Ik weet nog van vroeger dat je op de kleuterschool leerde om je veters te strikken, je kreeg dan een veter strik diploma. Nu is het zo dat mijn zoontje van 5 geen schoenen met veters aan mag doen naar school omdat de juf geen zin heeft om alle veters telkens te moeten strikken, nou kan ik me dat aan de ene kant wel voorstellen maar aan de andere kant denk ik waarom leer je ze dat dat dan niet ? Nu vind ik persoonlijk dat je dat op school hoort te leren, ik weet niet beter als dat wij allemaal ( zusjes, nichtjes en neefjes ) op school hebben geleerd hoe je veters moet strikken. Mijn zoontjes nichtje is 1 jaar ouder en heeft ook op school geleerd hoe ze het moet doen. Wat vinden jullie ? Vinden jullie dit iets voor school of voor de ouders ? Ik vraag dit omdat ik vind dat ze op de school van mijn zoontje meer knutselen en kleuren dan dat ze daadwerkelijk wat leren, ben dus een beetje aan het uitzoeken of ik misschien teveel verwacht. Nou zit er nog een heeeeeeel lang verhaal achter maar dat doe ik jullie niet aan Was gewoon even benieuwd naar hoe jullie hier over denken.
Ik vind dat je gelijk hebt, zoiets leer je thuis, maar ook op school. Ik heb mijn veter-strik diploma nog steeds ^^ Had het thuis al geleerd maar op school kregen we ook "les"
Voor beiden denk ik.. Al doen ze het hier volgens mij in de kleuterklas ook niet. DL is nu thuis aan het oefenen met een setje van de Kruidvat; knopen gaan er wel in, maar een mooie strik nog niet echt haha (maar vast is vast he )
UIteraard ben ik ook van het thuis stimuleren maar vind dat de basis wel gelegd mag worden op school. Ik heb dat diploma ook nog hahhaha heb zelfs nog een foto hahaha
De basis ligt thuis! Ik ben zelf leerkracht. En je ziet ouders die zelf geen moeite willen doen om hun kind veters te leren strikken. Waarom zou de leerkracht er dan wel moeite in steken! Zodra er thuis ook aan gewerkt wordt, kan er op school ook wat mee gedaan worden! Een leerkracht heeft vaak 25+ leerlingen. En als ouder heb je 1 kind die je het moet leren!
Volgens mij is het een samenspel tussen school en thuis. Maar wij hebben het volgende aangeschaft als tussenoplossing voor school, ons en onze zoon. www.lacies.nl
Ik vind dat je als ouder zijnde dat aan je kind hoort te leren. Beetje vreemd dat je dat juist van de school verwacht. Ze leren toch ook thuis zindelijk te worden en kleren aan te trekken? Kijk dat ze op school er mee spelen dmv een veterbord snap ik, maar als mama of papa zijnde leer je het je kind.
ik vind ook dat je dat als ouder moet doen en niet als leerkracht.. kijk natuurlijk kan de school een beetje bijsturen maar in pricipe vind ik het de taak van de ouders..
Tja misschien komt het omdat ikzelf en iedereen bij mij in de buurt het op school heeft geleerd, ik vind gewoon dat dit ook bij school hoort.
Het is mij door m'n ouders geleerd... Ik geloof niet dat mijn juf van toendertijd er iets aan heeft gedaan, maar we mochten wel een leuke schoen uitprikken en dan daar de veters van strikken.. Idd kregen we toen een veterstrikdiploma, ik heb m ook nog
Als de school het niet doet, dan is het toch de verantwoordelijkheid van de ouder?? Ik zie daar niets vreemds aan toch?
Tuurlijk als de school er uiteindelijk niets aan doet zal ik het zelf doen maar ik ging er van uit dat dit door school gedaan werd omdat dit voorheen wel zo ging..
Ik vind het de taak van de ouders, net als leren aankleden ed. Hier op school mogen ze wel het strikdiploma halen als ze alten zien dat ze kunnen strikken!
Ik zou het fijn vinden als ze het op school zouden doen. Thuis krijg ik het Lianna niet geleerd. Zal uiteraard wel liggen aan mezelf, maar goed daar heeft zij dus niks aan.
Ik vind dat je deels gelijk hebt en deels niet! Ik vind het eigenlijk de grootste verantwoordelijkheid van de ouders om het kind dat te leren! Wat school betreft vind dat ze best een steentje bij kunnen dragen, maar uiteindelijk hebben ze vaak meer dan 20 kinderen in de klas zitten leer ze het allemaal maar eens! Ik denk dat de klassen van nu ook groter waren als vroeger! Athans in mijn beleving haha!