Verzwijgen zwangerschap om een baan te krijgen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Guusje1987, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Nee is idd niet positief. Helaas komt het voor.

    Ik hoop ook dat jij die uitzondering bent!:)
     
    Guusje1987 vindt dit leuk.
  2. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Ik heb ook wel ongelooflijke mazzel gehad hoor!
    Je voelt in het gesprek vast wel of je het moet zeggen. Maar wat een dilemma he!
     
    Guusje1987 vindt dit leuk.
  3. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Nou, wat een dilemma idd! Ik moet nog naar de opdrachtgever. Waarschijnlijk deze week. Ik ben nu 9 weken en heb mezelf maar voorgenomen dat ik het níet verplicht ben te vertellen in dat eerste gesprek. Ik ben erg van ‘eerlijkheid duurt het langst’ maar wil mezelf ook niet in de vingers snijden. Heel lastig, maar wie weet komt het bij mij ook goed net als bij jou :)
     
  4. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik zat in een sollicitatie procedure bij mijn eigen baas. Ik kwam er achter nadat ik mijn brief verzonden had. Er was onwijs veel animo voor de functie, maar ik heb toch mijn baas ingelicht. Wij hebben een goede werkrelatie en dat wil ik graag zo behouden. Hij was onwijs blij voor mij en uiteindelijk ben ik toch gekozen voor de functie.
     
    Guusje1987 vindt dit leuk.
  5. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat vind ik persoonlijk een heel andere situatie, want dan weten ze al wat ze aan je hebben omdat je jezelf al als goede werknemer hebt bewezen
     
    Guusje1987 vindt dit leuk.
  6. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Even een update :)! Inmiddels ben ik op gesprek geweest bij de opdrachtgever. Het is een tijdelijke functie tot 6 weken voor mijn verlof. Dus ik heb tijdens mijn gesprek niets gezegd. Zij zullen geen hinder hebben van mijn zwangerschap (tenzij ik complicaties krijg ofzo, maar daar ga ik maar niet vanuit ;)). Ik zou snel wat horen :)
     
    pietje1987, julia80, Shakes en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Ik ben benieuwd! Wanneer hoor je wat?
     
    Guusje1987 vindt dit leuk.
  8. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Inmiddels bericht gekregen dat ik het niet ben geworden. Goed gesprek, vonden ze, maar er was een kandidaat met meer ervaring. Helaas!! Ik ga druk verder met solliciteren, want wil erg graag aan het werk :)
     
  9. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Tijdens de zwangerschap van mijn oudste zat ik een eenzelfde positie. Een keer afgewezen. Uiteindelijk via een uitzendbureau tijdelijk werk gedaan. Ik voelde me namelijk superfit. Zwanger, maar beslist niet ziek. Na de geboorte van mijn dochter kon ik daar weer tijdelijk aan de slag. Zo goed geweest dat ik door heb gezet!

    Gewoon doorgaan met solliciteren hoor! Het geeft ook jouw kwaliteiten weer: Niet bij de pakken neer zitten, actief en kunnen relativeren.

    En vooral dat laatste, want ik vind het verdrietig dat we ons als vrouwen moeten excuseren voor een zwangerschap. Wat is nu 4 maanden verlof als je een goede werknemer bent!

    Veel succes!!
     
    Guusje1987 vindt dit leuk.
  10. Guusje1987

    Guusje1987 Actief lid

    9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Amen! Precies, het is zo jammer dat we ons dus moeten verontschuldigen en het ook niet direct kunnen zeggen, want “werkt in je nadeel” :confused:.

    Goed dat je hebt doorgezet. Ik ben ook nog steeds hard op zoek. Hoop zo dat ik op een gegeven moment in dit topic kan zeggen dat ik een baan heb gevonden :rolleyes:.

    En dan de opvang van m’n kinderen nog regelen o_O. Heb ze al op wachtlijsten gezet. Inderdaad, wachtlijsten :eek:...
     

Deel Deze Pagina