Verkouden en uitgerekend

Discussion in 'De bevalling' started by aukje86, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik vroeg me wat af. Morgen ben ik uitgerekend en ik ben zwaar verkouden.... Neus zit helemaal dicht, hoofdpijn... :( voel me dus helemaal niet fit.... Maar kan dus wel elk moment bevallen :$ Lekker terwijl je niet kan ademen....
    Maar nou vroeg ik me dus af... Mij VK zegt dat de bevalling dan vaak nog wel op zich laat wachten tot mijn lichaam weer 'beter' is... Hier heb ik nog nooit van gehoord. Hebben jullie hier ervaring mee? Of wel eens gehoord dat je bevalling langer op zich laat wachten wanneer je ziek bent? Vind het moeilijk te geloven namelijk, maar wie weet ;)

Ik zou het dan trouwens nog eerder aannemelijk vinden dat op het moment van de bevalling je lichaam even geen super snot :D aanmaakt...
    Ben benieuwd wat jullie denken!

2. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ik hoop dat je VK gelijk heeft, want ook ik ben super verkouden en heb last van onzwijze koppijn.
    Heb zelfs door het hoesten al tussenrib spieren gescheurd en gekneusd.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ja, dat zei de vk hier ook.. Maar nee hoor, snipverkouden toen de weeen begonnen. Moet alleen wel eerlijk zeggen dat me dat op dat moment nog maar weinig interesseerde. De weeen overheersten alles.

4. mikki

mikki Actief lid

Oct 1, 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik ook met 39 weken griep. Mijn vk zei dat toen ook tegen mij, dat de bevalling dan niet zou beginnen. Ik ben uiteindelijk met 41 weken bevallen, maar of dat door die griep kwam?!

Overigens zit ik nu met een zieke peuter thuis (40 graden koorts), ook geen fijn moment om te gaan bevallen... Ik hoop dat je snel opknapt en de baby nog even lekker blijft zitten zodat je weer fit bent.

5. happymama

happymama Niet meer actief

hier t zelfde t begon gister avond en dacht meteen ooowww als ik nu maar niet moet bevallen. voel me ook behoorlijk klote .
    moe, hoofdpijn ,keelpijn en hoesten.
    voor mij mag de baby nog ff binnen blijven !!!!! al wilde ik een paar dagen geleden dat t zo snel mogelijk gebeurde

6. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

Sep 20, 2008
    425
    0
    0
    Ik heb dat ook ooit ergens gelezen. Je lichaam maakt zoveel antistoffen aan tegen de tijd dat je gaat bevallen, dat je dan dus niet ziek bent. Ook heb je dan bijv geen koortslip..
    Geen idee of het ook echt waar is!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Mijn moeder was toen ze uitgerekend was van mij ook heel erg verkouden... Maar dat heeft mij niet tegengehouden :D

8. Priscill

Priscill Actief lid

Aug 7, 2007
    151
    0
    0
    ik heb dat ook meerdere keren gelezen maar dat gaat wel elke keer over griep en koorts, verkoudheid is natuurlijk heel vervelend maar niet te vergelijken.
    Ik denk dat op het moment zelf je die verkoudheid echt vergeten bent. En als je snipverkouden bent en je gaat een eindje joggen of wandelen dan is ook alles open en kun je gewoon ademen. Ik denk dat het bij je bevalling ook zo zou gaan.
    Succes!

9. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    hoi!
    vorig jaar tijdens mijn zwangerschap was is ook geregeld verkouden en de laatste weken ook last van extreem vastzittende hoest, kreeg af en toe harde buiken van die vreselijke hoestbuien..
    tijdens weeen heb ik er niet veel van gemerkt maar met persen had ik het af en toe flink benauwd...maar ja je gaat toch door he,hihi, oerkracht!
    na de bevalling begon het allemaal los te komen d.m.v. flinke hoestbuien en wat slijmoplossers, ook geen pretje als je net bevallen ben(pieste ik weer in bed,hihi)
    gelukkig ben ik na een ruime week weer opgeknapt,
    dus of je lichaam wacht met bevallen... ik weet niet,
    mijn vk zei dat de baby diegene is die het startsein geeft,haha,
    sterkte hoor!!

10. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Nou, ik ben inmiddels bevallen. :D Had nog een klein beetje een verstopte neus, maar geen last van gehad.. ;)

11. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    aukje gefeliciteerd met je zoon!
    gaat alles goed met jullie,
    wat fijn dat je weinig last had van je verkoudheid!
    veel liefde toegewenst!
    liefs,

12. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    hoihoi,

Het is een vervelend idee he dat je ziek bent en eventueel moet gaan bevallen. Ik zelf heb het zelfde gehad. Ik was erg verkouden en heb een goeie griep gehad. Mijn bevalling werd ingeleid ivm met ook nog pre-eclampsie. Ik dacht van te voren ook hoe moet ik in hemelsnaam bevallen met die griep, ik voelde me behoorlijk ziek. Maar dat gevoel verdween tijdens de bevalling helemaal naar de achtergrond. Je hebt dan toch een oerkracht en veel energie. Als tip zou ik je willen geven een zoutoplossing voor je neus te gebruiken. Heel veel succes en het komt vast goed.

groetjes

13. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ja ik was ook verkouden, en ben ingeleid dus mn lichaam kon zich er niet op voorbereiden;)

moet zeggen dat ik t de hele bevalling niet heb dorgehad, alleen op t laatst kon ik niet goed meer ademen, maar daar helpen ze je echt wel mee hoor!
    en dan maar door je mond ademene en een droge mond dus..;)

Share This Page