vestje of jasje of..?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door huitje, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Eind september/begin oktober verwachten wij ons kleine ventje.
    Kleertjes heb ik inmiddels genoeg gehaald maar wat doe ik hem aan als het wat kouder wordt? Een vestje of toch een winterjas en welke maat haal ik dan? Het gaat dan denk ik met name voor de maanden dec t/m maart.
    Gezien de groeiecho's heeft hij hetzelfde postuur als Nienke had en zij heeft 1 week maat 50 gehad en ging al snel over op 56 en 62.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik zou een dik vest doen.
    Sowieso zijn er bijna geen echte jasjes te krijgen voor babys ben ik achtergekomen.
    En in de MC kan je er alsnog een doek overheen doen als hij bv van de auto naar binnen moet, en t is net te fris.

En groeiechos moet je je niet op vast pinnen, Beer zou bijna 8 pond worden, en dat weegt ie nu net, :), en hij is bijna 6 weken oud.
    Hij heeft prematuur aangehad tot vorige week.

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou ook een vestje doen. Maar een heel pakje is ook wel lekker in de winter. Deze zijn heel schattig van de H&M: Product Detail | H&M NL

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Die pakjes zijn lekker maar heel warm in de auto. Wat je goed kan doen is een vestje en een goede warme wikkeldoek voor in de auto/ kinderwagen etc. Daar kan dan eventueel nog een dekentje overheen.

Als het dan warm is kan de doek open(dus in de auto als de auto warm is) en als je weer naar buiten gaat doe je hem heel makkelijk weer dicht.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou gewoon pas kopen als het daadwerkelijk kouder begint te worden. Dan heb je een beter idee van de maat en wat er te krijgen is. Ik zou gaan voor een vestje of zo'n berenpak ( hebben ze bijv bij zeeman) In de auto had ik een fleecedekentje over hem heen en de verwarming aan.

Tycho zou geen klein kindje worden dus maat 50 pakjes zouden overbodig zijn. Dus die ha dik niet gekocht. Toevallig had ik van vrienden 1setje aat 50 gehad die ik ook toevallig in mn tas had gestopt voor de bevalling. Nou na de bevalling bleek maat 56 veeeel te groot en zelfs maat 50 zat nog ruim! Over deze baby zeggen ze dat hij/zij nog iets kleiner is dan Tycho dus maat 50 is hier nu wel aanwezig ;)

xx

6. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een wat dikker vestje in maat 56 gekocht (decemberbaby). Veel gebruikt, inde mc met voetenzak en in de wandelwagen met een fleece wrapper. Nu hebben we (mei baby) een dun vestje maar gebruiken het bijna nooit.. Jammer.. Maar een dekentje is net zo handig en ook genoeg!

Jasje zou ik niet doen, is eRg onpraktisch en zit niet lekker comfortabel voor die hele kleintjes.

7. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik heb inmiddels een erg leuk vestje op het oog van Lief!
    Ik wacht nog even met aanschaffen dan weet ik beter de maat en is hij vast in de opruiming want is nogal prijzig..

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    een gewatteerd vestje zit naar mijn idee lekkerder voor kleintjes dan een jas. En dan gewoon een extra deken in de wagen.

9. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga voor onze september baby´s geen jasjes kopen. Wel een vestje denk ik, en een lekkere wikkeldoek voor in de wandelwagenbak (lodger wrapper ofzo)
    Voor in de maxi cosi een MC voetenzak of misschien ook wel de logger wrapper motion.

Omdat we dochter lopend naar school moeten brengen en halen lijkt het me handig om iets te hebben waarin ze slapend ingepakt kunnen worden. Met een jasje lijkt me dat een stuk lastiger.

Alternatief is een heel pakje, zoals zo'n berenpakje, maar nadeel in de auto vind ik dat je die niet zomaar even openslaat en het snel te warm is, ook onder een gewoon dekentje in de wandelwagenbak lijkt het me lastig inschatten of het niet te warm wordt in de wintermaanden.

10. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Wat ik moeilijk vind met die kleintjes is dat je ze niet zo makkelijk jasje aan jasje uit doet. Zeker als ze lekker liggen te slapen, maar jij bent ondertussen weer ergens (warm) binnen. Ik gebruikte in januari (het was kouddd en sneeuw) een vestje, en deed haar daarna in een voetenzak in de mc of reiswieg, met eventueel een dekentje eroverheen. Dan kan je naargelang de temp. een dekentje eraf halen of de voetenzak openritsen. Mijn dochtertje vond het trouwens helemaal niet fijn; steeds jasje aan jasje uit.

Deel Deze Pagina