Hoi! Mijn dochtertje is gek op yoghurt en kan er aardig wat van eten, nu vraag ik mij af of dit ook deel van de voeding vervangt. Ze krijgt bijna altijd bv, ze komt niet vanzelf dus rond bepaalde tijden (7.00, 12.00, 14.30, 18.30, 21.30). Tussendoor krijgt ze 3 maaltijden (8.00 pap, 11.30 veggies&fruit, 17.00 warm eten). Vaak geef ik haar na haar avondeten wat yoghurt. Is het handiger deze yoghurt op ander tijdstip te geven? Om 14.30 drinkt ze maar weinig, kan ik deze voeding bijvoorbeeld vervangen door yoghurt?
In yoghurt zit niet zoveel als in borstvoeding, maar als ze er toch al weinig van drinkt, zou vervangen niet zoveel uitmaken. Evt kun je op dat moment ook brood geven? Het hoeft niet, het is even kijken wat werkt voor jullie.
De reden dat ik idd de yoghurt liever eerder op de dag geef, is dat ze dan 's avonds meer bv drinkt (voedzamer). Brood geef ik regelmatig vindt dl heerlijk!
Wij mochten toen onze dochter de yoghurt geven ter vervanging van 1 fles. Dus lijkt me geen probleem.
Tsja, ik ben vanaf 4 maand gegroeid op de yoghurt. Ik wou absoluut geen fles of pap meer. De flessen gingen er absoluut niet in. Mijn ouders naar de KA geweest met mij en ze moesten beginnen met bijvoeden en ipv de flessen maar yoghurt geven.
Je kan de voeding vervangen door yoghurt (wel volle yoghurt of griekse yoghurt) Hou dan wel in gedachten hiermee actief een bv-moment afbouwt. Je gaat dan van 5 naar 4 voedingen op een dag. Dus hou wel goed in de gaten of je productie het hier ook mee eens is
Inderdaad naar een voeding minder, maar dl wil al een tijdje niet meer 'live' drinken rond die tijd ... Ze is veel te druk met vanalles, dus geef nu al een tijdje afgekolfde melk evt aangevuld met kv. Dus ik dacht, dan kan ik misschien net zo goed yoghurt geven Ben het kolven een beetje zat ....