Vet percentage verlagen. Wat eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Smnee, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ben wel heel benieuwd naar waar je online je vetpercentage kunt meten en hoe ze dat doen....
    Kan niet anders dan dat het een heeel grove schatting is eigenlijk.
    Vetpercentage meet je nl met een tang óf met magnetische straling.
    De ene heeft meer spiermassa dan de andere... of juist meer vocht.. allemaal dingen waar "online" imo geen rekening mee kan houden!
    Dus wil je het precies wilt weten zou ik je aanraden naar een sportschool te gaan en het daar te laten meten!
    (Sommige weegschalen hebben de functie ook, maar zijn wat minder precies... echter als je altijd op dezelfde kijkt is de afwijking altijd hetzelfde en zie je wel voor- of achteruitgang) nogmaals... online gaat gewoonweg niet omdat er veel meer factoren meewegen dan enkel gewicht en lengte.
    Ook gewicht is moeilijk te zeggen. Of eigenlijk heel simpel... is je bf te hoog, dan is je gewicht dat óók!
    Mensen met meer spier bvb zullen zwaarder wegen, maar ook zij wegen te zwaar bij een te hoog BF.

Qua eten.... standaard reideltje eigenlijk.. je eet te weing, en niet vaak genoeg.
    Probeer je onderhoud uit te rekenen (dat kan wel online :) ) en ga daar qua kcal 500-800 onder zitten.
    En de verhouding EKV 40-40-20 voor afvallen of 50-30-20 voor krachttraining.

En let ook op voedings waarde groentes hebben bvb niet altijd dezelfde waardes.

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het uit je sporten halen. Je sport drie keer per week. Als je daarvan 1xper week gaat sporten op een lage intensiteit ga je vetverbranden, dus rustig fietsen bv. Iig geen hoge hartslag.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ze berekenden het aan de hand van lengte, gewicht en een aantal centimeters. Nu gaat het me niet perse om een mooi vet percentage, maar als dat omlaag gaat word het allemaal wat strakker. Toch? :)

Volgens de calculator verbruik ik 2128 calorieën om op gewicht te blijven, aan de hand van mijn sporten. Dus ik zou tussen de 1300 en 1600 calorieën binnen moet krijgen? Hoe ga ik dat doen met meer eten?
    Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan:)

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Oké. Als ik gewoon buiten een uur ga fietsen werkt dat ook?

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik ben met een programma bij de sportschool begonnen. dat heet benfit. daarbij sport ik 3 keer per week kort maar intensief genaamd milon circkel. ik ben nu ruim 1 week bezig en ben daarmee in de eerste week al 2,6 kg en bij mij was het puur vet wat ik kwijt ben. elke week moet ik wegen en meten en krijg ik een voedingsschema voor 1 week mee. ik moet voor mijn gevoel best veel eten 6 keer per dag, maar wel heel gevarieerd.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat klinkt goed! Wat doe je dan precies aan sport?

7. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    de sport is fitnes en het heet milon circkel. dat is een heel intensief programma, je doet 2 rondjes achter elkaar en bent dan met ongeveer 35 min alweer klaar. de apparaten zijn ingesteld op mijn lichaam en na elke 2 lessen worden de apparaten zwaarder gezet. google maar eens op milon cirkel.

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik ben 1.69 en weeg 52, volgens bmi ook 'ondergewicht' maar daar ben ik het niet zo mee eens :p vind het goed zo.

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

2,6 kg puur vet! Wil niet de boeman uithangen maar het compleet afgevallen gewicht bestaat nooit uit alleen puur vet. Zeker in de eerste weken zit er heeeeel veeeel vocht bij! Als 50% van het totaal afgevallen gewicht uit vet bestaat is dat al een hele goede prestatie normaal ligt het zon rond de 35/40%.
    Als je nu 8 kg kwijt zo zou zijn zou daar idd best eens 2,6 kg vet van kunnen zijn, maar dat is niet het geval toch ?

10. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland

En toch is het echt zo. mijn trainer zei ook al dat ik een uitzondering was en dat je normaal ook in het begin meer vocht verliest, maar het is echt 2.6 kg puur vet. staat zwart op wit.

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vrouw van 30 jaar met een gezond gewicht heeft een vetpercentage van 25%.

Iedere kilo die je afvalt bevat dus 25% vet.

Als je 10 kilo afvalt, heb je 2,5 kilo vet verloren.

12. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Mijn gewicht was vorig jaar 72 kg bij 1.68 en 37% vet
    En nu 49kg bij 1.68 en 15,9% vet

Dus 21,1% vet kwijt bij 23 kilo gewichtsverlies.

Is bijna 1% vet per kilo?

Ik snap niet zo goed hoe ik dat bereken :)

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Maar dat kan toch eigenlijk niet? Want het gaat om een percentage. 25% blijft 25% toch?

Deel Deze Pagina