Voor mij is luxe en rijkdom dat we altijd warm zitten, een dak boven ons hoofd hebben, een klein oud autootje hebben en daarmee vrijheid. Een collega noemde het armoede dat wij met z'n vieren voor 80 euro per week eten. We kopen genoeg en hebben ook genoeg daar aan. Wat is luxe/rijkdom voor jou? Heb jij daar meer voor nodig?
heel veel luxe heb ik denk ik, (mooi huis, auto, werk edit:was nog vergeten kinderen hierbij te zetten, dat is ook een luxe) maar onlangs zat ik in mijn auto en toen dacht ik, ik kan gewoon overal naartoe rijden, waar ik ook maar wil, niemand die daar iets van zegt, ik heb vrijheid, en dat is denk ik een mooie luxe!
Op vakantie gaan 1 keer per jaar Af en toe samen uit eten Dat we het goed hebben. En dan bedoel ik dingen zoals een huis, auto, goed te eten, genoeg kleding, tv, tablet etc...
Van 80,00,- per week kun je toch prima eten? Luxe is voor mij op vakantie kunnen gaan, uit eten gaan, een mooie auto rijden en tijd voor mezelf! Ik voel me rijk wanneer ik naar mijn zoon kijk en besef dat we allemaal gezond zijn en hier in vrijheid kunnen leven. En dat ik daarnaast de leukste baan heb die er bestaat 😃.
Alle overbodige dingen in het leven. Dus uit eten, eten bestellen, een nieuwe tafel terwijl het niet nodig is, shoppen zonder er over na te hoeven denken, een vakantie, nachtje weg dat soort dingen
Het klinkt misschien stom, maar luxe is voor mij ons spaargeld. Gewoon het besef dat we een buffertje hebben als er iets gebeurd, een eigen huis hebben, we op vakantie kunnen en ik iets kan kopen als ik wil. Natuurlijk geef ik niet onbeperkt geld uit (dat kan natuurlijk ook weer niet ), maar gewoon het besef dat ik een back-up heb indien nodig, vind ik een luxe.
dat ik niet meer in angst hoef te leven, dat ik kan gaan en staan en zeggen wat ik wil zonder bang te zijn. Dat is wel eens anders geweest. Uiteraard ook de andere dingen: een dak boven mijn hoofd, eten, op vakantie gaan, maar nog: deze dingen wegen niet op tegen mijn vrijheid.
Voor mij is luxe even lekker ontspannen in de sauna, dat ik niet per se fulltime hoef te werken, een lekkere maaltijd, en we hebben tegenwoordig weer cv beneden, voelt ook als een luxe haha
Het mooiste meest luxe voor mij/ons is dat t wondertje in mijn buik in september gezond en wel ter wereld komt. Meer kan ik me op dit moment niet wensen. huwelijk en financieel mag ik al helemaal niet over mopperen
Voor mij is luxe een dagje op pad met mijn man, samen uit eten of winkelen want dat komt niet heel vaak voor dat we dat doen. Ik vind het ook luxe dat we ondanks 1 inkomen op vakantie kunnen en dagjes weg kunnen gaan. En ik vind het heel luxe om thuis te zijn nu de kindjes op school zitten.
Voor mij persoonlijk: allemaal gezonde kinderen hebben, lieve familie & vrienden en geen geldzorgen. 😐😑