Verzwaringsdeken ervaringen. Langer slapen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Martini, 20 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi!
    Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met verzwaringsdekens voor kinderen.

Onze zoon van 9 met ADHD en autisme is elke ochtend om 5 uur - half 6 wakker. Graag zouden we hem langer laten doorslapen en we zijn aan het kijken of een verzwaringsdeken wat zou zijn.

Wie heeft er ervaring en dan het liefst met langer slapen.
    Het inslapen gaat goed en max 1x per nacht wakker (niet elke nacht), maar het vroeg wakker zijn breekt ons allemaal wel op.

Verder: kun je zo'n deken makkelijk wassen? Sommigen hebben een hoes, anderen weer niet. Prijsverschillen zijn er ook.
    Alle ervaringen en tips zijn welkom!

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik lees mee

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Mijn dochter heeft er een. Slaapt dieper, altijd vroege vogel dus daar niet direct heel veel winst. Maar s nachts wordt ze niet meer wakker. Nu ze ouder wordt slaapt ze wel wat langer gelukkig. Ze heeft er een van 7 kg, is niet zelf te wassen maar de stomerij bij ons kan het wel op andere locatie. Merk even kwijt. Mijn dochter heeft adhd, misschien effect bij ass anders?

4. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Wij hebben er een gekocht, maar helaas. Onze zoon gooit hem steeds van zich af.

Ik heb onze deken hier gekocht: https://www.verzwaringsdeken-shop.nl/c-4441196/dekens-testen/

Je kunt de dekens eerst testen. Dan krijg je er 2 toegestuurd van verschillende gewichten. Je betaalt er iets voor, maar dat valt op zich wel mee. Een miskoop doen is duurder.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    paar weken terug een voor mijn zoon gemaakt, werkt hier enorm goed! Hij valt sneller in slaap en slaapt regelmatig langer door.

Als je een klein beetje handig bent met de naaimachine is het een heel makkelijk klusje. Ik heb hem gevuld met rijst. Hij is daardoor niet te wassen. Dit was om uit te proberen, had nog stof liggen, en 5 kg rijst bij de toko gehaald, totale kosten,7.50.
    Plan is om er een met wasbare materialen te maken.

Dus als je handig bent/ iemand kent die handig is, wellicht op die manier uitproberen?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Gier dochter met ass en lvb ze slaapt niet per se langer maar wel dieper waardoor ze beter uitgerust is. Wij gebruiken hem niet elke nacht maar vooral in periodes met veel prikkels. Ik doe hem bij haar dekbed erbij in het dekbedovertrek

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij zetten ze soms in op het werk.
    De ene bewoner heeft er baat bij, de ander weer niet. Heel verschillend dus..

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Wij hadden er 1 uitgeprobeerd maar zoon vond het helaas niks.
    Hij lag binnen een paar minuten van hem af.
    Hij slaapt moeilijk in, door en is vroeg wakker (5.30 a 6.00u)

Ik zou er 1 huren om te testen.
    Let wel op het juiste gewicht.

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Veel over gelezen en mij lijkt het wat voor mezelf. Ben alleen claustrofobisch en ben bang daar last van te krijgen met gewicht op me. Wist niet dat ze te huur zijn dat is voor mij een goede optie om het op die manier te proberen.

10. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik wilde er een voor mijn zoon maar omdat hij nog zo jong is ben ik het eerst gaan proberen met een ouderwetse wollen deken, dit is ook veel zwaarder als een normaal dekbed.In het begin ging het goed, hij sliep wat sneller in maar werd nog steeds vroeg wakker.Nu slaapt hij weer gewoon onder een zomerdekbed en stop ik hem strak in.Hij is gewoon altijd tussen half 6 en 6 wakker, wat ik ook probeer.Als hij overprikkeld is lig ik ,voor hij gaat slapen,nog even bij hem in bed,boekje lezen ,knuffelen en ik vraag of ik zijn hoofdje nog "leeg" moet maken...Soms maken we dan symbolisch zijn hoofdje leeg,dan mag hij de vervelende dingen aan mij geven zodat ik ze weg kan gooien, hierna slaapt hij als een roos maar niet langer.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Mijn zoon heeft er 1. Een op maat en gewicht gemaakte. Het helpt hem heel goed om te ontprikkelen, rustig te worden als hij onrust heeft. Hij sliep er helaas niet echt sneller door in ( dat gebeurde pas met melatonine) en hij sliep er al helemaal niet langer door ( nog steeds om 6 uur wakker)

12. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Dank voor de reacties tot zover.
    Er eentje huren lijkt mij het slimst, ik wist niet dat dat kon, ga mij daar eens op oriënteren!

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn jongste (7 jr, ass en adhd) slaapt onder eentje. Ik merk niet dat ze langer slaapt, maar ze vindt het zelf wel prettiger, het maakt ontspannen en in slaap vallen makkelijker denk ik. Soms vraagt ze ook om haar deken op de bank (filmpje kijken), meestal op momenten dat ze erg vol/geprikkeld is.

Wij leggen hem bovenop haar dekbed. De deken heeft een 'koele' kant (zomer) en een 'warme' kant (winter).

We wisten al dat ze diepe druk (iets zwaars) ontspannend vond (via de SI-therapeut) en hebben gewoon zelf gekocht. Als het haar niet was bevallen, dan waren er vast anderen in huis ;).

Deel Deze Pagina