er 1 voor onze dochter met ass. We gebruiken hem als ze erg overprikkeld is dat helpt wel.
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.039
    25.517
    113
    Of het werkt is erg persoonlijk.
    We hebben er 1 voor zoon aangeschaft (autisme, wordt soms zomaar wakker snachts en blijft dan uren wakker) maar hij slaapt er niet beter of langer door.
     
  4. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.665
    1.190
    113
    Hier eentje aangeschaft voor dochter met ASS. Het helpt haar echt goed. Ze slaapt beter.
     
  5. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Ik heb er 1 voor mijzelf, ik vond het om onder te slapen niks. Maar voor s avonds op de bank vind ik het wel heel fijn.
     
  6. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.219
    754
    113
    home sweet home
    Ja voor mijn dochter, slaapt er beter door in en rustiger s nachts. Helaas niet langer.
     
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.873
    3.642
    113
    Vrouw
    Thuis
    Met zoon (ass) ooit één geleend om te kijken of het wat was. Bedoeling was dat we het een aantal dagen zouden proberen, maar binnen het uur was al duidelijk dat hij er totaal niet van gediend was.
     
  8. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik lees mee!

    Mijn vriend heeft ass en slaapt de laatste maanden erg slecht: hij wordt meerdere malen per nacht wakker en heeft geen uitgeslapen gevoel.
    Ik lees online vooral over verzwaringsdekens voor kinderen. Hoe zit het bij volwassenen (met ass)?
     
  9. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.219
    754
    113
    home sweet home
    Werk in de geestelijke gezondheidszorg en deze worden daar ook wel gebruik voor mensen met ass maar bijv ook bij dementie. De ene vind het prettig en de ander niet. Dus kwestie van uitproberen.
    Voor onze dochter hebben we duur merk via mp en eerst laten stomen. Soms kan je ze ook huren
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  10. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier bij de 3 oudste kinderen een verzwaringsdeken geprobeerd om te kijken of ze daar dieper en hopelijk langer van sliepen. Voor het langer slapen heeft het geen effect, alles is ook na maanden gebruik nog steeds om 05 uur wakker. Doorslapen lijkt het ook niets op te doen. De oudste vind het wel lekker slapen en ligt er graag onder.
    De tweede wil er absoluut geen op.
    Nummer 3 heeft er bijna 2 jaar onder geslapen, maar ik merk nu zonder nog geen verschil (hij is net 2).
    Nummer 4 is nog te klein om te proberen, maar dat is tot nu toe nog geen hele slechte slaper.

    Dus hier geen positieve ervaring, maar ook geen negatieve en in ieder geval 1 van de 4 die het prettig vindt.

    Zou ik zelf zo een deken kopen, nee zeker niet en in ieder geval niet meer na de ervaring ermee.
     
  11. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik ben vooral nieuwsgierig naar volwassenen met slaapproblemen (ik heb verder geen diagnoses oid). Ik slaap mijn hele leven al slecht.

    Voor kinderen met ass lees ik veel verschillende verhalen.
     
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.849
    25.957
    113
    Vrouw
    We hebben een deken geleend via de ergotherapeut van jongste. Hij sliep er niet beter door.
    Ik heb hem zelf een nachtje geprobeerd omdat ik ook een slechte slaper ben. Maar vond het niet echt prettig.
    Het helpt wel tegen woelen.
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier helpt het niks.. dochter wil überhaupt niet onder een deken of dekbed slapen
     
  14. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zoon gebruikt hem om beter in slaap te kunnen vallen en rustiger te slapen als hij overprikkeld is. En zelf gebruik ik hem ook wel eens, kan dan heerlijk diep en lang slapen. Ik voel me echt uitgerust.
     
  15. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik val mijn hele leven al moeilijk in slaap en dat is met deze deken niet anders. Maar ik vind het wel heel lekker liggen en merk dat ik sneller tot rust kom en minder lig te malen. Ik slaap wel beter door en voel me sochtends vaak uitgeruster. Hoewel we nu weer moeten wennen aan de wekker, dat is nooit leuk ;)
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  16. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Een verzwaringsdeken heb je in veel verschillende maten en gewichten. Het is eigenlijk na een keer proberen niet te zeggen of iemand er niet goed mee kan slapen. Het kan dan namelijk ook betekenen dat de deken te zwaar of juist te licht is. Het is belangrijk om je goed te laten informeren en eventueel verschillende dekens uit te proberen.
     
    Damay77, sidmick en Summerbelle vinden dit leuk.
  17. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Tip: Hema verkoopt tegenwoordig een verzwaringsdeken voor een betaalbare prijs
     
  18. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Hier hielp het niks. Gekocht voor dochter die savonds echt niet slapen gaat en maar blijft spelen, maar ze blijft er niet onder liggen. dus stuur hem terug
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Wel belangrijk om te kijken wat voor materiaal erin zit. Niet alle verzwaringsdeken zijn wasbaar. En sommigen maken geluid, daar moet je maar net tegen kunnen.
     
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.619
    15.076
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb er 1 voor mezelf en merk dat ik met de verzwaringsdeken dieper slaap.
    Wel is hij vrij warm, dus ik gebruik hem meer in de herfst/winter tijd.
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina