Vet haar

Discussie in 'De lounge' gestart door Cin85, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Helaas red ik het ook niet met minder wassen. Ik rijd zeker 4x per week paard en daarbij draag ik een helm. Onder die helm zweet je vrij snel, en dat ding is daarnaast verre van fris meer.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor zover ik weet zitten er in elke cap wasbare stukken stof die je los kan halen. Ik was die van mijn dochter elke zomer een paar keer.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Klopt!
     
  4. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Nog een tip; niet te vaak met je handen door je haren gaan. Wordt het ook snel(ler) vet van.
    En van vaak je haren kammen ook. Kammen stimuleert de aanmaak van talg.
     
  5. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.281
    5.507
    113
    Ik bleek een onrustige hoofdhuid te hebben. Kerastase (die groen/blauwe) heeft toen echt geholpen. Ik kon toen mijn wasbeurten uitstellen. Op een gegeven moment leek ik er echter een soort van resistent door te raken. Ik kreeg mijn haren niet meer goed schoon. Toen allerlei shampoos geprobeerd (kapper, natuurwinkel, enz), maar het lukte me hiermee niet om minder vaak dan 2 keer per week te wassen. Ik gebruik soms ook nog droogshampoo. Langer uitstellen lukt niet, omdat mijn hoofdhuid dan heel eg gaat jeuken. Door shampoo kalmeert alles weer.

    Ik heb net een shampoo bar van Lush op gemaakt. Werkte ook niet speciaal beter dan de shampoos in fles. Ik ben nu bezig met een bar van Dille en Kamille. Net 1 keer gebruikt, maar met wassen zelf voelde het al vele malen beter als die van Lush. Even kijken wat het doet.
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Geduld...

    Zoals wordt gezegd probeer het wassen elke keer één dag te verschuiven. Als je haren vetter beginnen te worden doe het dan in een staart of knot.
    Inderdaad niet te vaak kammen/borstelen.

    Ik was mijn haren één keer per week met shampoo en conditioner. En als je het al een keer extra wil wassen doe het dan met alleen conditioner.

    Mijn haren borstel ik alleen na het wassen en verder zelden, alleen af en toe eens de onderkant van mijn haren. Vet haar heb ik echt geen last meer van.
     
  7. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Bij mijn werk heb ik een mutsje op (ziekenhuis) waardoor mijn haar echt gaat broeien en vies/vettig wordt. Een ramp vind ik het. Ik heb nog niets gevonden waardoor mijn haar wat langer fris blijft.
     
  8. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik ben ook aan het minderen. Zeker op het begin vond ik het echt handig om mijn haar gewoon even goed uit te spoelen tussen de wasbeurten door. Dat helpt je niet meteen aan dagen uitstel, maar dat halve dagje wat echt niet meer gaat in het begin overbrug je er wel mee (ook als het de ochtend of avond van tevoren uitgespoeld is).

    Ik waste al langer eens in de drie dagen, en probeer er steeds wat meer tijd tussen te houden. Nu heb ik eindelijk het idee dat mijn hoofdhuid minder begint te vragen.
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik doe mijn haar elke dag wassen:oops: Kapster vind altijd mijn haar er gezond uit zien, maar als ik vertel dat ik elke dag was dan is het ineens niet meer gezond voor mijn haar :roflmao: Wat ik begrepen heb is dat je haar ook moet wennen aan het minder wassen, hoe vaker je je haar wast en hoe meer producten je gebruikt hoe sneller vet je haar wordt. Dus als je het wilt afbouwen, dan is het in het begin heel snel vet maar komt er een tijd dat je dus misschien genoeg hebt aan maar 1 a 2 keer in de week..

    Ohh ik zie nu dat het antwoord al gegeven is, nouja misschien moet ik het ook nog eens proberen
     
  10. aora

    aora Actief lid

    6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik was mijn haar ongeveer 2 a 3x per week en ik gebruik neutral shampoo en een conditioner van andrelon. Gaat prima, pas op dag 3 wordt het wat vettiger. (Conditioner neutral werkt niet goed genoeg voor krullend haar.)

    Tip: Was je haar in de ochtend, dat scheelt een nachtje woelen op je kussen (wat je haar vettiger maakt, waardoor je het weer eerder wil wassen). Dan ben je dus zo 2 dagen verder voordat het weer iets vettiger aanvoelt.
     
  11. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik heb extensions dus dan laat je het wel om elke dag te wassen haha , je moet er even door heen , ik heb het nu vrijdag voor laats gewassen en het is ietsje vet maar daar spuit ik iets droogshampoo op , en dat werkt echt top ! Krijg je weer volume en haalt vettig heid eruit .
    Ik was het dus en dan in de uiteinden wat conditioneer of masker even in laten werken uitwassen .
    Voor het föhnen in de punten wat olie crème en dan lukt het prima om 1 a 2 x in de week te wassen
     
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Grappig alle adviezen van je haar moet eraan wennen etc uitstellen. Kan je zeggen sinds de zwangerschappen weet ik dat het bij mij echt hormonaal is. Tijdens kan ik gerust 1-2 ik de week m’n haar wassen zonder dat het vet wordt erna gaat dat helaas weer terug naar om de dag. En als ik terug kijk begon mijn haar vetter te worden toen ik in de puberteit kwam. Dus denk dat het advies van je moet eraan wennen helaas niet voor iedereen geldt.
     
  13. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.739
    113
    Precies dit, ik was het 1x per 5 dagen ongeveer. Ik was mijn haar met de jumping juniper bar van lush. Op dag 1 na wassen krul ik het, dan zit het twee a drie dagen erna goed met op de tweede en derde dag wat droogshampoo. Dag 4 na het wassen is het knottendag. En op dag 5 was ik het dan weer en gaat deze riedel opnieuw.
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.692
    113
    Juist omdat je het zo vaak wast blijf je het nodig hebben. Ik was mijn haar ook 2x per week met shampoo, vroeger dagelijks en dan had ik het dus ook echt dagelijks nodig. Je hoofdhuid gaat door het gebruik van shampoo meer talg produceren, wat je vervolgens weer met shampoo moet ontvetten. Vicieuze cirkel dus. Ik denk niet dat het zozeer met het soort shampoo te maken heeft, maar echt met de frequentie van het wassen.
     
  15. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Hier ook hoor door hormonen. Uiterlijk om de dag. Wat ik dan wel doe is het meestal in de ochtend wassen ipv de avond ervoor, dan kan ik er nog wel eens een dag extra tussen laten.
    Maar daarnaast vind ik het gewoon veel lekkerder en frisser voelen als mijn haar gewassen is en het zit ook veel beter. Vind vet haar zo vies.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  16. Korey

    Korey Bekend lid

    25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    Ik moet mijn lange haar altijd helemaal stylen/stijl maken dus dan is elke dag wassen niet te doen qua tijd. Ik heb het dus zolang ik me herinner nooit vaak gewassen. Ik was het 1 a 2 x per week met yves rocher shampoo zonder sulfaten en parabenen. Na een paar dagen wat droogshampoo in de pony. Het lijkt me trouwens wel fijn om het vaker te kunnen wassen want vers gewassen haar is wel lekker, ik was vroeger ook altijd jaloers op meiden die met nat haar naar school kwamen en dan droogde het gewoon mooi stijl op....
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik gebruik een shampoo bar van sheepish grins. En de c oinditioner ook tevens.

    Fijn spul. Zero waste en geen vette kuif!
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik denk dat minder wassen niet voor iedereen werkt. Bij mijn vriend heeft het weinig effect. Ik heb mijn haar vaker gewassen dan nu, maar dan krijg ik een nog drogere takken bos. Ik de zomer dan kan ik niet anders dan vaker wassen, maar dan blijft het enkel vet bij de hoofdhuid, de rest is op het oog vetvrij.

    Verven is al helemaal killing, dan is het de eerste twee weken nog droger.
     
  19. Kim078

    Kim078 Actief lid

    23 dec 2012
    215
    7
    18
    Ik gebruik een shampoo van Eucerin sinds kort, en uitstellen van wassen.. eerste dagen draag ik het los, later vast en gebruik de laatste dag droogshampoo. Zo lukt het nu pas na 4/5 dagen te wassen.. inderdaad echt uitstellen steeds, ging een lange tijd overheen bij mij haha
     
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hoe houden jullie je haar droog tijdens het douchen?
    Ik heb z'n cheap badmuts maar daar vind ik dat ik stink haar van krijg.
     

Deel Deze Pagina