Radeerpapier (naaien) uitwasbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Hoihoi,

Even een topic wat niet over Corona gaat:D
    Voor andere dames hier die kleding naaien heb ik een vraagje, aangezien mijn naailes volgende week ook wel niet door zal gaan..
    Is dat papier wat je gebruikt bij het raderen van patronen uitwasbaar?
    En hoe werkt dat anders met lijntjes die midden op het kledingstuk komen?
    Ik zal even foto’s toevoegen om te laten zien wat ik bedoel.
    Kan ik daar gewoon overheen raderen of heb ik dan straks onuitwasbare groene stippellijnen op het jurkje?:oops: 39BD5F18-0C1C-4748-8FFA-ADCD4679E396.jpeg

2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.075
    1.570
    113
    Je hoeft niet die hele lijn aan te geven op het stof. Als ik het goed zie zijn dit de lijntjes die het middenvoor aangeven. Je kunt met van dat speciale krijt het begin van de lijntjes op het stof aangeven. Of een met afstekende kleur garen het lijntje rijgen.

3. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ja is uitwasbaar, maar idd even rijgen is ook een prima oplossing. En, meestal speld en teken je aan de verkeerde kant van de stof natuurlijk waardoor je er evt. later niets van ziet.

Ik gebruik zelf stift die vervaagd door licht of wassen, ideaal, ook voor de niet wasbare projecten.

4. Paardenbloem

Oké! Maar hoe krijg je dat op de juiste plek getekend dan? Dat gaat niet door het patroon heen..

5. Paardenbloem

Ja het moet een rij voor knoopsgaten worden.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat is op te lossen door te gaan rijgen. Je rijgt dan door het papier heen op de lijn. Voorzichtig het patroon weghalen, en daarna de rijgdraadjes los knippen. Op deze manier blijft de lijn voor het beleg zichtbaar.

Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina